baarmoedermond

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CrossCountry, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik denk dat ik vorige week mijn eisprong heb gehad. ik had toen wat krampjes en wat wit slijm. maar tijdens het vrijen kwam mijn man tegen een harde rand aan. wat een minder prettig gevoel was. dit heb ik elke maand rond die tijd zou dat mijn baarmoedermond geweest kunnen zijn? Omdat ik in mijn vruchtbare periode zat? of was het dan juist niet mijn vruchtbare periode en zat ik er helemaal naast en heb ik mijn eisprong niet juist gevoeld?

sorry voor de details maar soms snap ik helemaal niks meer van mijn lichaam :(

2. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Je baarmoedermond ligt lager tijdens je vruchtbare dagen, dus als je rond die tijd je eisprong had denk ik inderdaad dat hij daar tegen aan zat...

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dit klopt niet.. Je bmm ligt hoog en open tijdens je vruchtbare dagen.
    En laag tijdens niet vruchtbare dagen

Baarmoedermond voelen
    Tijdens je cyclus verandert de baarmoedermond van vorm en positie onder invloed van het hormoon oestrogeen. Tijdens de onvruchtbare periode in je cyclus is de baarmoedermond gesloten en ligt erg laag. Als je het aanraakt, voelt het wat hard aan (net als het puntje van je neus). Als je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter (net als je lippen). Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoedermond zich weer, zakt en wordt weer hard.

4. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Precies wat moonlight zegt. Je kunt hem dan zelfs bijna niet voelen. Na de eisprong komt hij weer omlaag.

5. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Komt hij omlaag ongeacht zwanger of menstruatie?

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja, je kan aan je bmm stand niet zien of je zwanger bent

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb een verschillende ervaring hiermee.
    Toen ik zwanger wilde worden van mijn dochters, heb ik de stand van de baarmoedermond gevoeld.
    Rond eisprong veel slijmverlies en lag ie heel laag zodat ik er makkelijk bij kon en zo kon ik ook inschatten wanneer ik moest insemineren.
    Tegenwoordig, rond de eisprong, ligt ie heel hoog, kan er niet eens bij!
    Ik ben vorig jaar wel geopereerd aan de hals, er is een stuk verwijderd dus misschien dat dat er nu mee te maken heeft.

8. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Idd, bij vruchtbare dagen is hij zacht ( voelt als je lip) hoog en open. Op niet vruchtbare dagen hard als het puntje van je neus, laag en dicht. Als ik iedere ochtend in dezelfde houding voelde, stond hij steeds iets hoger en kon ik zo mijn eisprong aan voelen komen.

9. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt ;)

10. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties zo ben ik weer een stukje wijzer;).
    het punt is alleen dat ik dat maar een paar dagen (2a3) in de maand voel. :(
    misschien dat het soms per mens verschilt?

Deel Deze Pagina