Testen op allergie bij een baby 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaPeetje, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#1 MamaPeetje, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    Dames ik zit met een dilemma en ik vraag mij af of jullie adviezen/tips hebben welke wegen ik nog kan bewandelen anders gaat ons hondje, een Mopsje, helaas weg :(:( En ons andere hondje, een Cavalier King Charles, misschien ook wel als dit niet afdoende is...:(

SVP alleen mensen die weten waar ze over praten... Ik heb niets aan gissen of mensen die zeggen dat ik moet doordrammen bij de huisarts...

Mijn zoontje is nu 9 maanden oud. Sinds begin mei/half mei is hij begonnen met, wat nu blijkt, allergieklachten.
    * Niezen de hele dag door. Niet heel vaak maar wel meer dan normaal.
    * Wrijven in zijn ogen als een gek. Einde van de dag zijn z'n ogen helemaal bloeddoorlopen en zie je geen oogwit meer.
    * Wallen onder zijn ogen.. Heel ongezond ziet hij eruit. Paarsig van kleur.
    * Koorts. Nu al 5 weken tussen de 37,7 en 38,1.

Zijn huid is niets mis mee. Deze is gewoon gaaf.

Nu is het dus zo dat wij sinds eind april een Mopshondje in huis hebben gehaald, een herplaatsertje van 3 jaar en vlak daarna zijn de problemen met mijn zoontje begonnen. Wij hebben ook een ander hondje van nu 4 jaar (bijna 5) en nooit problemen gehad. De Cavalier hebben wij al vanaf dat hij 8 weken oud is.

Als jullie de klachten lezen, denken jullie dan aan allergie of misschien wat anders?

Ik ben al een aantal keren bij de huisarts geweest (nu 3x en 1x telefonisch consult) En hij heeft een 3-tal medicijnen, druppels voor zijn ogen anti allergisch. Een Ventolin puffer (al gebruik ik die niet meer want zijn luchtwegen zijn oké) en sinds een aantal dagen een drankje om allergische reacties te onderdrukken.

Heb al een aantal malen verzocht om een echte test maar de huisarts wil er niet aan. Ze zegt dat kindjes vanaf 2,5/3 jaar pas voor het eerst getest kunnen worden. Ze zegt dat het sowieso geen huisstofmijten is omdat dit bij babies niet voorkomt of vrijwel niet en dat de kans dat het door hondenharen/huidschilfers een stuk aannemelijker is.

Wil mijn hondje absoluut niet kwijt maar goed.. mijn zoontje zijn gezondheid staat voorop natuurlijk.

Hoop echt op serieuze tips want ik ben het spoor een beetje bijster. Ik slaap er niet van omdat ik bang ben dat mijn hondjes weg moeten :( Wil zwart op wit weten waar mijn zoontje allergisch voor is (als dat het is) en of het wel allergie is want het laatste wat ik wil is afscheid nemen van onze lieve hondje(s)..:( heb nu zoveel onzin en verhalen gehoord over wat het kan zijn en wat ik zou moeten doen maar het probleem is gewoon dat ze niet kunnen/willen testen.

Oh ja nog 1 ding. Als er een ventilator aan gaat bij ons in huis dan is het drama met zijn ogen... wrijven en nog erger rood dus het is wel iets met allergie weten we bijna zeker.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik dacht toch ook dat allergietesten op die leeftijd nog niet ideaal waren.

Kan je je zoontje niet enkele dagen ergens laten logeren? Bij grootouders ofzo? Verminderen de klachten, dan weet je toch al dat het iets bij jou thuis is. Blijft hij last hebben, dan weet je dat het niet aan de hondjes ligt.

