Bij mijn kinderen knalde de streep er uit, sommige kinderen van vriendinnen hadden ook een heel licht twijfel streepje en die hadden een positieve ggd test. Zou zeker even testen bij de GGD. Heb je daarna een herstelbewijs voor je kind.
We gaan sws bij de ggd testen. Ik hoor ook steeds van knallers maar er is echt een duidelijke streep. Kan ook aan het merk liggen dat die minder duidelijk kleurt.
Ik dacht het vaak ook: het zal wel meevallen. Maar zoon hoestte 2 keer dinsdagavond, woensdag toch maar thuis gehouden, donderdag getest omdat hij dat zelf wilde bij de GGd en hij blijkt positief. Wel vreemd dat ik eigenlijk gebeld zou worden (ik was de digid kwijt), maar dat is nog steeds niet gebeurd. Gelukkig vond ik de inlognaam terug dus zag ik het vrijdagochtend vroeg. Anders waren we allemaal de hort op geweest vrijdag en zaterdag, op zoon na dan. ondertussen is de zelftest van dochter ook positief (maar zij voelt zich ook echt niet lekker), snotter ik zelf ook, dus naar met dochter mee gegaan naar naar GGD vanmorgen, en is de jongste ook snotverkouden geworden. Daar probeer ik zo een zelftest bij als mijn moeder die heeft gebracht, zij veroorzaakt de meeste 'overlast' thuis, beiden werken met haar er bij is lastiger dan met de rest er bij. Dus als zij nu al positief test mag ze eerder weer naar de opvang dan wanneer we haar 5 dagen na in ieder geval de positieve uitslag van andere dochter laten testen en ze dan positief test. Conclusie is dat ik toch blij ben dat zoon wilde testen. Eigenlijk vond ik het een beetje onnodig na 2 keer kuchen
Spannend, ik duim mee voor toch negatief! Aan de andere kant....wie weet krijgen je grotere kinderen via haar toch een besmetting en hebben ze toch een herstelbewijs voor een jaar. (Zoon van 13 zat ook al: mijn herstelbewijs is bijna verlopen)
Onder vakantie is een wintersporttopic. Daar zie je dat ieder land z’n eigen regels hanteert. Ik kijk tegen februari wat er dan zal gelden, maar Nederland is hoogrisicoland voor Duitsland. Ongevaccineerd was het boven de 12 jaar 10 dagen in quarantaine en onder de 12 jaar 5 dagen quarantaine. Dus hoe dan ook ben ik blij dat we nu Corona hebben en een herstelbewijs hebben.
Ik wist niet dat het in Duitsland zo streng was. Ik dacht dat elke lang wel een beetje hetzelfde hanteerde en ik houd alleen Frankrijk een beetje in de gaten
Ja dat is wel echt een knaltest. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag. Ergens denk ik van laat hem nu dan maar positief zijn want anders blijf je bezig en voor de oudste kinderen zou een herstelbewijs wel fijn zijn. Anderzijds heb ik ook weinig zin in een quarantaine. Woensdag had ik ook een thuistest gedaan en daar zag je helemaal niks op. Mijn andere dochter had dinsdag nog een negatieve pcr test. Gedoe gedoe
Zeker met gekwakkel in huis is het zo vervelend. Quarantaine komt nooit uit hoor Hier ook wel een paar mopperende pubers die hier 'zo geen zin in hebben' Ik had de uitslag best snel vind ik. Om 11 uur getest en net voor 22 uur de uitslag. En ik ben vanmorgen om 10 uur al gebeld door de GGD voor het bron en contact onderzoek.