Onze zoon is getest toen we covid hadden en verder nog 1x toen hij enorm hoestte, eerst even dagje aangekeken maar werd erger dus toch maar getest. Voor snotneus hoeft hij niet te testen en koorts heeft hij gelukkig in die tijd nooit gehad. Hij vind testen overigens zelf geen enkel probleem.
Ik ga onze dochter niet testen, ze is net 1 jaar dus daar ga ik niet aan beginnen. Onder de 4 jaar zou ik sowieso niet testen. Met verkoudheid mogen ze naar de opvang en bij koorts blijf ik sowieso liever thuis met de kinderen, vind het dan niet nodig haar te testen..
Hier is onze zoon van 3 inmiddels al 5x bij de ggd getest. 3x omdat hij zelf klachten had en met klachten niet naar de opvang mocht (en wij niet elke keer 10 dagen thuis kunnen blijven en hem bij klachten ook niet ongetest naar opa en oma willen laten gaan), 1x vanwege positieve leidster bij de opvang en 1x om positieve zelftest te bevestigen maar dat is helaas niet meer gelukt. We krijgen het dus inmiddels niet meer voor elkaar omdat hij écht niet meer mee wilt werken. Ik heb wel bij wijze van testje bij mijn positieve zoon en dochter een snottebel gevangen met een zakdoek en daarop een zelftest gedaan, en die is eveneens gewoon positief. Dus zou je nog kunnen overwegen. Ik snap dat het geen echt alternatief is voor een echte test, maar als er anders helemaal niet getest wordt is het beter dan niets vind ik.
Wij testen onze jongste eigenlijk tot nu toe niet. Ze is nu 1,5jr en regelmatig lichtjes verkouden en bij zwaardere klachten, koorts en echt niet lekker voelen blijft ze gewoon thuis. Mocht een van onze andere dochters positief testen of mijn man of ik, dan gaan we er vanuit dat zij ook positief zou zijn, dit stelt de ggd ook bij een besmetting in het gezin, dus ook dan vind ik het niet per sé nodig.
Onze peuter is nu 2x getest. Omdat ik hem niet met klachten en positieve test naar de opvang wil laten gaan. Beide keren met koorts/zieker dan alleen een snotneus. Eerste keer was negatief, tweede keer wonderbaarlijk positief. Of misschien niet heel wonderbaarlijk, want we kregen al bericht dat er op een andere opvangdag dan de onze ook mensen positief geraakt waren. We komen verder nergens, dus het komt echt daar vandaan. Hij staat niet te springen om zo'n test, maar zoals iemand anders in een ander topic zei: haren wassen is meer drama. En ik denk ook dat langdurig binnenblijven als het negatief blijkt uiteindelijk vervelender is. Zolang je alleen test bij contact met iemand met corona, maar diegene met corona misschien niet wist dat ie het had omdat ie ook niet getest had, dan blijven we het iig wel verspreiden. We gaan baby ook laten testen zondag trouwens, op dag 5.
Bijna kleuter is meerdere keren getest, eerste keer waren alledrie aan het hoesten, tweede keer had hij opeens goed koorts en moest jongste een paar dagen later naar het ziekenhuis, laatste keer was ivm flink ziek van 2 van de 3. Hij was toen ook verkouden en mocht mee testen. Jongste van 7 mnd is ook 3x getest, vorige week nog na licht positieve zelftest. Bijna kleuter blij met zijn diploma, stickers en potloden, maakt verder geen issue van testen. Jongste vind het niet leuk, maar ze doen behoorlijk voorzichtig, de eerste 2x heeft hij niet gehuild.
Onze dochter is vorig jaar getest (toen 1,5) omdat er een leidster positief was en ze anders niet mocht komen. Helaas bleek Onze dochter toen ook positief. Maar verder test ik haar niet. Tenzij iemand uit de omgeving met wie ze contact heeft gehad positief is en ze klachten heeft.
Onze peuter (3) hebben we nog niet laten testen. Wel meermaals mezelf laten testen als ik, net als hij, verkouden was. Mijn man ook. Met het idee: als wij negatief testen zal hij het ook niet hebben. Ik snap ook wel dat dat niet waterdicht is, maar ja.. ik voel me er niet goed bij om hem een stokje in zn neus te laten duwen.
Vandaag hebben we baby en kleuter ook laten testen. En man en ik, het was een heus uitje. Voor baby stelde het niets voor en ik vond het bij kleuter zo gepiept. Nu wachten op de uitslag en dan later nog een keer zo'n reuzegezellig uitje
Ik ben er absoluut geen fan van om mijn kinderen te laten testen. Maar in sommige gevallen.... Dochter die verkouden was laten testen op zondag zodat ze dinsdag naar school zou mogen. (was maandag vrij). negatief. Man liet zich donderdag testen. Had woensdag klachten, donderdag niet meer maar afspraak stond dus toch gegaan. Positief! meteen in isolatie en diezelfde middag voor dochter (4) en mijzelf een test ingepland. Dochter positief, ik negatief. Gebeld met de GGD en advies om baby te laten testen. Toch gedaan en ook zij was negatief. Nu heeft ze klachten, lichte verhoging en hoesten. Toch besloten om haar nu nog een keer te laten testen. De zelftest van mijn man gaf na de positieve GGD test, negatief aan dus die vertrouw ik niet meer.
Ik ben geen fan van testen maar omdat ze (2,5) in aanraking is geweest met alle 3 haar juffen die corona hebben, en sinds vandaag hoest en verkouden is, toch maar voor gekozen om het te doen. T viel echt reuze mee! Ze deden het stokje ook echt niet zo ver gelukkig…Nu afwachten op de uitslag.