Misschien domme vraag Maar hangt het testen voor je NOD niet af van hoelang je luteale (van ei tot nod) fase is? Mijne is heel kort (rond de 10 dagen), waardoor te vroeg testen toch zinloos zal zijn? HCG is dan toch niet optimaal, terwijl bij iemand die een langere luteale fase heeft het HCG al wel heeft aangemaakt? Iemand een idee?
ik denk eerlijk gezegd wel... ik had op dag negen van mijn cyclus mijn ei(en dat is best vroeg) ik teste dus 4 dagen voor mijn NOD en deze gaf positief aan... op zich is dat natuurlijk best bijzonder ook omdat ik dat deed met cb digitaal.. maar ik had dan ook wel een hele lange luteale fase
Is het niet zo dat je lichaam HCG aan gaat maken vanaf de innesteling? Dus dat het dan afhankelijk is van het tijdstip van innesteling?
Dan blijft het toch ook hetzelfde? De innesteling is toch ook hetzelfde aantal dagen na bevruchting? Als je dan een langere fase hebt is de hcg die met innesteling begint, al langer opgebouwd dan met een kortere fase. Wat zou betekenen dat meiden met een korte fase minder kans hebben (als ze zwanger zijn) om een aantal dagen voor NOD al positief te testen. Omdat het HCG nog niet genoeg is aangemaakt. Meiden met een langere luteale fase hebben eerder kans om positief te testen dan. Wat een theorie zeg haha, je kunt wel zien dat ik er veel over nadenk......
Volgens mij kan je (als je mazzel hebt) ongeveer 10 dagen na je eisprong positief testen, ongeacht hoe lang je luteale fase is. Dus tellen vanaf je ei en niet voor je NOD, ik hoop dat het duidelijk is.
Bedankt @Berbel, ik denk eigenlijk ook dat we dan moeten praten over hoeveel dagen je na je ei test i.p.v. hoeveel dagen voor je NOD!
dat wilde ik ook zeggen ja. maar de innesteling is volgens mij niet een vast aantal dagen, zit ook een marge in. maar dan hangt het ook nog af hoe snel je lichaam hcg aanmaakt. dus het blijft altijd gokken
hallo de dagen vanaf je ei naar je nod staat vast en is altijd 14 dagen. De tijd vanaf je menstruatie en je eisprong is helaas niet het zelfde elke maand. en vanaf de innesteling ga je pas hormoon aanmaken die de test kan meten. groetjes
Dit is niet waar. Bij mij is dat 10 of 11 dagen... Al een jaar lang... En ik temp, dus weet wanneer mijn eisprong is. Voornamelijk rond dag 15/16... Heb cyclussen van gemiddeld 26 dagen. Oh, en Annabuik... gewoon testen NA je NOD.. zolang je ongi er niet is, om de dag ofzo.. succes!
Ik had deze maand mijn ei al op dag 11. Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen. Lut. fase zal bij mij wel een dag of 18 zijn denk ik
dus gewoon testen na je NOD! haha leuke theorie maar in de praktijk? Heb me voorgenomen om pas een test te halen als ik op mn NOD-dag zit. meestal had ik er al 1 in huis en dan doe je het toch sneller... succes meiden!
hihi heb ik vandaag ook gedaan 1 van hema streep lichtblauw 1 van cb streepje lichtblauw en vanaaf toch maar ff kruidvat streep lichtblauw het zou dus kunnen ! test nog een keer na nod en probeer nog niet te blij te zijn