Is deze ovu test nu negatief of positief???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Gezellige Taart, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een ovu test gedaan, dus ik weet niet helemaal zeker of dit negatief of positief is.
    Ik heb deze test gedaan, omdat ik begin juli gestopt ben met de pil en 2 weken geleden heb ik een miskraam gehad. De gyn zei tegen mij dat mijn cyclus dan wat langer kan zijn dan normaal.
    Maar goed hier is de test:

2. mariskav16

Mar 30, 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Deze test is positief hoor. Ik zou er gebruik van gaan maken als ik jou was....

Liefs

3. Sasya

Sasya Fanatiek lid

Jul 26, 2011
    1,217
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk het ook, test morgen weer dan heb je waarschijnlijk een een gelijke kleur maar ik zou het niet afwachten idd

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind hem bijna positief, de redelijk is (zoals ik het zie) nog nét iets lichter dan de controle lijn maar het scheelt haast niets.
    Succes!!

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Geen idee,ik wil vandaag ook ovu testen kopen...welke zijn dit als ik vragen mag?
    Groetjes

6. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

May 3, 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind hem BIJNA positief, de T streep is echt wat lichter dan de C streep.

7. Gezellige Taart

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    @princess86: Deze ovu test is van testpoint, ze zijn bijna de goedkoopste in de winkel en best betrouwbaar volgens mij.

Ik zet er vanavond een foto op van mijn ovu test van vandaag, ben nu op het werk.

8. sjak

sjak Niet meer actief

Hmmm, hij is ongeveer hetzelfde als die van mij vandaag... en ik twijfel ook! Ik denk dat ie morgen nog beter is?!
    Kan je twee keer op één dag testen? Wij moeten van het ziekenhuis met de tweede ochtendplas testen, die is het best zeggen ze daar.
    Ik heb trouwens OVUlady, vrij prijzig, maar het zhuis werkt daar het liefst mee.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Dat kan zeker. Ik had deze maand in het begin van de middag (rond 12 uur) een negatieve test en om 21:00 was hij positief!

10. Gezellige Taart

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn we dan weer.
    Vandaag zag mijn test er dus zo uit.
    Ik vind hem eigenlijk hetzelfde als gister, kan dat wel?

11. Gezellige Taart

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer gestest en iets donkerder dus eisprong denk ik dan maar. Nu heb ik wel donderdag en gister heel weinig en heel licht bruinverlies gehad.....
    Iemand ervaring met wat licht bruinverlies voor de eisprong? Of ben ik te laat begonnen met testen en heb ik de eisprong al gehad?

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Mij is verteld dat na een MK ovutesten helemaal niet helpen omdat je nog HCG in je lichaam hebt en daar reageert een ovutest ook op.
    Pas nadat je een negatieve zw.test hebt gehad heeft het zin om ovu testen te gaan gebruiken.

13. Gezellige Taart

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klopt, als de gyn mij toen ook niet had gezegd dat ik zwanger was had ik waarschijnlijk gewoon gedacht dat mijn ongi wat later was gekomen. Daarbij heb ik een week na de mk een negatieve zw test gehad.

14. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Gezellige taart, het is wel de bedoeling dat je pas gaat kijken of ie positief is als de achtergrond geen verkleuring geeft.
    Die roze waas moet helemaal weg zijn voordat je de strepen goed kunt vergelijken!

15. Gezellige Taart

Jul 10, 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om alle onduidelijkheid te voorkomen, hier zijn al mijn testen.
    Ik denk dat ik afgelopen nacht of vanmorgen mijn eisprong heb gehad als ik naar de testen kijk. de eerste van 27-8 is om 12:00 uur gedaan de onderste test om 20:00.
    Nu heb ik wel vaker gehoord dat je tijdens en na je eisprong een beetje bruinverlies kan hebben, maar ik heb dat dan ervoor gehad. Heeft iemand anders dat ook eens gehad?

16. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames!

op advies van mijn zus voeg ik mij toe op dit forum!
    ik hoop dat iemand ervaring heeft met mijn verhaal.
    wij klussen nog maar sinds kort maar mijn zus had nog wat ovulatietesten liggen van sensitest.
    ik wilde wel eens weten wat er met mijn lichaam gebeurt dus ben ik maar eens gaan testen.
    ik ben woensdag begonnen en er stond een lichtroze streep. volgens de handleiding. nog geen ovulatie. tot en met vandaag heb ik iedere dag getest en er blijft een lichtroze streep staan! hoe kan dat??

ik heb een cyclus van 21-25 dagen en ben begonnen op dag 9.

ik hoop dat iemand met ervaring kan reageren.

17. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    @Wuppie86

Als je nog niet zo lang bezig bent, kan het zo zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad. Een eitje heeft ongeveer 9 dagen nodig om te rijpen en vindt ongeveer 14 dagen voor het eind van de cyclus.

Als je dus een cyclus minder dan 23 dagen hebt kan het zo zijn dat je geen eisprong hebt (maar het kan ook best gebeuren bij een langere cyclus).

Als ik jou was zou ik even 2 cyclie testen en mocht je dan nog geen eisprong hebben eens contact met de dokter opnemen.

Ik denk dat ik zelf ook nog geen eisprong heb gehad aangezien ik niet veel ongesteld was (je moet wel minimaal 2 dagen helder bloed hebben om een eisprong gehad te kunnen hebben). Ik heb nu voor de eerste keer zo'n ongesteldheid en hoop dan ook deze maand wel een ei te krijgen (ga ook voor het eerst deze maand met ovutesten aan de gang).

Succes

18. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    @molly27

dankje voor je bericht molly!
    maar geen eisprong zou toch betekenen dat ik geen kinderen kan krijgen?
    ben jij toevallig ook nog maar kort met de pil gestopt? want wegens klachten moest ik een jaar geleden al stoppen met anticonceptie. mijn syclus is sinds een maand of 4 weer regelmatig.
    mijn moeder had ook een korte cyclus wist ze me te vertellen.
    ik ben de laatste keer wel dik 2 dgn goed ong. geweest.

succes ook met de ovulatietesten!

19. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Een eisprong kan altijd nog op gang komen na een paar maanden, maar als jij een jaar geleden al gestopt bent, dan zal alles vast wel weer op gang gekomen zijn. Dan weet ik ook niet zo goed waar het aan ligt. Zijn de ovulatietesten misschien te oud?

Succes in ieder geval verder!

20. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    De testen zijn 2 maanden oud. Dus dat denk ik niet! Volgens de cycluscalculator zou ik de 22e een ei gehad moeten hebben en die zou de 29e evt kunnen innestelen. Sinds vandaag heb ik een donkere streep. Dus wat dit nou betekend?? Ik zal je op de hoogte houden! Gister wel een paar uur super duizelig geweest en overgeven. Dus ik probeer goed om de vitaminen te denken.

Share This Page