Testen testen testen..

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zoe123, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik test mijn kinderen ook liever niet zelf hoor en snap je volkomen. Ik bedoelde vooral dat testen om opa en oma te bezoeken mijn inziens in deze tijd niet zo gek is en je het niet direct hoeft af te schrijven.

Zara75, Zoe123 en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik denk dat niemand dat wil en dat ook niemand beweert dat een zelftest doen normaal moet worden, of dat het idee is dat het er voor altijd blijft. Het zou mooi zijn als de vaccinaties beter werken, en je dan dus veiliger naar kwetsbare personen kan.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Goed om te lezen. Het lukt bij mijn dochter echt niet meer om 'in' haar neus te testen en vroeg me steeds of of je ook gewoon het snot kon gebruiken wat uit haar neus komt. Ja dus.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee eens. Wij gaan met kerst naar mijn moeder, zij is best angstig, we gaan dan wel alle 4 een zelftest doen. Voor zover het lukt. Ik kom wel vaker bij haar, maar dan alleen en hooguit een uurtje. Nu komen we met z'n vieren, de hele middag/avond.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #25 Zoe123, 10 dec 2021
    Laatst bewerkt: 10 dec 2021
    Eerlijk?
    Zoon is niet in isolatie gegaan.
    Het jongetje is 10, heeft autisme.
    Dat kan gewoon niet en dat wil ik ook niet.
    We moesten toch sowieso in quarantaine met z’n allen. Dan maar kijken hoe het gaat. Dan maar allemaal besmet en wellicht langer in quarantaine.
    Oudste dochter en ik zelf zijn gevaccineerd.

Biny, Syane, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een vaccin gaat nooit werken. Kijk naar de griepprik, die bestaat al 70 jaar? En we hebben elk jaar weer griep en mensen die eraan overlijden.

Biny vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Hier kwam zoon van 10 vanmorgen uit bed: ik voel me niet zo lekker, mijn neus zit vol en ik ben een beetje misselijk.
    Dat misselijk viel uiteindelijk wel mee denk ik, want hij heeft met smaak zitten ontbijten. Maar idd zijn neus klinkt wat vol.
    Nou weet je even een zelftest, dan geeft dat hopelijk duidelijkheid.
    Nou knalpositief! Echt met het doorlopen kwam de teststreep meteen heel duidelijk zichtbaar.
    Als ik nu naar zijn klachten kijk denk ik dat ikzelf het niet eens opgemerkt zou hebben als hij niks had gezegd. Zo weinig klachten heeft hij nu. Dan was hij nu dus op school geweest.

Ik deed de test eigenlijk als geruststelling voor hem en ook omdat mijn man en ik vanavond bij mijn moeder op bezoek willen die op dit moment nog op de operatie tafel ligt.
    Better safe than sorry.

Syane, amdaa, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat zie jij als klachten?
    Ik kan je namelijk verzekeren dat als zoon deze “klachten” had gehad pak um beet 2 jaar geleden, hij gewoon naar school was gegaan, was gaan sporten etc.
    Hij voelt zich kiplekker.

Biny, Syane, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #29 Zoe123, 10 dec 2021
    Laatst bewerkt: 10 dec 2021
    Maar…dan dus wel naar school?
    Waar je kind een ander kind kan besmetten dat vervolgens oma besmet?
    Of waar je kind vervolgens de juf besmet? Zodat hij/zij geen les kan geven en jouw kind dan thuis komt te zitten?
    Iets met keuzes en gevolgen?
    “Je houdt het toch niet tegen”. Nee dat klopt, in jouw geval dan niet.
    Ik hoop dat doordat ik bij die snottebel dus wel in de actie ben gegaan, ik
    hier in ieder geval de besmetting-keten WEL heb onderbroken.
    Als de meesten dat doen, komen we al een heel eind.

Je schrijft dat je ouders niet in isolement willen leven.
    Maar dan is het toch juist makkelijk om even een thuistest te doen? Ipv elke keer
    als een kind klachten heeft inziet kunnen afspreken?

Gilou, Marleen31, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Maar wat doe je dan met de rest van het gezin? Ook een broertje of zusje kan besmet zijn zonder klachten….

11. Maan93

Maan93 Niet meer actief

Ik test ze beiden bijna wekelijks. Beiden longpatiënten en je weet dus ook niet wanneer het normaal of corona is. Zelf test vinden ze beiden niet erg. Liever dit dat dat ze kwetsbare aansteken.

Zara75, autumn86 en Zoe123 vinden dit leuk.
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Zo ging het hier ook, zoon heeft autisme. Hij was echt behoorlijk van de leg mbt die zelftest maar bij de GGD….fluitje van een cent. Nou jaaa zeg en dan ook tegen die man zeggen ja mama kan het niet zo goed, dat testen :roflmao:
    Ik heb wel even gemeld dat zoon er dus wat lastig in staat, ze namen uitgebreid de tijd en stelden hem echt gerust.

bulakgirl, Saartje33, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Maan93

Maan93 Niet meer actief

:roflmao: hier juist een zoon met autisme die de GGD verschikkelijk vind. Koppelt hun outfit aan dokters en daar heeft hij een gigantische angst voor. Dus weigert hij het daar.

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja maar als je ze niet uit de buurt houdt van niet-kwetsbaren, dan kunnen ze de niet-kwetsbaren (bijvoorbeeld leeftijdsgenootjes) besmetten...en die kunnen zonder klachten dus wel weer wél kwetsbaren besmetten. Besef je dat?

Felice, Marleen31, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ben het volledig met jou eens. Mijn beide dochters waren ook verkouden toen ze Corona hadden. Gelukkig wist ik dat oudste een hele dag op school naast iemand had gezeten die later Corona had, anders was me het verschil niet eens opgevallen. Mijn tweede dochter begon ook met verkoudheid, maar werd een aantal dagen ook wat koortsig en andere Corona klachten, maar de oudste vooral alleen verkouden. Mijn 3e dochter hebben we ook laten testen en die was volledig asymptomatisch.. dus als we niet getest hadden, had ik haar zo naar school gedaan.

Zara75 en Zoe123 vinden dit leuk.
  16. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Bij klachten blijf je thuis, ook als het betekend datje kind minimaal 300 dagen in een jaar thuis zit?

Malbec vindt dit leuk.
  17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    300 dagen? Dat lijkt me wat overdreven.

Biny en Spectre vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.541
    113
    Vrouw
    Je kunt het nooit 100% tegengaan. Nu mogen ze met een verkoudheid sowieso niet naar school, dusja in dat geval zou ik een zelftest doen. Maar met nauwelijks klachten (als in; klein beetje een loopneus wanneer je van buiten komt) doe ik zelf geen test. Voor de lagere groepen worden ook geen gratis tests uitgedeeld, dat gaat een duur grapje worden als ik voor ieder dingetje moet gaan testen. Bij echte klachten wel natuurlijk, maar voor een bezoekje aan opa/ oma kiezen wij daar niet voor als er geen klachten zijn.

Biny vindt dit leuk.
  19. MissXray

MissXray Niet meer actief

Zeker en bij indruppelen op de test knalde hij er meteen uit. Toen moesten we alsnog naar de GDD natuurlijk, maar ik heb bij hem dat hele wattenstaafje niet in zijn neus gehad.

20. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Hier positief getest bij de GGD, ik was alleen heel moe, had zelf nooit aan corona gedacht, maar had een verjaardag vandaar de test en toch positief (kwamen mensen met kleine kinderen). Dus ook zonder "echte" klachten kan je positief testen.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina