Testen voor je NOD

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door annabuik, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Misschien domme vraag :(
    Maar hangt het testen voor je NOD niet af van hoelang je luteale (van ei tot nod) fase is?
    Mijne is heel kort (rond de 10 dagen), waardoor te vroeg testen toch zinloos zal zijn? HCG is dan toch niet optimaal, terwijl bij iemand die een langere luteale fase heeft het HCG al wel heeft aangemaakt?

Iemand een idee? :rolleyes:

2. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    goeie vraag!

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    ik denk eerlijk gezegd wel... ik had op dag negen van mijn cyclus mijn ei(en dat is best vroeg) ik teste dus 4 dagen voor mijn NOD en deze gaf positief aan... op zich is dat natuurlijk best bijzonder ook omdat ik dat deed met cb digitaal.. maar ik had dan ook wel een hele lange luteale fase

4. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Is het niet zo dat je lichaam HCG aan gaat maken vanaf de innesteling? Dus dat het dan afhankelijk is van het tijdstip van innesteling?

5. mamavandyon

mamavandyon Actief lid

18 mei 2007
    133
    0
    0
    Ja zoiets staat mij ook bij ja. Volgens mij vanaf de innesteling ja.

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik meen ook vanaf de innesteling .....

7. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Dan blijft het toch ook hetzelfde? De innesteling is toch ook hetzelfde aantal dagen na bevruchting? Als je dan een langere fase hebt is de hcg die met innesteling begint, al langer opgebouwd dan met een kortere fase.

Wat zou betekenen dat meiden met een korte fase minder kans hebben (als ze zwanger zijn) om een aantal dagen voor NOD al positief te testen. Omdat het HCG nog niet genoeg is aangemaakt. Meiden met een langere luteale fase hebben eerder kans om positief te testen dan.

Wat een theorie zeg haha, je kunt wel zien dat ik er veel over nadenk......

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Volgens mij kan je (als je mazzel hebt) ongeveer 10 dagen na je eisprong positief testen, ongeacht hoe lang je luteale fase is.
    Dus tellen vanaf je ei en niet voor je NOD, ik hoop dat het duidelijk is.

9. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Bedankt @Berbel, ik denk eigenlijk ook dat we dan moeten praten over hoeveel dagen je na je ei test i.p.v. hoeveel dagen voor je NOD!

10. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    dat wilde ik ook zeggen ja.
    maar de innesteling is volgens mij niet een vast aantal dagen, zit ook een marge in. maar dan hangt het ook nog af hoe snel je lichaam hcg aanmaakt.
    dus het blijft altijd gokken

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik testte 3 dagen voor Nod positief en had een cyclus van 24 dagen.. Helaas niet goed gegaan...

12. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    hallo
    de dagen vanaf je ei naar je nod staat vast en is altijd 14 dagen.
    De tijd vanaf je menstruatie en je eisprong is helaas niet het zelfde elke maand. en vanaf de innesteling ga je pas hormoon aanmaken die de test kan meten.
    groetjes

13. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Dit is niet waar. Bij mij is dat 10 of 11 dagen... Al een jaar lang... En ik temp, dus weet wanneer mijn eisprong is. Voornamelijk rond dag 15/16... Heb cyclussen van gemiddeld 26 dagen.

Oh, en Annabuik... gewoon testen NA je NOD.. zolang je ongi er niet is, om de dag ofzo.. succes!

14. Niet meer actief

Ik had deze maand mijn ei al op dag 11. Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen. Lut. fase zal bij mij wel een dag of 18 zijn denk ik :)

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik denk dat je theorie klopt Annabuik, ik testte nl drie dagen voor mijn NOD positief..

16. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    dus gewoon testen na je NOD! haha leuke theorie maar in de praktijk? Heb me voorgenomen om pas een test te halen als ik op mn NOD-dag zit. meestal had ik er al 1 in huis en dan doe je het toch sneller...
    succes meiden!

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hihi heb ik vandaag ook gedaan
    1 van hema streep lichtblauw
    1 van cb streepje lichtblauw
    en vanaaf toch maar ff kruidvat streep lichtblauw
    het zou dus kunnen ! test nog een keer na nod en probeer nog niet te blij te zijn

18. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    @emma wat gaafff!
    nou ik ben benieuwd na je NOD, ik hoop op goed nieuws! duimduim

Deel Deze Pagina