Na de curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eltime, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Misschien dat een dergelijk topic er al is, maar wilde toch graag ervaringen met jullie delen over wat 'normaal' is na een curretage. Een tijd terug kwam ik er bij 13wk zwangerschap achter dat het kindje niet meer leefde en ben ik een paar dagen nadien gecuretteerd. Het is nu twee weken geleden maar heb nog steeds last van geel/bruine afscheiding, echt nog iets van de curettage dus. Gelukkig geen bloedverlies meer. Is dat normaal? Of tijd om terug te gaan naar de gyn? Hoe verliep het proces bij jullie?

2. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Daar ben ik ook erg benieuwd naar, heb bijna hetzelfde meegemaakt. Curretage is nu bijna 3 weken geleden.

3. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte nog dan! Rot allemaal he...

Had vorige week een paar dagen niet gevloeid, sinds gister weer wat bruin gele afscheding... vandaag ineens een paar flinke steken in mn zij en meteen daarna wat rood verlies... zou het dan niet zo kunnen zijn dat dit mn eisprong was? En dat de afscheiding die daarbij hoort nog wat gekleurd was vanwege het gerommel in de baarmoeder?
    Wat en vragen allemaal he... jammer dat gynaecologen niet een 24/7 hulpdiensttelefoon hebben ;)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben vier keer gecurreerd bij drie ma's. Tweemaal duurde het bloedverlies drie weken en dat was normaal. De eerste keer na vier weken weer een eisprong en de tweede keer geen eisprong de eerste cyclus. De laatste keer heb ik na 5 weken de gynaecoloog gebeld, omdat ik bleef vloeien en kramp bleef houden. 5 weken was toch te lang volgens de gynaecoloog. Er bleek nog wat restweefsel te zitten. Ik ben toen opnieuw gecurreteerd en een week later was het over.

Ik denk dat als je weer bloedverlies hebt twee weken na je curretage dat het waarschijnlijk geen eisprong is. Vaak bij latere curretages is je lijf toch eventjes van slag. Ik heb ook weleens gehad dat ik nauwelijks meer wat verloren en dan begon het later weer opnieuw met helder bloedeverlies. Heel veel sterkte gewenst!

5. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Eltime en Ike allereerst sterkte met het verlies van jullie kindje.

Ik heb 3x een curettage gehad en gemiddeld 2 weken bloedverlies gehad. Ook eens na ca. een week gedacht dat het over was en toen begon het toch weer. Na 5 tot 6 weken had ik weer een normale cyclus.

Sterkte.

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Sterkte meis, het is een moeilijk tijd.

Ik ben op 11/11 gecurreteerd en heb nog zo'n 2,5 week gevloeid. De eerste dagen was het heel licht, daarna begon het wat heftiger met buikkrampen. Dat betekende bij mij dat er stolsels aankwamen. Dat duurde twee dagen en was toch best pijnlijk. Daarna heb ik een soort ongesteldheid gehad, de ene dag meer dan de andere. Soms leek het of het over was en begon het na een dag of twee opnieuw. Daardoor zijn we wel weer gaan vrijen, misschien heeft dat ook nog invloed gehad.
    Het schijnt dat je door de curretage (of miskraam) toch een wondje in je baarmoeder hebt dat moet helen. Kennelijk kan dat best lang duren.

Wbt Hcg in je bloed. De gyneacoloog vertelde me dat dat na 5 dagen zeker wel uit je bloed verdwenen was na een curretage. Daardoor was ik na drie weken onterecht erg blij met een nieuwe positieve test. Kennelijk kan het toch langer duren! Dus wacht even met testen als je alweer bezig bent.

veel sterkte, ik hoop voor je dat je snel weer op je oude cyclus zit en/of opnieuw zwanger bent

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Eltime,

allereerst veel sterkte gewenst met alles. Miskraam is nooit leuk maar bij 13 weken is wel pittig als je denkt dat je al in veilige zone bent (zelf ook gehad)

Bij mijn curretages had ik 5-10 dagen bloedverlies/bruine afscheiding en een menstruatie na ongeveer 28 dagen. Qua hormonen was het alle keren anders, afhankelijk van hoe lang het vruchtje als dood was. Mijn lichaam voelde en deed weer 'normaal' na twee cycli.

groetjes

8. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een domme opmerking van je gynaecoloog! Het kan inderdaad weken duren weet ik uit ervaring. Bah dat moet voor jullie echt hee verdrietig en confronterend zijn geweest. Je hoopt toch dat er weer iets moois groeit :(

9. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Bedankt voor de reacties. Ben nu wel wat opgelucht.

zilvervosje,wat vreselijk van de pos test. Lijkt me echt verschrikkelijk.

