Gynaecoloog of toch Echoscopiste?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Willem en angel, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willem en angel

Apr 17, 2008
    43
    0
    0
    Hallo !

ik wil jullie aller eerst bedanken dat jullie de onzekere zwangere dames (waaronde IK dus) te word staan, na of tijdens jullie al drukke baan !

Hier komt de vraag :

Met 19 weken heeft onze gynaecoloog een vlugge 20 weken echo vericht, (ook de enige die wij hebben gehad ondanks hij ze niet mag uitvoeren omdat hij niet aan 3 in de week zit of maand wat is het? Dus hij kan het niet eens declareren bij de verzekering)
    Hij beweerde hij dat wij een Meisje verwachten voor 90 %

Zo eigenwijs als ik ben laat ik nog een geslachtbepaling doen,
    Roze behang durf ik toch niet aan te schaffen....

2 dagen later:
    Eenmaal bij een Echobedrijf waarvan de Echoscopiste overdag 20 weken echo's in het ziekenhuis maakt. Dus al met goede ervaring. (neem ik aan)

vertelde ze dat wij Weer een jongentje krijgen kijk maar hier is het piemletje die is 6 mm lang zei ze...Voor 99 % zekerheid een jongen zei ze.

24 weken:
    gynaecoloog beweert weer een meisje. het piemeltje was volgens hem een Clitoris want hij ziet toch echt een M vormpje. En anders zijn de ballen niet ingedaald en is het een jongen. Maar , meisjes hun schaamlippen zijn opgezet, dus een meisje zegt hij. Help me de volgende keer herinderen weer te kijken.

28 weken:
    Vlug oogopsLAG EEN MEisje..(uiteraad ga je niet voor het gelachtsbepaling naar een gynaecoloog dus ging niet verder zeuren de cervix lengte was toch meer van balang, voor ons ook !)

Nu twijfelen we heel erg, ik denk dat het een jongentje is, maar iedereen om mij heen zegt een meid, omdat mijn zwangerschap zon anders is dan bij mij zoontje, veel meer moe, en misselijk, geen hartig maar zoet eten, huid doet erg raar, haar zit voor geen meter. Volgens iedereen wijst die op een Meid. En ik moet eerlijk zijn, bij mij zoontje was het echt omgedraaid. En ook is idd mijn buik groter en anders van vorm. Maar dat zegt toch niks?

Wat denken jullie, is een gynaecoloog beter in het zien van het gelacht op een echo. Of de echoscopiste.?
    En horen jullie van Patienten, dat zwangerschappen heel anders verlopen bij een ander geslacht?

Ik heb hier een link van de baby, ik moet wel even zeggen dat het geslacht aan de linker kant niet zo WIT moet zijn als je op de foto ziet. het geslacht is op onze foto helemaal de zelfde kleur.

http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=48725

Ik ben erg benieuwd wat jullie er in zien!
    Het kamertje bestaat al uit grote blauwe bloemen hahahahah.

Alvast bedankt ! en sorry van die lange lap tekst !

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Aangezien de gynaecoloog niet veel geslachtsbepalingen doen zou ik eerder geloven in de echoscopiste. Wat verwarrend is dit zeg! Uiteindelijk kan en mag niemand het voor 100% afgeven. Dus als de kleine op je buik ligt weet je het pas zeker!
    Op de echo kan ik helaas het geslacht niet zien en beoordelen.sorry!

Imke

3. Willem en angel

Apr 17, 2008
    43
    0
    0
    he dankje je voor je antwoord !

ik zal het nog moeilijker voor je maken, vandaag zijn we bij de gynaecoloog geweest die mijn zoontje zijn geslacht goed wist te bepalen. Dit is dus een andere waar ik het net over had.
    En hij zou zijn geld inzetten op een meid !
    maar verschillen zwangerschappen van een jongen en een meis?

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

sorry dat was ik vergeten te beantwoorden.

Is bij iedereen verschillend de een zweert erbij en de ander baart 3 jongens en heeft 3 verschillende zwangerschappen.....maar het kan dus wel!

Ik ben razend benieuwd wat je in je buik hebt verstopt!

Imke

Share This Page