Hoe nauwkeurig is ClearBlue met conceptie-indicator?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kishka, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even een vraagje... Ik heb 23 januari een IUI gehad. Twee weken daarna, op 4 februari om precies te zijn, heb ik ClearBlue Digitale test gedaan en die gaf aan Zwanger 1-2. Als je vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie rekent, ben ik nu exact 6 weken zwanger.

Alleen heb ik heel weinig zwangerschapsymptomen :(. Ben niet misselijk, ben niet echt moe, en alle bekende verhalen die je hoort over zwanger zijn - hoofdpijn, te vaak naar de wc, overgevoelig voor geuren, trek in vreemde dingen enz. heb ik niet. Ik heb wel regelmatig buikpijn en mijn borsten waren ook gevoelig, maar nu lijkt het weer minder te worden.

Omdat ik ontzettend bang ben voor een mogelijke miskraam (32 jaar, eerste kindje), hield ik het vandaag niet vol en heb opnieuw Clearblue test gedaan... en die gaf Zwanger 2-3 aan. Het was wel overdag en ik heb in 2 uren ervoor halve flesje water gedronken (ca. 250 mL dus).

Maar als het goed is, is het nu al 3.5 weken sinds de bevruchting (IUI) geweest. Betekent het dus dat het niet goed gaat omdat mijn HCG te laag is? En dat ik daardoor zo weinig symptomen heb? Of zijn die ClearBlue testen toch niet zo gevoelig? Had ik hem met de eerste ochtendurine moeten uitvoeren?

Ik heb pas op 29 februari echo... dus voor die tijd blijft het enorm spannend en ik maak me overal zorgen!

Wat denken jullie?

2. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je eerst van CB 1-2 hebt en nu CB 2-3 dan is je HCG dus gestegen. Dan zou het allemaal wel kloppen.
    Probeer jezelf niet zo druk te maken meis... (makkelijker gezegd dan gedaan he).
    Je kan eventueel ook de Kruidvat 2 voor 5,- (Kv5) zwangerschapstesten doen. Dan krijg je gewoon 2 streepjes te zien en zie je waarschijnlijk ook dat de tweede streep donker is of de komende dagen gaat worden.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik totaal geen symptomen, dus daar hoef je je dus ook geen zorgen over te maken.

succes en probeer te genieten

3. Meid ik had de eerste acht weken helemaal nergens last van vermoeidheid kwam later pas en nu wordt t minder. Geniet ervan xxx

4. En wat die test betreft, je hcg kan zo schommelen in het begin! Dat is heel normaal ik had zo een paar dagen ontzettend last van mijn borsten en dan weer n paar dagen totaal niet

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Het is en blijft een indicatie, staat ook in de bijsluiter. je kunt volgende week nog eens testen en zien wat ie dan aangeeft, maar nog wil dat dan niet zoveel zeggen. Mijn hcg steeg ook en toch ging het mis. De symptomen verschilden bij alle 3 mijn zwangerschappen ook heel erg. Het zegt gewoon echt helemaal niks en moet je, hoe moeilijk ook, afwachten.
    Probeer ondertussen te genieten van je zwangerschap.

Gr. Sprits

6. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik weet dat ik eigenlijk heel stom bezig ben... maar vooral het feit dat ik nergens last van heb, maakt me bang! Mijn schoonzusje was met beide zwangerschappen zo ontzettend misselijk, dat ze op een moment naar een ziekenhuis moest... niet dat ik het echt wil natuurlijk... Maar iedereen schijnt heel moe te zijn, misselijk, slaperig enz. en ik heb bijna niks. Dus ga me dan zorgen maken of alles goed gaat...

7. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    heel normaal hoor, die onzekerheid. Alleen een echo kan uitkomst bieden en dat duurt nog even...hadden we maar een raampje in onze buik, zodat we kon spieken.
    Houd moet en probeer te vertrouwen op je lichaam, hoe moeilijk ook.
    Ik duim voor je.

8. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Sprits... Aan je banner te zien heb je heel veel verdriet moeten meemaken... Ik duim voor een plakbeebje voor je!

9. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die moeiheid komt vaak pas na een aantal weken zwangerschap. Ik had het zo rond de 8 weken (ik kon wel staand slapen ha ha)
    Dat was ook het enige wat ik als symptoom had. Maar in het begin had ik dus totaal geen symptomen

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Als je hcg maar minimaal gestegen is tussen 4 en 18 februari is dat vaak geen goed teken.

Vwb je kwaaltjes, ik heb nooit ergens last van gehad. niet met 4 weken niet met 8 gewoon nooit kwaaltjes.

11. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb de test vanochtend opnieuw gedaan met de ochtendurine en toen gaf hij bijna meteen 3+ weken aan. In de bijsluiter staat ook dat de test 92% nauwkeurig is als hij met de ochtendurine is uitgevoerd.
    Ben dus enugzins gerustgesteld! Ik ga dus rustig de echo afwachten en tot die tijd er vanuit gaan dat alles gewoon goed gaat!

12. Dat is toch geweldig meid!!!!!! De eerste weken zijn gewoon heel spannend!!!!! Maar heb vertrouwen en probeer te genieten xxx

Share This Page