Wie heeft er nog meer last van prikkelbare darmsyndroom? En heeft dit bij jou nagevolgen gehad bij de zwangerschap?
Hoi Sabine, Ik heb ibs dat is bijna hetzelfde. Toevallig ben ik net bij de ha geweest omdat ik allerlei klachten heb. Deze constateerde dat het de ibs is die aan het opspelen is. Ik heb daar zakjes metamucil voor. De ha vertelde dat het geen kwaad kan om zwanger te worden/zijn als je dit hebt. (ik ben NOG niet zwanger, zitten in ronde 2) Maar als je het zeker wilt weten kun je het best een afspraak maken bij je ha of internist. Ieder geval is anders. Succes!! groetjes
Thanks! Ja ik heb momenteel wel last van "pratende" darmen, maar kan natuurlijk ookt e maken hebben met mijn a.s. NOD! Ik kijk et nog eventjes aan, en heb ook zakjes idd, voor mijn darmen, in de gebruiksaanwijzing stond dat je die ook altijd mocht gebruiken, mss toch nog even een afspraak maken bij de HA
Hey, Ik heb ook het PDS... Die zakjes kun je gewoon blijven gebruiken hoor, dit is voor je darmen en de rest van je lichaam heeft er geen last van.... Zelf heb ik ook metamucil.. Helaas nog niet zwanger Succes ermee! Groet, mariska
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik ben al meer als een jaar aan het proberen zwanger te raken.. Tot nu toe met weinig effect En ik heb ook pds. Maar ik zie ook wel vrouwen die gewoon zwanger worden met pds. Ik slik sinds een jaar movicolon, sindsdien heb ik bijna geen last meer van mijn darmen. Al hoewel ik de laatste paar maanden weer meer last heb van mijn darmen. Ik heb hiervoor allerlei dingen al gebrobeerd, lactulose, mutamucil, etc... Niks heeft hiervoor bij mij gewerkt. Maar volgens mij zitten er in mutamucil alleen maar vezels en idd zolang een medicijn alleen in de darmen en niet via het bloed werkt kun je het volgens mij gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, anders dan zou ik ook knappen na 9 maand, al na een paar weken.
Ik had nog even een vraagje.. Wat is het verschil tussen ibs en pds? Want ik dacht dat ibs alleen de afkorting van de Engelse benaming is en pds de Nederlandse afkorting? Maar ik vroeg me dat eigenlijk gewoon af
Meiden, wees gerustgesteld, met PDS kun je gewoon zwanger worden. Ook ik ben een van de vele met pds, en zoals je aan mijn banner ziet ben ik nu zwanger van onze eerste uk.