Stel je bent zwanger. Zonder dat je het weet. En je slikt nog gewoon de pil. Aan het einde van mijn strook heb ik een week doorgeslikt. Kan een test dan negatief zijn terwijl je wel zwanger bent i.v.m. de pil? Ben namelijk vorige maand na de seks een pil vergeten. En heb allerlei symptomen, heb eergisteren getest, maar slikte toen nog de pil. Kan die dan negatief zijn terwijl je wel zwanger bent? Weet namelijk niet of de pil een test beinvloed
in welke week was dat? normaal mag je namelijk 1 pil vergeten MITS! je hem nog inneemt *zie nieuwe regels op de site van het NHG trouwens de pil beïnvloed een test niet
Nee, volgens mij heeft de pil geen invloed op de test. De test meet een eiwit in je urine. Het zit er in, of het zit er niet in...
Ze zeggen altijd dat je een aantal dagen voor je menstruatie kan testen. Is dat ook zo als je de pil een week doorslikt?
Je kan 19 dagen na de onveilige sex testen.. maar als je in week 2 de pil bent vergeten is er niets aan de hand. Je kan testen, maar waarschijnlijk is het negatief en niet omdat je ook nog de pil slikt. Maar omdat je gewoon niet zwanger bent.
Ikdus heeft gelijk, alleen een pil vergeten in de eerste week levert een risico op. Tweede week is het veiligst. Daarnaast had de test posi moeten zijn, pil heeft daar geen invloed op. Je bent 100% zeker niet zwanger.