3. MamaPeetje

Nee klopt ze kunnen vals negatief uitvallen terwijl je kindje dan toch wel allergisch is.. Nee iedereen die ik ken heeft huisdieren inclusief mijn ouders die ook een hond hebben...
    De huisarts zei van kan je de hondjes (vooral de Mops gaat het om, mensen schijnen vaker allergisch te zijn voor Mopsen door de vacht die ze hebben..) niet een weekje uit huis plaatsen en dan erachteraan dat als het niet overgaat dat het dat dan niet is want je kan je kan je huis in een week niet 100% schoon krijgen al poets je nog zo goed.. :(
    Pffff gek word ik ervan. Wil zo graag weten wat er aan de hand is en dat de hondjes ook kunnen blijven...

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Vervelend zeg..
    Onze dochters hebben gelukkig geen allergieën. Maar ik zelf wel. Ik ben allergisch voor oa katten, en wij hebben er zelf ook 1.
    Als je denk dat het niets uithaalt om je hondje uit logeren te brengen, dan is het misschien een idee om een (mid)weekje er op uit te gaan. Als wij op vakantie gaan, dan merk ik het vrij snel. Geen verstopte neus meer enzo..

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje destijds laten testen bij de allergologie praktijk in Arnhem na diverse allergische reacties. Uit die testen is nooit iets gekomen. Door verwijderen van keel en neusamandelen knapte hij enorm op (niet meer ziek).

Je kan ze bellen, vragen wat zij ervan denken. Als ze m willen testen bel je de huisarts en zeg je dat ze m willen testen en vraag je of de huisarts een verwijzing wil geven. Zo heb ik t bij mijn huisarts ook gedaan destijds.

Succes!

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter vertoonde toen ze ongeveer een half jaar oud was ook allergische klachten (o.a. uitslag op huid) en ik heb toen ook bij de ha gevraagd om te laten testen waar ze allergisch voor is. Volgens mijn ha is dat bij zulke kindjes niet zinvol, omdat de uitslag inderdaad heel onbetrouwbaar is. Wij kregen wel koelzalf en hormoonzalf mee en dat hielp. Helpen de medicijnen die jij krijgt voor je zoontje? Verminderen die de klachten, of merk je geen verschil?

Ik zou toch op proberen vast te stellen of het inderdaad de honden zijn d.m.v. eliminatie en provocatie. Je zou inderdaad een weekje weg kunnen met je zoontje en kijken of het minder wordt. Nadeel is wel dat het dan ook een andere factor in je huis zou kunnen zijn dan de honden, dus dan weet je het eigenlijk nog niet zeker. Al weet je dan wel dat hij reageert op iets in zijn omgeving. Als de klachten hetzelfde zouden blijven, weet je dat dat niet zo is en kun je daarmee naar de ha.

Ik zou toch proberen of je de honden een tijdje ergens kunt laten logeren. En misschien is een week niet genoeg om je hele huis schoon te krijgen, maar als hij echt allergisch is voor de honden, zal het vast wel een stuk schelen als zij er niet meer zijn en jij je huis goed schoon gemaakt hebt. Of misschien kun je ze iets langer dan een week laten logeren, bijv. twee weken.

Ik zou er trouwens echt haast mee maken. Ik snap dat het lastig is, maar als je kind werkelijk zo ziek wordt door de hond(en), dan vind ik persoonlijk dat je niet moet wachten met uitproberen of dat zo is, omdat het voor jou zo stressvol en verdrietig is. Bovendien: hoe sneller je het weet, hoe sneller je verder kunt (of omdat de honden weg moet(en), of omdat je met de ha verder moet gaan om te achterhalen wat hij heeft), dus hoe korter deze stressvolle periode voor jou duurt.

Succes!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier in B is het makkelijker, ga je naar een kinderarts (ook zonder doorverwijzing) en die nemen het meestal wel serieuzer. Want dit klinkt idd als een allergie...
    Kan CB je ook geen doorverwijzing geven als je de klachten daar voorlegt?

