pcos na 1e bevalling over!?

Discussion in 'Zwanger worden' started by labella, Jun 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. labella

labella Lid

Oct 19, 2010
    80
    0
    0
    overijsel
    Hoii meiden ,
    Ik kon geen topic vinden dus vandaar dat ik deze open,
    Ik was benieuwd wie er ook pcos (HAD) met veel moeite zwanger werd en na de bevalling ineens alles weer op gang was!!

Wij zelf hebben 2,5 jaar in de mmm gezeten na het stoppen van de pil werd ik nooit meer ongesteld en bleek het dus pcos te zijn, met clomid toen puregon/pregnyl etc etc is het dus na 2,5 jaar gelukt !! en op 13-10-11 trotse ouders geworden van onze zoon J.ayson een wondertje!!, 3 maand na de bevalling nog geen menstruatie had ik ook niet verwacht, zou ik weer provera slikken om de 3 maand 1 kuur, maar na de eerste kuur heb ik ineens elke maand alles weer opgang zonder medicijnen!! en nu dus een nette cyclus al 6 maanden ! , Wie had dit ook en werd toen ineens op de natuurlijke manier zwanger van een tweede kindje en was dat ineens wel snel ?

We genieten nu nog volop van onze schat 8mnd bijna maar het lijkt me leuk om in contact te komen met iedereen die hier ervaring mee heeft!

X liefs Labella!

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hi Labella,

Ik heb dus precies hetzelfde! Mijn dochter is ook ongeveer oud als jouw zoontje, ze is van 5 november. Ik ben ook na 2 jaar met veel moeite zwanger geraakt. PCOS, clomid, puregon en pregnyl, HSG maar resultaat is er :)
    Ik ben voor het eerst na 4 maanden weer ongesteld geworden en dat is nu ook al bijna vier maanden heel regelmatig.
    Gek he? Lijkt wel of ik een reset heb gehad. Ik zou dus technisch gezien ook zomaar zwanger kunnen raken:D
    Maar wat nog mooier is, ik heb ook geen migraine meer! Waar zwanger zijn al niet goed voor is;)

Ik ben nog niet zwanger van een tweede, zit ook niet in de planning, eerst lekker genieten van onze mooie dame!
    Maar wel lotgenootje dus!!

Lfs Marloes

3. labella

labella Lid

Oct 19, 2010
    80
    0
    0
    overijsel
    Hey Marloes! Leuk dat je reageerd! En super dat ook jij gelukkig na alle moeite wat het inderdaad waard is zwanger bent geworden!! Wauw bizar he eerst zoveel moeite en dan lijkt het inderdaad dat je lichaam weer gereset is!! Wij genieten nu inderdaad ook eerst volop van onze mooie man:) maar wel gebruiken we niks ik durfde en wilde vooral, niet meer aan de pil dus eigenlijk laten we de natuur z,n gang gaan al letten we wel nog een beetje op, Soms denk ik wel hoor stel dat het weer zolang gaat duren dan mogen we nu alvast wel beginnen, maar nu het op gang is heb ik wel het gevoel dat het natuurlijk zou kunnen lukken , En ik herken je migraine voledig!! Jaren had ik migraine en sinds de zwangerschap nooit meer *klopt wel hard af;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook een positief verhaal. Van Eva ben ik na 1,5 jaar zwanger geworden waarvan 8 maanden medische molen, relatief best snel dus. Had ook pco. Na de bevalling meteen voor een 2e gegaan, want het zou welkom zijn en de kans dat ik snel zwanger zou zijn was toch erg klein. Na 8 maanden werd ik zowaar ongesteld (en dat met volledige borstvoeding), en had ook meteen een cyclus, wel een lange (rond de 40 dagen), maar wel met eisprong. In de 3e cyclus raakte ik zwanger, dat werd een miskraam, en de 3e cyclus daarna was ik weer zwanger en dat is nu Lisa :)

5. labella

labella Lid

Oct 19, 2010
    80
    0
    0
    overijsel
    @snoopy1979 wat super zeg! Ik had eigenlijk verwacht toen ik dit topic opende dat ik geen antwoord zou krijgen en of iedereen alsnog de mmm in moest maar het kan dus toch echt het lijkt me zo onwerkelijk als het ineens spontaan zou lukken! Bij ons zou een tweede kindje ook zo ontzettend welkom zijn vandaar dat we geen anticonceptie gebruiken , Wel denk ik dat we de vruchtbare dagen etc weer echt in de gaten gaan houden als m,n zoontje 1 is geweest nu zijn we er dus niet al bewust mee bezig, maar ik ben wel ontzettend benieuwd hoe het zal lopen allemaal! :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ik vond het ook onwerkelijk hoor toen ik zomaar spontaan zwanger was! En zo snel ook, in de 3e ronde. Was echt een bijzonder gevoel. De miskraam was echt een domper, ik was zo bang dat het mijn enige kans was geweest ofzo. En daarna weer zo snel zwanger, ik was echt zó blij!

7. labella

labella Lid

Oct 19, 2010
    80
    0
    0
    overijsel
    Ja inderdaad dat kan ik me voorstellen!! Een miskraam lijkt me vreselijk mijn man is daar ook ontzettend bang voor, omdat ik tijdens de behandelingen altijd ontzettend dun bmslijm had er nog extra medicijnen voor kreeg, Denkt hij nu dat stel het lukt spontaan m,n bmslijm dun zal zijn omdat ik die medicijnen dan niet slik, Zelf denk ik dat het voornamelijk dun was door de clomid(bijwerking) en medicijnen, maar het is wel heel mooi dat het daarna gelukkig erg snel gelukt was! Dat geeft hoop!:)

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi, ik denk dat zwangerschap zeker een goede invloed kan hebben. Door PCO kreeg ik meer pukkeltjes, en werd ik iets zwaarder, maar tijdens mijn zwangerschap leek het wel alsof alles weer in balans kwam. Ik kreeg weer een mooie huid en werd ondanks zwangerschapsbuikje erg slank. Na mijn bevalling was ik 17 kilo lichter!!! Ik heb 6 mnd. borstvoeding gegeven en toen ik stopte werd ik weer ongesteld. Redelijk regelmatig en sinds een aantal maanden keurig tussen de 28 en 31 dagen. Door medische dingen niet geprobeerd zwanger te raken, maar sinds vorige week is alles goed en willen wij graag een tweede. We hebben meteen voor de 28e een afspraak met de gyn, omdat ik gewoon wil weten/zien of ik nog PCO heb. Ben zeer benieuwd!
    Het helpt misschien ook wel omdat ik veel koolhydraten zoals aardappels, brood en pasta probeer te vermijden.

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Goed om te lezen dat het bij meer meiden gewoon goed gaat na de bevalling! Als ik het goed begrijp ben je dus ook niet meer aan de pil gegaan Labella? Ik ook niet. Ik durf niet, ik had het wel gehaald maar ik ben bang dat ik straks weer met dezelfde ellende zit, terwijl het nu juist zo goed gaat!!
    Voor een tweede gaan we voorlopig niet, maar als het wel gebeurt dan is het een wonder en meer dan welkom :)

Share This Page