oh jee, keelamandeltjes worden geknipt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door namya, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namya

namya Niet meer actief

:(

31 mei wordt mijn zoontje geholpen aan zijn keelamandeltjes en krijgt ook een buisje in 1 oortje

eerder al dit jaar werden zijn neusamandeltje verwijderd en een buisje in het ander oortje....zijn herstel ging redelijk goed, maar dit was nog de "makkelijke" ingreep omdat ze niet zoveel last hebben van de neus...

nu gaat het dus om zijn keel en dit baart me zo'n zorgen , nu al!!!
    dat hij pijn zal hebben en niets zal willen eten of drinken :(

heb er nu al slapeloze nachten van

ik wil graag ervaringen lezen over hoe jullie kindjes ervan opknapten naderhand!!!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    HIer in februari keel en neusamandelen laten verwijderen bij Kylian.

Een weg die niet zo leuk was helaas want Kylian kreeg ondanks dat hij (onder dwang) netjes elk kwartier een bekertje drinken leeg dronk een nabloeding en moest dus nog een keertje.

Eenmaal op de kinderafdeling bleek dat de meningen nogal verschillen en dat een paar slokjes per kwartier ruim voldoende waren.
    Ons arme ventje hebben ze dus tijdens de tweede operatie de maag ook leeg gepompt omdat die dus propvol zat met ranja.

Mijn eerste advies is dus ook een paar slokjes is ook goed.

Reken op heel veel verzet van je kleine als het eenmaal terug is van de operatiekamer.

De dagen erna gingen ook moeizaam (zorg voor genoeg paracetamol in huis), hier hielp het om de timer van de oven te zetten en elke keer als die af ging moest hij weer wat drinken.

Maar na dag 3 ging het stukken beter, drinken hoefde niet meer onder dwang en hij begon langzaam ook weer te eten.

Na 1.5 week was hij weer de oude Kylian en at hij weer goed (hij had al sinds oktober last van de amandelen en was ruim 2 kilo afgevallen), hij is niet meer verkouden (was die vanaf oktober constant)

Dus ondanks dat het niet van een leidend dakje ging is het zeer zeker de moeite waard geweest, Kylian is oud genoeg om het zelf ook onder woorden te brengen en was helemaal verbaast toen na 1.5 week voor het eerst sinds maanden zijn keel niet meer pijn deed.

Leg je kindje echter wel goed uit dat het na de operatie ook nog pijn zal hebben.
    Wij hebben steeds gezegd dat na de operatie zijn keeltje beter was en Kylian was echt boos en teleurgesteld in ons omdat we gelogen hadden (zijn keeltje deed immers nog pijn)

Groetje sAnita

3. namya

namya Niet meer actief

oef anita, bedankt voor je reactie , dat was ook geen pretje voor je zo te lezen :(

bedankt voor je tips, ik ga een lading paracetamol in huis halen en nog iets, die van mij drinkt niet zo graag kaal water, wat mag hij eigenlijk naast water nog drinken....

ik lees ranja maar verder ook sapjes of is dat TE zoet of zuur voor ze?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Kylian heeft gewoon ranja gedronken, sapjes kan natuurlijk ook het gaat om het drinken en niet om het wat ze drinken, maar houdt er wel rekening mee dat de meeste sapjes wat bijten wanneer er wondjes zijn en dat het hoogstwaarschijnlijk niet fijn zal voelen in de keel

Groetjes Anita

5. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Hallo.

Ik heb het net achter de rug. Vanmorgen heeft mijn dochter van 3 de keel en neusamandelen eruit gekregen. Ik was er heel zenuwachtig voor maar achteraf is het me erg meegvallen. Tuurlijk vond ik het niet fijn om haar pijn te zien hebben na het wakker worden. Maar na een zetpil dicofinac gaat het allemaal stukken beter. Ze heeft zelfs al 2 witte boterhammen zonder korst gegeten (wou ze zelf). en drinken gaat beetje bij beetje. Hopelijk gaat het op deze toer verder.

Succes!

6. merlin1979

16 jan 2007
    16
    0
    0
    Bij mijn zoontje(3jr.4mnd) zijn vorige maand de neus en keelamandelen geknipt. Ik heb me ook behoorlijke zorgen gemaakt voor de ingreep.

De ingreep was zo gebeurd maar daarna wel eerst veel verzet.
    Hij was geschrokken omdat hij bloed in zijn keel had en dat natuurlijk smerig smaakt en misschien ook wat pijn deed.
    Het drinken in de uitslaapkamer ging ook niet erg makkelijk.

Maar wij moesten na de ingreep naar de kinderafdeling (ivm glucose schommelingen). Daar was de verpleegkundige een stuk makkelijker en zei niet dat het echt noodzakelijk was om iedere 10 minuten wat te laten drinken. Ook zei ze dat we het beter even konden laten rusten. Mijn zoon heeft toen een uur geslapen en na het slapen (iets vroeger dan gepland) de diclofenac gegeven en toen iets laten drinken en dat ging zonder problemen. Daar knappen ze echt gelijk van op. En tot mijn volle verbazing at hij amper drie uur na de ingreep een krentenbol. Ik had zelf namelijk die dag nog niets gegeten door de zenuwen die ik voor de ingreep had.
    Dus ik pakte een krentenbol uit mijn tas en hij wou er graag ook 1.
    Nou en dat ging eigenlijk heel goed. We mochten naar huis en ook daar hebben wij geen problemen gehad.

Het kan dus ook best goed gaan. Het is mij ontzettend meegevallen.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    OH wat vreemd Kylian heeft in het ziekenhuis voor de operatie een zetpil 500 mg paracetamol gekregen en diclofinac in drankvorm.
    Na de 2de operatie kreeg hij gewoon paracetamol naar zijn gewicht (was geloof ik 380 gram) en ik kreeg er een paar van mee naar huis en daar kon hij het mee doen.

Zoals ik het dus bij jullie lees kregen ze dus gewoon diclofinac zetpillen na de operatie.

Oja ik heb deze link nog

kinderafdeling ::

Dan kun je je kindje dmv plaatjes laten zien wat er in het ziekenhuis gaat gebeuren.
    Kylian was hierdoor in ieder geval beide keren heel rustig omdat hij wist wat het rijtje was en wat er dus ging komen.

Groetje sAnita

Deel Deze Pagina