Hallo, Ik heb een vraag en ik weet niet waar ik hem anders moet stellen dus toch maar hier. Wij zouden graag vanaf komende maand willen gaan proberen om weer zwanger te worden. Nu is het zo dat ik deze maand veel feestjes e.d. heb. Ik zou hier normaal gewoon een drankje en een hapje pakken maar in het meest gunstige geval zou ik dan misschien al 2 /3 weken zwanger kunnen zijn. Ik vind het een beetje lastig om drank en hapjes te laten staan aangezien ik dan niet eens weet of het raak is en ik kan dit dan ook nog niets vertellen aan de hele familie. Nu is het zo dat ik hoorde dat alles wat je de eerste 3/4 weken eet en vooral drinkt toch nog niet in je bloedsomloop e.d. bij je kindje komt omdat dit nog niet verbonden is met elkaar en het daarom ook niet schadelijk is? Hoe zit dit precies? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 1 maand ervoor zelfs al niets meer gedronken maar de periode was iets gunstiger zodat toch niemand dit door had
Hallo Anoniem78. Het drinken van alcohol e.d. Kan wel kwaad in het begin van de zwangerschap, want het kan ook de innesteling, bevruchting negatief beïnvloeden. Groetjes Ineke.