Zelf heb ik 2 weken na curretage toen het bloeden even was gestopt een test gedaan en deze was negatief.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, nee hoor, het viel wel mee. Ergens had ik op het forum al gelezen dat het langer kon duren en de test was vrij vaag, dus ik had me er eigenlijk niet heel erg op ingesteld... maar toch wel een beetje idd. Tja, als ik het zo terug lees was het eigenlijk wel naar.

Hey Trees.... het gaat onwijs goed, zie ik! Wat gaaf!

11. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle ervaringen! Voor jou ook zuur Zilvervosje, die positieve test toen.
    Sinds mijn 'eisprong' afgelopen maandag is het vloeien gestopt, ben er zo blij mee! Waar je je al niet aan vast kunt houden na een miskraam he ;)
    Ben benieuwd hoe mijn cyclus nou verder gaat verlopen! Over een paar weken weten we hopelijk meer, ik hoop zó dat we in 2010 met een schone lei kunnen beginnen!

12. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben in aug gecurreteerd...had eerste dag alleen bloedverlies...toen een hele week niets...en daarna een klein weekje licht bloedverlies....daarna heeft het 7 weken geduurd voordat ik ongi werd...1 cyclus van 33dgn gehad...en nu is mn nod 2 dgn voorbij....maar test negatief..Hoe is jullie cylus opnieuw opgang gekomen? Of was het allemaal onregelmatig?

13. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hallo Hier ongeveer 2 weken geleden gecurreteerd.
    Nog steeds last van bloedingen. Ik dacht 3 dagen terug dat het ophield maar toen begon het juist weer heviger te worden.
    Geen idee hoe nu mijn cyclus is.
    Waar ik wil heel er gbenieuwd naar ben is hoe snel iedereen na een curretage zwanger wordt.
    Je hoort wel van dat je baarmoeder schoon is en dat je mega vruchtbaar bent na een curretage.

Heeft iemand meegemaakt gelijk daarna weer zwanger te zijn.
    Zo hou ik mezelf namelijk positief!! EN kan ik het enigzins verwerken.
    Sterkte iedereen!!
    liefs Faith

14. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Mijn ervaringen:

Ben 3x gecuretteerd. Bij mij was na ca. 5 à 6 weken mijn cyclus weer normaal. De 2e en 3e keer ging ik daarna wel weer met hormonen aan de slag, die hebben natuurlijk invloed op de cyclus.

na de 1e curettage, na 11 maanden nog niet zwanger
    na de 2e curettage direct zwanger d.m.v. IUI
    na de 3e curettage de tweede maand zwanger d.m.v. IUI

Toen ik aan mijn FA vroeg of het idd zo is dat je na een curettage sneller zwanger raakt keek ze mij behoorlijk vreemd aan en en zei dat ze daar nog nooit van gehoord had. Ze zei juist dat na een curettage, buiten het gestorven vruchtje, ook al het slijmvlies wordt weggehaald en dat is juist zo belangrijk voor een zwangerschap.
    Het wordt wel vaak gezegd, dat je na een curettage sneller zwanger bent, maar of het nou een broodje aap verhaal is, ik weet het niet.

Sterkte!!!

15. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Faith, anders toch eens aan de bel trekken bij de gyn/VK? In mijn geval betekende het helaas dat het nog niet helemaal ok was... Dacht ook steeds dat het klaar was en dan begon het weer opnieuw

Fafje, ik hoop het je over een paar weken te kunnen vertellen ;)

16. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    IS, wat jouw gyn zei klinkt logischer dan dat je na een curettage verhoogd vruchtbaar zou zijn!

17. fafje

fafje Niet meer actief

Ik wens je veel steun de komende tijd! En dat je maar snel weer zwanger raakt en blijft...liefs!

18. bhdrcm

bhdrcm Actief lid

5 nov 2009
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Eltime,
    Ik ben zelf 4 dec gecurreteerd en heb 13 dgn de nabloeding gehad.
    Bij mij kwam er zelf grote bloedproppingen uit.
    bij iedereen kan dit anders zijn.
    Gelukkig is die nare tijd voorbij, ondertussen alweer begonnen voor een nieuwe kans.
    liefs...

19. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Eltime, hoe gaat het met je?

Twee dagen geleden ben ik ongesteld geworden, precies 5 weken na de curretage.

20. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ike, wat lief dat je 't vraagt! Ben nog steeds niet ongesteld helaas, had op zich goede hoop... Aanstaande maandag is het precies 5 weken na de curettage, ga ik daar mn nieuwe hoop maar op vestigen dan ;)

Wat fijn dat je al ongesteld geworden bent, dan weet je in elk geval dat alles nog normaal werkt en kun je het ook afsluiten, of niet?

Deel Deze Pagina