Hoi, Ik heb al eerder topics geopend over de wens voor een brusje voor onze kleine dame. Ik ben na de bevalling even aan de pil geweest. Nu vier maanden gestopt en cyclus is (weer...) onregelmatig. Dit was voor de zwangerschap van onze dochter ook zo. Momenteel de volgende cycli: 28 dagen - 32 - ? (vandaag op dag 37!) De eerste keer ben ik zwanger geraakt door eirijpingsmedicijnen. Deze kreeg ik vanwege de onregelmatige cyclus en een kinderwens die na 2 jaar niet vervuld was) Er is geen medische reden gevonden om niet spontaan zwanger te kunnen raken. We willen eerst graag zelf proberen spontaan zwanger te worden en gaan als het niet lukt in mei naar de gyn. Wie herkent de onregelmatige cyclus en wat doe je er aan? Ik zit nu te wachten op de ongi (ben volgens drie testen niet zwanger) en wachten duurt lang! Bedankt voor de reacties!
Ik heb het ook, zie onderschrift. Maar bij mij komt het door PCO. Wel vreemd dat ze de oorzaak bij jou niet hebben kunnen vinden. Het is inderdaad erg frustrerend omdat je dan geen flauw benul hebt wanneer je je eisprong hebt en wanneer je NOD is. Wanneer ik mijn eisprong heb, dan zet mijn buik helemaal op en heb ik rare pijn in mijn onderbuik. Dit houdt dan 2 en soms wel 3 dagen aan. Misschien moet je gaan tempen. Ik doe het ook nu sinds 2 weken. Misschien helpt dat wel !
Menstruatie cyclusdagen sinds december 2008 : 36 - 32 - 32 - 33 - 31 - 51 - 33 - 31 - 68 -27 - 25 - ... @ Vlinder1982: jeetje wat een verschil in jouw cyclus zeg! HOe kunnen ze PCO vaststellen?
@ Mol81, dmv bloedonderzoek en een echo kwamen ze erachter dat ik PCO heb. Het is inderdaad onregelmatig, maar ik ben wel nog dankbaar voor dit. Ik heb namelijk wel gewoon mijn eisprong en wordt ook bijna elke maand ongesteld. Soms hoor je verhalen dat ze hooguit 2-3 per jaar ongesteld worden, dan ben ik nog erg gezegend vind ik. En volgens de gyn is de kans dat ik gewoon zwanger raak, wel groot. Dit geeft mij wel moed maar de kans bestaat ook dat ik toch naar andere middelen zal moeten grijpen.
Ik mag dan toch aannemen dat ze evt. PCO bij mij ook vast konden stellen voordat ik zwanger werd en een half jaar bij de gyn heb gelopen vanwege de onregelmatige cyclus en het niet weten wanneer de eisprong was. Ik wacht nog even af en ga anders naar de gyn om te vragen wat er aan de hand kan zijn.
Heb ook lange onregelmatige cyclussen en geen PCO maar ´luie´eierstokken. Moet nu 2 rondes temperatuur meten voordat we overgaan op medicijnen. Ons 1e kindje is spontaan gekomen. Toen had ik mijn eisprong op dag 54. Succes!
kijk naar mij handtekening zou ik zeggen. ik heb een erg onregelmatige cyclus en loop hiervoor bij de gyn ik heb zelf geen eisprong namelijk. mijn laatste 2 cyclussen zij allebei 35 dagen door primolut nadat gebleken was dat ik ondanks de clomid toch weer geen eisprong heb gehad.
Hier ook 1 met héle onregelmatige cyclus. Alleen ik weer de reden ervan niet. Niet voor 100% in elk geval. Het kan door mijn overgewicht komen en die kans is ook wel groot, maar zeker weten doe ik het niet.
@hopeandfaith, klopt, overgewicht kan een heel belangrijk rol gaan spelen. Overgewicht gooit vaak je hele hormoonhuishouding door de war. @mol81, ik denk ook niet dat je PCO hebt, anders waren ze wel erachter gekomen. PCO is namelijk niet moeilijk te ontdekken.
Ik werd wel ongesteld, omdat zoals mijn gyn uitlegde, je lichaam dan uiteindelijk vanzelf "een grote schoonmaak" gaat houden zeg maar... Alleen nu als er uit bloedonderzoek blijkt dat ik geen ei heb gehad op de clomid word mn cyclus afgebroken dmv primolut zodat er iets meer conrtole over is zeg maar.... Ik heb nu 1 ronde achter de rug met clomid 50mg, geen eisprong hierop gehad, dit bleek uit dat toen op cd25 mijn progestron werd geprikt deze maar 1,2 was... (moet boven de 30 zijn), dus werd mijn cyclus toen afgebroken om weer te kunnen starten met clomid maar nu 100mg... volgend weekend zou ik ip mijn ei moeten krijgen... ben nu aan t tempen en ovu testjes aan het doen (in t ziekenhuis waar ik zit wordt pas na 3 maanden clomid gestart met folikel metingen)
@Flippo123, heb je ook PCO? Of komt het door iets anders? Ik merk zelf ook dat wanneer ik nogal gestressed ben, dat mijn menstruatie daar heel gevoelig voor is. Ik sla dan namelijk een maand over of ik word later ongesteld.
hier t zelfde probleem... meestal 6 weken maar laatste keer weer 47 dagen en dan opeens weer 5 weken enz.. nu heb ik efamol van vogel ervoor genomen, weet nog niet of t werkt maar hoop t wel. misschien ook een aanrader voor je.. is van dr vogel volges mij. er zit teunisbloem olie in.