Hallo ik ben Niesje. Ik ben 22 jaar en het lijkt me leuk om met meisjes van mijn leeftijd te willen praten over zwanger worden. Lijkt me leuk om elkaar zo op de hoogte te houden. Ik ben zelf in September gestopt met de pil en mijn vriend en ik willen proberen een 1ste kindje op de wereld te zetten. Pas heb ik een miskraam gekregen, bij de 7 weken. Dus nu is het weer nieuwe ronde nieuws kansen. En hopelijk gaat het deze keer wel goed. Ik heb last van een reumatische aandoening ook wel fibromyalgie genoemd. Is best zwaar. Maar mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. Omdat hij zelf ook reuma heeft en nu kan het nog. Wie weet hoe het over 10 jaar is. En dan zal het misschien niet meer lukken. En is de opvoeding zwaar. Nou ik hoop dat er mensen reageren. Lijkt me heel leuk. Groetjes Niesje
Hoi Niesje! Ik ben zelf ook 22 en mijn vriend en ik gaan ook voor een 1e kindje. Ook ik heb de diagnose fibromyalgie gehad (maar gelukkig niet altijd evenveel last van, beetje afhankelijk van het seizoen) en daarnaast nog ernstig astma. Die dingen hebben bij ons zeker ook meegespeeld in het vroeg papa en mama willen worden. Je bent als je jong bent gewoon flexibel en je weet niet wat je gezondheid gaat doen. Ik ben trouwens begin december gestopt met de pil en wacht nog steeds op einde eerste cyclus. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
Hoi, leuk op leeftijd! In veel topics zijn er ook oudere dames, leuk maar kan je niet altijd met praten over bepaalde zaken! Wat lastig dat jullie die ziekte? Hebben! Goed dat jullie dan nu voor een kindje willen gaan en kijken naar de toekomst, nu het nog kan inderdaad! Hopelijk snel raak! Ik ben 23 en in september gestopt met de pil, ookal een mk gehad op zes weken in november! Nu weer zwanger!! ❤️❤️
Hallo Dames. Ja het is lastig om met zon aandoening om te gaan. vooral als je zo jong bent. Hoe ga jij met de fibro om? Ik heb zoveel last van. werk jij er nog wel of gaat dat niet? Mijn vriend en ik willen het echt heel graag een kindje krijgen. Ik ben in september gestopt met de pil. Ben echt benieuwd waneer het nou onze tijd is. Want het duurt zo lang haha. En ik heb niet veel geduld. Ben vorige week nog ongesteld geworden. Dus ben benieuwd als ik weer mag testen. Al ben ik wel een beetje bang voor de bevalling. Maar heb het er wel echt voor over. En idd ik vind het leuker om met vrouwen van mijn leeftijd te praten, want snappen me beter enzo. Jij bent wel weer snel zwanger na een mk. Bij mij deed het echt heel erg pijn. Mja nu hopen dat ik snel weer zwanger ben. Ik dacht altijd je stopt met de pil en bent meteen zwanger. Maar helaas is dat bij ons niet het geval. Gewoon veel seks hebben en dan komt het hopelijk goed haha. Hoe gaat het met jullie verder?
Ik denk dat ik een stuk minder last heb van fibro dan jij. Vooral eind van het academisch jaar (dus april, mei, juni) heb ik er heel veel last van. Ik gebruik dan wanneer nodig diclofenac (al mag dat nu dus niet meer...). Ik kan gelukkig nog wel gewoon werken. Astma zit dan meer in de weg (na een aanval heb ik ruim 4 weken thuis gezeten en nu mag ik volgende week weer al mijn uren gaan draaien, zat in een opbouwschema). Ik loop voor de fibro nog wel bij een reumatoloog, maar dat is ook vooral omdat er andere ziektes in de familie lopen en er op basis van mijn bloedwaarden een redelijke kans is dat ik die ook ontwikkel. Een zwangerschap verhoogt helaas die kans, maar aan de andere kant ben ik nu nog jong en kan ik het beter aan. Als ik de ziekte eenmaal heb is een zwangerschap lastiger. Hoe doe jij het met je fibro?
Jeetje wat erg indiigo. Lijkt me allemaal wel heftig. Maar wel goed dat je een soort van kunt werken. Ik heb echt heel veel last van mijn fibro. Ik weet het nu precies een jaar. En het heeft zoveel ellende meegebracht. Vooral omdat ik niet kan werken. Ik kan bijvoorbeeld niet heel het huishouden op een dag doen, omdat ik dan zoveel last van mijn rug krijg. En dan kan ik savonds niet slapen van de pijn. En spook ik heel de nachts door huis rond. Men bh en knellende kleding zoals een spijkerbroek kan ik ook niet heel de dag aan. Dingen als naar een pretpark kan ook niet. Mijn rug is gewoon het probleem. Mijn vriend die heeft ook reuma die heeft artritis. Hij kan bijna niet meer lopen. Wat echt erg is. We zitten allebei thuis. Maar ik probeer ook 3x per week te sporten. Het lukt wel.. maar de ene dag gaat beter dan de andere. Enn omdat ik niet weet hoe het over 10 jaar is zouden we heel graag een kindje willen. Willen we er ook echt voor gaan. Het krijgt natuurlijk alle liefde dat ie verdient. En ik zal er alles voor doen om hem of haar een goede opvoeding te geven. Het zal ook wel een goed positieve draai aan ons leven geven als ik zwanger zou worden. Als ik echt teveel pijn heb ga ik in een heet bad, wat ook niet echt helpt. Savonds voor ik ga slapen zet ik mijn elektronisch bed ding aan. Dan is het warm als ik te bed ga. Dan krijg ik niet die koude klap als ik in bed stap. Medicijnen heb ik niet behalve ibuprofen. Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat er geen medicijnen voor zijn, krijg ik niks. Nu ben ik weer terug bij de ha. Die ook niks doet mja. Dit is een beetje mijn verhaal. Groetjes Niesje
Het klinkt bij jou ook allemaal behoorlijk heftig! Ik vind het maar wat stoer hoe je het allemaal volhoudt, inclusief sporten. Ik ben hard voor je aan het duimen dat jij en je vriend snel een kleintje in de armen kunnen houden! Slim, zo'n bed. Ik heb vorig voorjaar, toen ik er ook veel last van had, regelmatig gebruik gemaakt van een infrarood sauna. Was vooral tijdens het in de sauna zitten erg prettig. Effect nam helaas wel vrij snel weer af als ik eruit was.