Sommige van jullie zullen misschien wel denken, hé, heb jij vorige maand niet ook al een topic geopend? Ja, dat klopt. En daar wilde ik graag even op inhaken. Voor de mensen die het zich kunnen herinneren, heb ik vorige maand een topic geplaatst met het verschil tussen de sensitest ovulatietests en die van 2besure. Want ik had zelf wat sensitests, maar had van iemand anders hier die inmiddels zwanger is, een hele zooi ovu's gekregen van 2besure. Omdat ik sowieso vrij nieuw ben in dit gebied, heb ik ze vorige maand met elkaar vergeleken. Want deze maand zou ik niet genoeg sensitests hebben om een hele cyclus op door te testen. Nu zijn we dus een maand verder. En na wat geklooi met streepjes die nog niet echt donkerder werden, begint dat nu langzaam te komen op de 2besure tests. Heb ik ter vergelijking een sensitest gedaan zodat ik een beeld zou hebben in vergelijking met vorige maand. Althans, dat hoopte ik. Vorige maand had ik namelijk een (zo goed als) positieve 2besure, daar waar de sensitest nog duidelijk negatief was. Daar werd me gezegd dat die van 2besure gevoeliger zouden moeten zijn en misschien te gevoelig voor mij. Met andere woorden, ga van de sensitest uit. Dus nogmaals, vanwege de beeldvorming omdat ik ook de 2besure tests op wil maken, heb ik bij een beetje reactie de laatste paar sensitests er ook bij gepakt. Heb er nu nog 4 over. En vandaag was dit de situatie. Zie foto: De witte is de sensitest, de blauwe dus de 2besure. Als de blauwe gevoeliger zou moeten zijn, hoe kan dit dan? Ik snap er nu werkelijk niks meer van.
Ohja, ik ben dus deze maand vanaf cyclusdag 10 aan het testen gegaan met de 2besure. Nu cyclusdag 15. En donkerder dan dit is de 2besure nog niet geweest.
Ze zijn beiden niet positief, dus je kunt niets zeggen over de vergelijking. Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken met dit, behalve dan aangeven dat de ene keer de Sensitest donkerder is en de andere keer de 2besure. Maar in principe maakt het niet uit want ze zijn beiden negatief.. Streepjes zijn gewoon rot, ik zou met een van de twee verder werken & als die positief is controleren met de CB (roze versie).
He da’s gek... Ik heb weleens gehoord dat het ene merk voor een persoon beter zou werken dan het andere merk. Wat daar waar van is en hoe dat dan zou werken: geen flauw idee. Tuurlijk zal het ene merk gevoeliger zijn dan het andere merk, maar dat verklaart dan mijn inziens niet dat merk A beter werkt voor Piet en merk B beter voor Truus Rocket science die testen, haha. Anyhow. Ik zou je ook aanraden wat @Rosje83 zegt: test met 1 van de 2 verder om verdere verwarring te voorkomen en controleer dan met de CB.
Ik weet trouwens inderdaad dat ze allebei negatief zijn, was ik vergeten erbij te vermelden. Maar zo vreemd is het toch niet om ze te vergelijken? Ik wil een goed beeld van mijn cyclus. En ik had tests van iemand anders gekregen, dus om zeker te weten dat ik ze beide hetzelfde ging interpreteren, wilde ik dus vergelijken. Anders had ik het wel bij een test gehouden. Ik wilde enkel weten hoe dat nu dus kan dat de 2besure nu nog amper een streep geeft en de sensitest al redelijk donker aan het worden is. Terwijl dat vorige maand andersom was. (Voor de beeldvorming, vorige maand was de 2besure (net niet) positief toen de sensitest dezelfde streep gaf. Volgens mij kan ik anders net zo goed niet gaan testen als ik er al commentaar op krijg dat ik die twee vergelijk. Terwijl ik dat volgens mij best duidelijk heb uitgelegd.
Ik snap overigens dat voor persoon A test A beter werkt dan test B. En voor persoon B andersom. Maar dat verklaart nog steeds niet waarom ze beide deze maand heel anders in verhouding op elkaar zijn bij mij.
Maar dat zorgt dus juist voor de verwarring Ik heb er wel eens twee van 2besure gedaan met exact dezelfde urine en zelfs die verschilden van donkerheid, maar waren wel beide negatief.. Waarschijnlijk dus een kwestie van in de een net iets minder kleurstof bijv. maar zolang ze beiden negatief zijn is er geen man overboord. Is er een positief en de ander niet dan is het vreemd, maar dat is hier niet het geval dus ik zou me er niet te druk om maken, zo bedoelde ik het meer.
