vijfde ziekte

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sandra12, Feb 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandra12

sandra12 Lid

Dec 30, 2006
    15
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag,

Ik heb het sterke vermoeden dat mijn zoontje de 5e ziekte heeft.
    Zelf ben ik 26 weken zwanger, maar ik weet niet of ik zelf de ziekte al heb gehad.

Heb mijn eigen verloskundige gebeld en die zegt dat zolang ik zelf geen ziekte verschijnselen krijg, ik me niet druk hoef te maken.
    Ook ben ik op internet aan het zoeken geweest en de een zegt dat het kwaad kan tot 27 weken en een ander (huisarts) schrijft dat het kwaad kan tot 12 weken.

Is het nu zo dat als ik het nu krijg en ik ben bijna 27 weken dat ik me zowiezo niet druk hoef te maken.
    Ik maak me er best wel druk om.
    Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

Sandra

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sandra,

het is inderdaad zo dat je niets anders kunt doen als goed op de sypmtomen letten, maar inderdaad, hoe verder je in de zwangerschap bent, hoe minder erg het is als het kindje het zou krijgen. De kans is heel klein, want als jij het krijgt wil dat niet automatisch betekenen dat je beeb het ook krijgt. Krijgen vrouwen het inderdaad zelf in de eerste 3 maanden van de zwangerschap, dan kan het wel schadelijk zijn, maar in die periode is de kans nog kleiner dat het bij het kindje komt.

Probeer je toch maar geen zorgen te maken.

Groetjes Brigitte

Share This Page