zo! en nu ben ik er klaar mee!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door petty, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    stomme ovulatietesten! dit was de laatste keer dat ik die dingen gebruik! was ik er deze maand gewoon es n keer NIET mee bezig, met het zwanger worden...kwam niet op dit forum (normaal iedere dag wel 100x)..komt mijn mannetje weer met het idee, om tóch maar weer van die ovulatietesten te kopen, dus met tegenzin toch gekocht...nou die krengen zijn weer bijna op, maar mooi geen ovulatie hoor! mijn banner geeft toch wat anders aan! die krengen vertrouw ik niet, ik wordt er super chagrijnig van en gefrustreerd, en ik lees dus ook net dat het niet betrouwbaar is! lees maar!

    http://www.zwangerworden.nu/ovu_testen#comment


    ZO! DAT IS ER UIT! [-(
     
  2. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    en niemand die hier op reageerd..whahaha....of kom ik zo aggresief over? hahaha
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Nou ja, ik had er eigenlijk gewoon weinig op te zeggen. Ik heb er afgelopen maanden wel mijn ei mee gevonden, maar zonder resultaat... Heb deze maand dus ook besloten ze een keer niet te gebruiken; het resultaat zullen we over een kleine 2 weken weten ;).
     
  4. lotte27

    lotte27 Bekend lid

    6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    ik gebruik ze nooit. Wil niet klussen omdat het moet. Wil gewoon zwanger worden uit passie en niet omdat het moet. Nou moet ik zeggen dat ik altijd uitstekend mijn eisprong voel (echt heel erg veel pijn) Dus dat is voor mij geen probleem. Misschien dat het daardoor komt.

    Ieder geval succes met zwanger worden.

    Groetjes lotte
     
  5. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Ha Petty!

    Goeie hoor, volgens mij raak je daar ook flink gefrustreed van. Hoef je alleen maar te klussen met je ei dan? Ik klus het liefst elke dag ;) ;). volgens mij is de beste manier er inderdaad gewoon voor gaan, zonder al te veel te poespas e.d. Lekker de natuur zijn gang laten gaan!

    Suc6 met klussen, onze tijd komt eraan!
     
  6. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :confused: je banner is geen garantie dat je een eisprong heb...misschien heb je idd geen eisprong....bij een eisprong hoort een LH hormoon piek, er zijn heel weinig vrouwen die niet een LH piek hebben en wel een eisprong je kan erbij horen....maar andersom is waarschijnlijker :(
     
  7. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik gebruik ze voor het eerst deze maand. Maar dat doe ik voornamelijk om m'n ei eens te vinden. Ik heb steeds een paar dagen verschil in m'n cyclus. Nu lijkt het niet veel, maar ja, die dagen duren wel steeds erg lang. Ik wil m'n ei vinden, zodat ik weet wanneer ik weer ongesteld wordt... Ik hoop dat het lukt.... :D En dat ik niet ongesteld wordt natuurlijk! ;)
    Enneh, klussen doen we wel vaker dan alleen in de tijd dat het "moet" 8)
     
  8. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik heb ze de afgelopen maand voor het eerst gebruikt. En toen had ik één keer een positieve test in handen terwijl ik wel geplast had in de vier uur daarvoor en best wel veel gedronken.
    Ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Gebruik ze deze maand nog eens en dan vind ik het ook wel weer leuk genoeg geweest. Eerste keer ook zwanger geraakt zonder die dingen, maar ja... je wilt zo graag weten of je 'meer kans' hebt!

    Maar goed van je dat je je even lekker afgereageert! Voelt het ook goed? :D
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Het feit dat je banner iets aangeeft, zegt helemaal niks, hoor! Ovulatietesten zijn best betrouwbaar, mits je je aan bepaalde regels houdt wat betreft 4 uren je plas inhouden, in de tussentijd niet veel drinken, elke dag op hetzelfde tijdstip testen, enz. En je zou eigenlijk twee keer op een dag moeten testen, omdat het wel mogelijk is dat je de LH-piek mist, omdat die maar heel kort duurt. Ovulatietesten werken ook niet bij iedereen. Maar op zich zijn ze redelijk betrouwbaar!

    Maar wat al eerder geschreven is, het kan ook zo zijn dat je inderdaad geen eisprong hebt of pas heel laat in je cyclus. Een bannertje op internet of een of andere rekenmachine omtrent je cyclus zegt niks over de werking van je lichaam! :rolleyes: Er zit helaas niks anders op dan afwachten en regelmatig klussen. Pas als je een jaar bezig bent of als je cyclus totaal in de war is, dan zou je naar een huisarts kunnen stappen. Deze kan je dan doorsturen naar de gyn, zodat die gaat kijken of je wel een eisprong hebt, hoe de zaadkwaliteit is, enz.