Hier voorlopig geen allergie bij de kinderen, maar moeten ook nog getest worden rond 4 jaar omdat ik een pinda-allergie heb. En in het hooikoortsseizoen helaas ook een contactallergie met onze hond. :(

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beneden de 4 jaar zijn bloedtesten niet betrouwbaar bij jonge kinderen. Dat betekent echter niet dat je niet zou kunnen testen: een positieve uitslag is namelijk wel betrouwbaar.
    Maar, de meest simpele manier om te testen eerst, is toch je hond een week uit logeren doen en kijken of het dan beter wordt, (uiteraard even flink poetsen dan ook in huis :().
    Dat het met ventilator aan erger wordt, is wel logisch: allergenen worden dan nog even lekker rondgeblazen.

Eventueel zou het ook nog hooikoorts kunnen zijn, en dat eea toevallig is samengevallen met de komst van de hond, maar daar zou op getest kunnen worden als er bij logeren van de hond geen verbetering zichtbaar is.

Wat je ook nog kunt doen, is naar een bio-resonantietherapeut gaan. Die hebben een andere manier van testen, is allemaal een beetje vaag, maar bij onze oudste een goede en duidelijke uitslag, (allergisch voor melk, niet voor soja en ei, waar ze op moment van testen nog wel enorme buikkramp van kreeg).
    Je moet dan ws even wat haar van de hond meenemen en dan kan daarmee getest worden.

9. MamaPeetje

Bedankt voor jullie reacties! Ik moet nu 1 week kijken of het drankje goed aanslaat, zo ja dan is het allergie aangezien dat drankje uitsluitend daarvoor is. Helaas heeft hij veeeeeel last van de bijwerkingen :( Waterdunne ontlasting pfff paar keer per dag zijn kleertjes in de was. Waardeloos allemaal. De dokter denkt niet aan hooikoorts of huisstofmijten omdat de symptomen meer passen bij de haarschilfers...

Wordt vervolgd..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

De hond lijkt me ook wel de meest waarschijnlijke optie, gezien het feit dat de klachten toen begonnen zijn, maar goed... altijd eerst zeker weten, voor je allerlei rigoureuze besluiten moet nemen :(

11. willow23

willow23 Niet meer actief

Hoi,

Hier een giga allergies kindje die wel zo jong al in het bloed is getest, moet wel zeggen dat ze ook nog een dubbel blinde test hebben gedaan na aanleiding van de bloedtest en dan weten ze het zeker...

Onze zoon is dus ook allergies voor honden en katten dit zijn zijn symptomen,

niezen
    hoesten
    rode ogen jeuk ogen
    hees
    soms galbulten (als hij hond aait)
    benauwd....

En dit had hij ook al op die leeftijd van joun kindje het kan dus best een allergie zijn...

groetjes willow

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier had mijn jongste ook maanden lang rode ogen, snotteren, piepen.....en wij hebben 2 mopshondjes en een beagle in huis.

Ik kreeg druppels voor allergieen. Maar deze werkten niet, andere med om allergische reacties tegen te gaan. Hielpen niet.

En pas sinds een maandje is hij klachten vrij. Dus zonder medicatie.

Geen idee waar hij op gereageerd heeft, volgens de ha kan dat ook gewoon verkoudheden zijn.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier een neefje dat toch echt wel getest is toen hij een half jaar oud was.
    En daar kwam uit dat hij zwaar allergisch is voor katten en allergisch is voor alle soorten ei.

Zijn huid en zelfs zijn gezicht stond vol met vreselijk rode jeukende plekken.

De katten hebben een onderkomen gevonden bij ons :).

Hij is ondertussen bijna 2 en is onlangs opnieuw getest. En hij blijft allergisch.

Vooral de ei-allergie is overigens lastig. Een kat kan je nog uit de weg gaan, maar ei of fragmenten van ei zit echt wel quasi overal in (elk koekje, elk sausje, ... en bovendien weten de mensen het vaak niet)

Deel Deze Pagina