Ik begrijp eerlijk gezegd deze bozige reactie (en die daarboven) niet zo.... Of vat ik het nu onterecht zo op? Ik veroordeel je nergens dat je 2 verschillende testen doet...
Nee sorry, die was eigenlijk meer op de eerste reactie gericht. Niet op jou. Sorry daarvoor. Die was vooral op deze zin van Rosje83: "Ik snap niet wat je hier nu mee wil bereiken."
Naja, ik heb er gisteren ook een van sensitest bij gedaan. En vorige maand heb ik dus deze naast de sensitest gedaan want was al met de sensitest begonnen. En nu zie ik bij beide wel een oploop. En vorige maand zag ik ook bij beide een oploop. Overigens was het vorige maand ook zo dat mijn 2besure (zo goed als) positief was en daarna weer afliep. En de sensitest volgde een dag later, om daarna ook weer af te lopen. Heb vorige maand de sensitest aangehouden. Maar wilde deze maand dus eigenlijk kijken of er weer hetzelfde gebeurde. Want dan had ik voor volgende maand (al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is) weet dat de sensitest altijd een dag later piekt. Maar nu denk ik dus dat het andersom gaat zijn, vandaar de verwarring. En ook naar jou toe nog sorry voor mijn vorige reactie. Soms schiet het me een beetje hoog dat ik tot nu toe zo weinig resultaat heb met zwanger worden/blijven. Dan kan ik best fel reageren.
Volgende maand ga ik sowieso nog met 2besure testen. Want daar heb ik er nog best veel van. Nu ga ik overigens voor vandaag nog een ovutest doen. Ook van beide een. Ik laat hier wel weten hoe die uitvallen. Misschien gaan die toch weer heel anders zijn en maken ze dit topic daadwerkelijk overbodig.
Het is met ovulatietesten gewoon niet slim om met 2 soorten te testen. Ik snap je punt hoor maar daar heb je nu dus alleen verwarring mee gekregen. En omdat ze allebei negatief zijn weet, bereik je er idd niks mee. Om het echt te testen zou je met beide merken moeten doortesten tot er in ieder geval 1 positief is. Als dan de ander nog compleet negatief is(wat ik niet denk) heb je een punt. Ik gebruik zelf altijd die van zwanger en kids en vind die top. Ter controle nog een cb digitaal. Vind beide testen die jij gebruik niet fijn.
Hoeveel CB digitaal zitten er dan in een zo'n verpakking? En hoeveel kost dat? En misschien dat ik anders ook maar eens ga kijken naar die van Z&K. Lees ik hier meer goede dingen over. (Niet de zw-tests, die zijn blijkbaar niet goed). Maar dan kan ik daarmee klooien en gecombineerd met de CB digitaal gaan kijken welke nu tegelijk positief is.
Ik geloof dat er verschillende verpakkingen zijn, ik bestelde ze vaak op Bol.com. De ovulatietesten van Z&K zijn inderdaad heel fijn, die gebruikte ik ook! Niet duur en geven heel duidelijk je piek weer
@Soturi Geen probleem, mijn reactie was misschien een beetje negatief verwoord maar zo bedoelde ik het niet Het is allemaal al frustrerend genoeg, dat begrijp ik ook en bedoelde ik er ook mee, probeer je niet te druk te maken om randzaken al snap ik je frustratie mbt de testen Ik bestelde altijd de CB (wel de roze, niet de paarse) op Bol.com en er zitten er dan 12 in ofzo. Zijn wel duur, geloof dat je zo'n €2,50 per test betaalt maar omdat je ze alleen doet als je denkt dat je streepjestest positief is gebruikte ik er bijvoorbeeld maar 1 of 2 per cyclus, dus dan is het nog wel te doen. Ik hoop ook dat je ze volgende keer niet nodig hebt en het gewoon deze maand meteen raak is
Nog even een update. Ik heb vandaag (naja, als je naar het tijdstip kijkt, dan gisteren) dan positief getest met de 2besure. Mijn sensitests waren op, maar de laatste paar gaven gelukkig wel eenzelfde streepje als die van de 2besure deden. De sensitest werd eerst nog weer lichter. Dus ondanks dat ik geen sensitest heb kunnen gebruiken, denk ik wel dat deze hetzelfde resultaat had gegeven.