    Succes!
     
  10. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja er staan cyclussen van meer dan 30 dagen in je onderschrift...Dan is het niet moeilijk dat de test nog negatief is ;)

    Bij een cyclus van 39 dagen en een luteale fase (tijd tussen ei en ongi) van 10 dagen, zou je zelfs pas je ei over een dag of 12 vinden ;)
     
  11. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    @ Patty: Ik heb de afgelopen twee maanden ook ovutesten gebruikt (wel op advies van fert. arts) maar vorige maand allemaal negatesten, deze maand weer. Op dag 14 nega, moet ik naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Vorige maand zat mijn ei er nog gewoon vrolijk 24 mm te wezen, dus heb ik Pregnyl gekregen. Dat zal het vandaag ook wel weer worden...
     
  12. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb weleens eerder op deze site gelzen dat je voor een echt betrouwbare uitslag 's ochtends en 's avonds moet testen. Nou dacht ik ook, dat is lekker, die dingen kosten een godsvermogen!
     
  13. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Oh nog iets, ik vond tempen betrouwbaarder!
     
  14. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja hoor 0,55 euro is echte een godsvermogen ;) (even googlen op goedkopen ovu tests...) :rolleyes:

    jah maar dan ben je wel net te laat...dan weet je wanneer je ei is als ie al geweest is ;)
     
  15. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien kun je beter temperaturen, hoef je alleen maar een thermometer aan te schafffen en 's ochtends even temperaturen. Kost minder geld en je hoeft niet 4 uur je plas op te houden.
     
  16. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik ben blij met ovutests. Heb m'n ei gevonden een week na ik dacht 'm te hebben gehad. Nu weet ik tenminste m'n lutheale fase en wanneer ik m'n ei en m'n ongi kan verwachten. Heb idd ook 2 keer per dag getest, in combinatie met tempen om te zien of m'n ei nu daadwerkelijk was geweest. Vond ze ideaal! En echt niet duur. Gewoon online bestellen.
     
  17. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik gebruik wel ovutesten en blijf dat ook zeker doen.
    Ik heb 'haast', mijn tijdklok tikt, dus ik wil zeker weten wanneer ik mijn eisprong heb om daar volop gebruik van te kunnen maken. Zodra het streepje op de test wat dikker wordt begin ik met 2x per dag testen zodat ik de LH-piek niet mis. Werkt perfect.
     
  18. shraron

    shraron Actief lid

    31 aug 2007
    129
    0
    0
    He Petty,

    Ik begrijp je helemaal! Wat jij beschrijft zijn ook precies mijn gevoelens! Ik ben er ook klaar me, dit is de 2e ronde dat ik ovutesten gebruik en ook steeds negatief. Word hier ook erg onzeker van :x Heb door het ophouden van mijn plas zelfs een blaasontsteking gekregen!

    Heb nu besloten ze niet meer te gebruiken en de natuur wat meer zijn gang te laten gaan. Als het over een paar maanden nog niet gelukt is kan ik me altijd nog zorgen gaan maken (ik weet het, makkelijker gezegt dan gedaan ;) )

    liefs Sharon
     
  19. shraron

    shraron Actief lid

    31 aug 2007
    129
    0
    0
    He Petty,

    Ik begrijp je helemaal! Wat jij beschrijft zijn ook precies mijn gevoelens! Ik ben er ook klaar me, dit is de 2e ronde dat ik ovutesten gebruik en ook steeds negatief. Word hier ook erg onzeker van :x Heb door het ophouden van mijn plas zelfs een blaasontsteking gekregen!

    Heb nu besloten ze niet meer te gebruiken en de natuur wat meer zijn gang te laten gaan. Als het over een paar maanden nog niet gelukt is kan ik me altijd nog zorgen gaan maken (ik weet het, makkelijker gezegt dan gedaan ;) )

    liefs Sharon
     
  20. shraron

    shraron Actief lid

    31 aug 2007
    129
    0
    0
    He Petty,

    Ik begrijp je helemaal! Wat jij beschrijft zijn ook precies mijn gevoelens! Ik ben er ook klaar me, dit is de 2e ronde dat ik ovutesten gebruik en ook steeds negatief. Word hier ook erg onzeker van :x Heb door het ophouden van mijn plas zelfs een blaasontsteking gekregen!

    Heb nu besloten ze niet meer te gebruiken en de natuur wat meer zijn gang te laten gaan. Als het over een paar maanden nog niet gelukt is kan ik me altijd nog zorgen gaan maken (ik weet het, makkelijker gezegt dan gedaan ;) )

    liefs Sharon
     

Deel Deze Pagina