Je lichaam hoeft niet elke keer hetzelfde te reageren op de Utrogestan. Hier meegemaakt dat ik dwars door de Utrogestan heen bruinverlies en krampen kreeg en dat het meteen doorzette toen ik stopte. Ook gehad dat het vijf dagen duurde na het stoppen voordat ik ongesteld was en dat ik van tevoren nergens last van had. Als je zwanger was geweest, had je inmiddels wel duidelijk positief moeten testen. Dus ik ben bang dat de Utrogestan de boosdoener is.
Nee dat snap ik. Ik geloof ook echt niet meer dat ik zwanger ben. En ja de menstruatie laat nog wel even op zich wachten. En zoals ik al zei mag het dan van mij ook wel doorzetten als het toch niet raak is. Dan kun je weer verder. Dan pas kun je het afsluiten en weer door gaan. Mijn menstruatie kwam er altijd dwars door heen. Nooit langer dan 28 dagen ook niet met gebruik utrogestan. En dat heb ik voor de vorige zwangerschap toch 1 jaar lang gebruikt. Dit is natuurlijk een nieuwe ronde. Dus ja alles kan natuurlijk en ga er ook wel vanuit dat het door de utrogestan komt. Maar de internist zegt als je HCG langzaam uit je lichaam kan gaan door pregnyl. Kan het ook zo zijn dat je lichaam het HCG langzaam op bouwt. En daarom moet je wel even nog testen over 5 dagen. En sommige vrouwen testen helemaal nooit positief en zijn toch zwanger. Ja zover wil ik niet denken hoor. Ik zie het allemaal wel. Ik zit nu op een cyclus van 34 a 35 dagen is me nog nooit overkomen. 28 is de langste die ik ooit heb gehad. Maar zoals jullie ook zeggen het is niet te vergelijken nu ik hormonen gebruik. Utrogestan kan het uitstellen. Dus ja het zal wel snel komen hoop ik. Als het niet komt is ook niet leuk. Bedankt voor jullie lieve reactie, het meeleven en de steun. Ik laat even weten wanneer ik weer door kan voor de volgende ronde.
Balen zeg die onzekerheid.. ik begrijp wel dat je nu dan gewoon liever meteen ongi wordt.. Mag ik vragen waarom de internist je deze adviezen geeft over hcg, pregnyl etc? Neem aan dat je ook bij een gynaecoloog of fertiliteitsarts onder behandeling bent?
Voortaan luister ik naar jullie. Elke behandeling is inderdaad anders. Ik ben vannacht ongesteld geworden. Het is dubbel en ook goed. Nu even de moed vinden om weer door te gaan. Ik zal straks bellen voor de echo denk maar op dag 10. Ja loop bij de gyn, maar is een lang verhaal. Moet veel zelf regelen. Ik moest toevallig naar de internist en vond het alleen maar fijn dat hij meedacht. Bedankt voor jullie steun en meedenken. Super lief