Heeft iemand hier een verklaring voor?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Raveleijn, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raveleijn

Raveleijn Niet meer actief

Ik heb even een vraagje..

Vorige week woensdag mijn eerste echo gehad bij de gyn met 6 weken en 5 dagen. Helaas alleen een leeg vruchtzakje te zien. Dat zag er niet goed uit zei ze. Ik heb pregnyl gehad en we weten dus wanneer je je eisprong heb gehad zei ze. Er is dus eigenlijk geen discussie hoe ver je bent. We moesten er maar vanuit gaan dat het niet goed zit maar mochten over een week weer terug komen, gisteren dus. Gisteren was ik 7 weken en 4 dagen. Ik had de afgelopen week een klein beetje bruin verlies gehad dus ik verwachte dat er een miskraam aan zat te komen, ook werden mijn testjes lichter. Tot onze verbazing was er gisteren opeens wel een vruchtje te zien met een kloppend hartje. De gyn had hier geen verklaring voor en vertelde ons dat we er als nog rekening mee moeten houden dat het verkeerd is. Volgende week weer een echo. Ik heb gisteren snel weer een kv testje gedaan en deze was knal positief. Bruinverlies is ook weer weg.

Ik ben er wel een beetje ongerust over, weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Een goede vriendin van me zei misschien is het een mola-zwangerschap?

2. Raveleijn

Owja, het beeld van gisteren is volgens de gyn 6 weken en 1 dag.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik weet ook (ongeveer) wanneer ik m'n eisprong gehad heb, en bleek met de echo van 7+1 weken ook maar 6+1 weken zwanger te zijn. Mijn verloskundige had het over een diapauze.

4. Raveleijn

Bedankt voor je antwood, ik ga het gelijk even nakijken.

Ik teste 18 maart licht positief (11dpo) kan dat dan ook?

5. Love1990

Ik testte 12 dpo ook redelijk positief! Ik heb straks weer een echo, ben benieuwd of het termijn nog steeds klopt

6. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Soms kun je een vertekend beeld krijgen door de pregnyl. Er zijn dames die langer dan 10 dagen licht positief testen (waaronder ik) en misschien is jouw eisprong wel iets later geweest, ondanks de pregnyl (it's not rocketscience :) ) en een late innesteling. Maar een kloppend hartje kan geen mola zijn hoor, dan is er geen hartje te zien. Een kloppend hartje en een vette streep is toch best een beetje een goed teken lijkt mij. Heel spannend allemaal. Veel sterkte met wachten!

7. Love1990

Ik ben net weer vooruitgezet, ben nu nog maar twee dagen korter zwanger dan m'n eigen berekening.

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Proficiat!!!
    Ik heb ook een doorstart gemaakt bij mijn zwangerschap.
    Ik was overtuigd dat het misging.
    Niet alles verloopt als de boekjes ;)

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ah mooi! Gefeliciteerd!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wow, wat een goed nieuws!!:)

Die vriendin die het over een mola had weet niet waar ze het over heeft. Een mola is restweefsel van een zwangerschap dat maar door blijft groeien en niet een vruchtje met een kloppend hartje ;).

Ik denk dat alles gewoon wat trager op gang gekomen is dan normaal. Als het gemiddelde voor het zien van een kloppend hartje met een echo apparaat van gemiddelde kwaliteit 6.1 week is, dan vind ik het bij 6.5 weken ook wat voorbarig van je gyn om al gelijk een een doemscenario uit te gaan. Gemiddeldes bestaan bij de gratie van afwijkingen van het gemiddelde ;).

Deel Deze Pagina