wel/niet zwanger!gewoon testen!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by liesje1981, Jun 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0

hoi hoi

ik heb een tijdje zitten lezen!
    en kwam er achter dat er veel het zelfde werd gevraagt!

nou vanaf mijn zwangerschap!
    ik moet zeggen dat ik de eerste weken echt geen symtonene heb gehad!
    na een week of 6a7 beeetje misselijk enzo en moe!
    ik moet wel zeggen dat ik na 3,5 weken al positief testen!
    maar toch moet je er niet teveel mee bezig zijn met krampje hier en daar
    want je lichaam houd je ook voor de gek!
    en om zo met een zwangerschap bezig tezijn is ook niet goed!

ik zelf was toetaal niet bezig zwanger teworden
    maar werd het wel!(hij is wel erg welkom hoor)!
    ik ben van menig als je er teveel mee bezig ben dat je lichaam zp iets heeft van bekijk het maar!

grt lisette

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik snap wat je bedoeld. En in de eerste maanden dat je zwanger wil worden, moet je er niet te veel mee bezig zijn. Maar toch is die laatste opmerking een beetje een dooddoener voor vrouwen die al langer bezig zijn. Het lijkt zo of het hun eigen schuld is dat het niet wil lukken. En zeker als je in de MMM zit, kan je niet anders dan er mee bezig zijn.

Dit berichtje is niet vervelend bedoeld hoor! :p

3. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    ohw nee zo bedoel ik het niet!
    maar ik denk dat het makkelijker gaat als je er niet echt mee bezig ben!
    en tuurlijk als het niet zo lukt ben je er bewust mee bezig!

maar het lijkt me niet goed om elke maand van ja nee
    want je word niet ongesled als jeje zelf gek makt he

grt lisette

4. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Maar als je het echt graag wilt, is het moeilijk om er niet elke maand aan te denken.
    Het is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als het een tijdje duurt voordat je zwanger raakt.

Dit is niet vervelend of aanvallend bedoeld maar jij bent "zomaar" zwanger geraakt, ik ben er langer mee bezig en het is nu nog maar de vraag of het goed zit.

5. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Hallo,

Is idd makkelijker gezegd dan gedaan.
    Vooral als je overal om je heen baby's en dikke buiken ziet.
    Maar toch, mijn motto is blijf gewoon positief denken,
    want anders maak je jezelf alleen maar gek.

6. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    en dat probeer ik tezeggen!`
    maak jezelf niet gek!

grt lisette

7. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Wij bepalen niet of we een kind krijgen, of wanneer we sterven. Als je dus "zomaar" zwanger raakt, ligt dat niet aan jezelf of aan de superzaad van je partner. Het was gewoon het juiste moment, wat bepaald is door iets wat ons verstand te boven gaat.

Mensen houden van controle hebben, maar helaas hebben we dat niet als het aankomt op leven en dood. En dat zal ook nooit zo zijn. Als we dat accepteren, komen we al een hele eind.

En laten we eerlijk wezen, het is makkelijk voor iemand die al snel zwanger is geraakt te zeggen 'Laat je niet gek maken' of wat dan ook. Natuurlijk is dat waarheid, maar je moet je ook in hun verplaatsen bij wie het wat langer duurt of helemaal niet lukt.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    precies en het zijn ook altijd degen waarbij het meteen is gelukt die met dat soort opmerkingen komen.
    Neem dat van mij aan, wij zijn 6 jaar bezig geweest, je wilt niet weten wat voor opmerkingen wij allemaal al gehoord hebben die werkelijk nog wal nog kand raken wat zwanger worden betreft.
    Breek me de bek niet open...

Persoonlijk kan ik ook slecht tegen mensen die na 3 mnd of een half jaar al lopen te piepen dat het niet lukt. Terwijl het een algemeen gegeven is dat 60% van de vrouwen binnen 2 jaar zwanger raken. Wat is dan een half jaar?

9. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    ik snap wat je bedoelt
    als je alles op zijn beloop laat het sneller gaat!
    dan gaan zitten stressen!

tuurlijk is het balen als het niet lukt
    dat vind ik ook niet leuk voor de andere!

ga niet zitten stressen dames ook jullie zullen zwanger worden

grt

10. Niet meer actief

goedemorgen

Net zoals de rest ookal zegt makkelijker gezegd dan gedaan is net zoals met mensen die jaren hebben gerookt en ineens stoppen dat zijn je grootste vijanden want die zeiken om het geringste

als je in de MMM zit of een operatie ervoor hebben moeten en onder controle staat in het ziekenhuis en alles moet bijhouden hoe wil je hemelsnaam er dan niet aan denken

en tuurlijk is het elke maand weer een ja of een nee en zit je in spanning logisch je bent bezig met hopelijk nog een klein wondertje te krijgen ...want ja een kindje krijg je die neem je niet

je moet er alleen vooroppassen dat het je leven niet gaat beheersen ....en een obsessie word maar dat zal heus wel meevallen en als je nog maar 3 mnd bezig bent of gelijk 1 ste ronde zwanger word kan ik me voorstellen dat je zulke opmerkingen plaatst maar sta eens stil bij diegene die al veel langer bezig zijn reden waarom het niet lukt maakt dan niet uit heb een beetj ebegrip voordat je uberhaupt uitspraken plaatst we zijn hier om elkaar te steunen of de 1 er nu wel of niet teveel mee bezig is en heeft geen invloed op zwanger worden namelijk dat zegt mijn gyn

zoals het spreekwoord zegt :
    je word pas zwanger als er een zieltje voor je klaar staat ..

zwanger worden besluit je niet zelf doet nog altijd moeder de natuur

liefs kaley

11. Nomen

Nomen Lid

Aug 28, 2006
    56
    0
    0
    Hoi

Ik vind dat je tegenwoordig heel erg dankbaar mag zijn als je op een natuurlijke wijze of met hulp zwanger mag/kan raken! Ik wijs mensen er ook wel eens op dit roepen " wij gaan een kind nemen", je neemt het niet, je kunt het niet kopen maar alleen hopen dat het lukt!. Als ik zo om mij heen kijk lijkt het wel of het steeds moeilijker word om zwanger te raken en te blijven. Mijn vriendin is al 6 jaar bezig en zijn nu in de race voor eicel donatie, een zaken relatie al 7 jaar bezig hebben de moed sinds vorige week opgegeven en zo kan ik nog wel doorgaan. als men dan vraagt, hoelang wij erover gedaan hebben schaam ik mij soms best. Mijn vriendin is nu enorm jaloers, wat ik heel goed kan begrijpen, gelukkig kunnen wij erover praten /huilen/lachen!

Share This Page