nu!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bebe29, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Zijn een paar weken geleden eindelijk maar eens naar de gyn geweest. Nu moeten er dus een paar onderzoeken gedaan worden, voor we meer weten.
    Ik dacht mooi zo, dan komt er eindelijk schot in de zaak en dan duurt het vast niet meer zo lang voor we zwanger zijn.
    Maar ik heb me eigenlijk helemaal niet gerealiseerd dat er natuurlijk ook wachtlijsten zijn etc!
    Erg frustrerend, want natuurlijk wil ik het nu!
    Stom hé!
    En de angst dat het nooit zal lukken, komt ook steeds vaker tevoorschijn. Heel irritant!

    Hoe blijft iedereen zo positief?
     
  2. haha dat word aardig rondgevraagd hier hoor ;)
    maar ikzelf heb zo mn ups en downs. ik het met mijn man samen erg fijn. we zijn echt maatjes. dan helpt me vaak. en tja, het is ook vaak, de eerste 2 weken van de cyclus ben je bezig met echo's, spuiten, temperaturen, en uiteindelijk de behandeling, dus je bent wel bezig. de laatste 2 weken zijn moeilijk, dan is het afwachten. als je dan ongesteld word is het huilen, even in een dip, maar weer door naar de volgende ronde... tja..
     
  3. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Het lijkt me ook allemaal zo zwaar, maar gelukkig heb ik mijn mannetje die altijd heeeeeeeeel erg positief is.

    Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die het soms somber in ziet.
     
  4. haha nou fijn dat je mannetje heeeeel positief is! dat is die van mij ook wel.
    tuurlijk si het niet raar dat je er zo in staat... het is toch ook helemaal niet leuk om máánden en máánden te moeten wachten om in verwachting te raken?
     
  5. oh ja, toen wij naar de gyn gingen, begonnen we 2 maanden later al met de IUI.. ! dat is heel vlot, toch?
     
  6. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ja das zeker vlot. Zou dat afhangen per ziekenhuis?
    Hoop dat het hier ook vlot gaat als het zover is/komt.
     
  7. nou, toen wij kwamen doorliepen wij de onderzoeken (zaad onderoek, slijmonderzoek, Hcg etc..) toen duidelijk was waar het probleem zat hoefden we geen samenlevingstest meer te doen, en moest ik me de 1e dag van mijn cyclus melden, in Utrecht. dat deed ik, en die maand is de IUI begonnen. miscshien scheelt het per ziekenhuis, misschien speelt leeftijd een rol, en andere aandoeningen..! mag ik vragen waarom jullie 'nu pas' naar de gyn. zijn gegaan?
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Alleen de titel van je topic maakte me al nieuwsgierig!

    Wat het dragelijk maakt....niks eigenlijk.
    In de tussentijd veel leuke dingen plannen en je eigen leven zo goed mogelijk door laten gaan.
    Probeer het wachten en al die andere vervelende dingen een beetje los te laten...meer kan je niet doen ben ik bang.

    Heel veel succes met wachten!

    Elmo
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Idd, je denkt, yes in de MMM, we gaan ervoor! Maar dan idd, het eeuwige wachten!
    Ik ging in Oktober voor het eerst naar de gyn en in Juli was ik zwanger. Dus bijna 10 maanden later!
    Hier dan geen wachtlijsten, maar onderzoeken, nog even weg gestuurd en dan nog 5 behandelingen (1 is niet doorgegaan uiteindelijk, wel aan de hormonen gezeten)
    Tja, hoe? Gewoon ingesteld van dat het wel even kon duren nog. Maar leuk is anders!
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Na 10 maanden zwanger duurt een eeuwigheid voor je gevoel!
    Wij moesten al 7 mnd wachten voor we met de 1e behandeling konden beginnen.
    2.5 jaar later hadden we dan de twee felbegeerde strepen...bereid je maar goed voor dus!
    Kan het altijd meevallen ;)
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    precies! dat is heftig!
    (al met al bij ons 2 jaar wachten.. pfff )
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja dat bedoel ik maar...zonder wachtlijst is het al gekkenwerk eigenlijk.....zucht...
    Ach, als uiteindelijk het resultaat er mag wezen is het allang best...maar als dat dus niet lukt...
    Heel zuur.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou idd, dat lijkt me vreselijk!
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja!
    Maargoed, we geven zo niet echt een positieve draai aan dit topic ;)
    Ach...
    Bebe29: kijk eens naar onze banners!
    Daar moet je toch wel blij en positief van worden!
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahah nee idd!
    precies check de banners!
     
