Hallo allemaal, Ik zit een beetje in dubio! We willen vanaf volgende maand gaan klussen voor een brusje. Alleen hebben we deze maand rond de eisprong geklust (niet bewust trouwens)maar goed we gaan volgende week voor 2 weken naar Turkije en dan is mijn nod, nu heb ik van de dokter Orgametril gekregen,hiermee kan ik mijn ongi uitstellen.Dit heb ik vorig jaar ook gekregen mede om mijn cyclus op pijl te krijgen. (en dat is ook gelukt) Nu moet ik 10 dgn voor mijn ongi beginnen met die pil, maar stel ik blijk zwanger???!!! Ik kan pas over 12 dgn testen en moet eind deze week met die pil beginnen. Het vervelende is dat als ik dus nieti die pil slik, ik ongi wordt.En ik ben ontzettend erg ongi en kan dan helemaal nix Zeker gaat een eventuele zwangerschap voorop! Wat zouden jullie doen? en heeft iemand ervaring met pil/zwanerschap?
Hoi Debke, Ik zit met een soortgelijk "probleem". Ik hoop van harte dat ik volgende week positief test maar als dat niet het geval is, word ik dus ongesteld op vakantie. Niet heel romantisch zeg maar.. Bovendien ben ik heel heftig ongesteld en houdt dit minimaal 8 dagen aan. Dit heeft echt invloed op mijn functioneren, ik kan niets meer. Ik krijg daarom sinds een aantal maanden Naproxen van de huisarts. Dit is een pijnstiller zonder hormonen die als bijwerking heeft dat hij het bloeden stopt. Ik ben het dan nog steeds 5 dagen maar veel minder heftig. Misschien dat je eens bij je huisarts kunt informeren of dit een optie is? Veel succes! Ik zal voor je duimen!
Ok dan ga ik dat sowieso even navragen Ik ben dus ook een dikke week ongi en dan ook nog eens heel heftig.Ik kan geen tampons verdragen en kan om het half uur naar wc dus het is gewoon echt vervelend.En ook veel last van buikpijn en dus dat lijkt me nix op vakantie maar ja...
Hoihoi, Ikzelf zou absoluut geen risico nemen! Dus niet met de pil beginnen. Een weekje ongemak kom je wel overheen, maar als er iets mis gaat vergeef je het jezelf nooit.
Nee dat is ook helemaal waar, maar ik vraag me ook af.. Ik heb die pil ook gekregen toen mijn cyclus door de war was...dus voor mijn cyclus op pijl te krijgen voor zwangerschap?!
Ik heb daar Primolut voor gehad. En die mocht je absoluut niet gebruiken tijdens zwangerschap. Het zal erop neer komen dat je geen enkel hormoon mag innemen tijdens je zwangerschap...
@Debke: Wat de andere meiden ook al schrijven, iets met hormonen wil je nu echt niet.. De naproxen is een pijnstiller en haalt dus ook de scherpe randjes van je menstruatie pijn af. Je kan het ook pas gebruiken op het moment dat je menstruatie begint dus je weet zeker dat het niet schadelijk is voor een eventueel vruchtje. Sowieso mag je het ook tijdens je zwangerschap gebruiken (in overleg met je ha)