  16. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het soms ook erg lang duren. Ben sinds nov '06 bij de gyn toen voor 6 mnd clomid meegekregen dat heb ik vanaf feb tot aan nu geslikt. Afgelopen vrijdag bij gyn geweest en weer voor 3 mnd clomid meegekregen. Krijg wel a.s. donderdag HSG en als ik dan nog niet zwanger ben krijgen we misschien IUI dat gaan ze eerst in de fertiliteitsvergadering overleggen. We blijven geduldig en er wordt hard aangewerkt. Maar soms is het gewoon even moeilijk.

    Succes ook de zwangere natuurlijk!

    gr vruchtje
     
  17. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou, wij zijn in april voor het eerst naar de gyn geweest en wachten nu (5 maanden later) nog steeds op ons behandelplan. Er zijn bij ons zelfs wachttijden voor afspraken met de gyn dus hou je maar vast, het kan nog wel even duren voor je zwanger bent...

    Er zijn natuurlijk meiden die na me de MMM in gingen en nu al IUI's hebben gehad (wat ik dus voor jullie ook hoop!) maar het omgekeerde kan dus ook.
     
  18. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Waarom wij zolang gewacht hebben?

    Tja, tegen beter weten in nog maar een maandje proberen etc.
    Dan ben je dus gauw een paar maanden verder. Misschien ook wel een beetje de kop in het zand steken.
    Gelukkig konden wij via de internist van mijn vriend snel door naar de gyn. Binnen 4 dagen al.


    Maar ik volg die banners wel hoor!

    Dat geeft hoop!
     
  19. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik werd zomaar naar huis gestuurd met een recept clomid en pijnstillers voor de endometriose en van kom over 3 maanden maar eens terug! nou na 3 maanden was er nog niks opgeschoten, kreeg ik weer te horen kom maar over 3 maanden terug, met een nieuw recept. kreeg ik ook nog eens een foute uitslag van progesterontest. toen was ik t beu en heb gebeld met de assistente en alles uitgelegd. ik mocht meteen bij een andere arts komen en naar de fertiliteits arts. toen is er wat schot in de zaak gekomen en kon ik snel geopereerd worden voor de pco en endo. en nu zit ik al in me tweede cyclus met eisprong! dus gewoon zelf actie ondernemen als je denkt dat je niet kan wachten en je eigen stappen zetten. jammer genoeg... eis dast je echo's krijgt en zorg dat je bij de fertiliteitsarts/verpleegkundige komt! die doet alle testen met je en kan je overal in begeleiden als je vragen hebt.
    oja ik ben in dec 06 begonnen in het ziekenhuis omdat ik enorme klachten had bij mij menstruatie. en omdat ik erg lange cyclussen had. ik moet zeggen dat het eerste half jaar gewoon voor nisk is geweest. ze lieten me maar lopen. nu moet ik nog steeds zelf voor echo's vragen en bloedtesten, maar ik ben er een stuk mondiger in geworden en nu ben ik bijna waar ik wil zijn! en laat die postieve test nu maar komen!
    groetjes van sjaan
     
  20. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Wij zijn gelukkig meteen door gestuurd naar een fertiliteitsarts. Mede doordat ik van iemand de naam van een fijne arts had gekregen en daarnaar gevraagd heb.
    Ook gaat alles meteen via het IVF lab en niet eerst via het gewone lab zoals gewoonlijk. Echo's worden ook meteen gemaakt.
    Dus daarmee hebben we dan al geluk gehad blijkbaar.
     

Deel Deze Pagina