Action ovulatietest wil maar niet knallen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by evelien297, Nov 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Iemand ervaring met het niet knallen van een ovulatietest?

Een na laatste was van gisteravond 23.00u, laatste is vandaag 15.00u ...

Ik zou bijna denken gisteravond begin van de piek en vanavond/vannacht eisprong?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,922
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de onderste het donkerste. Dus lekker doortesten.
    Vanavond/morgen zou hij wel eens posi kunnen worden en dan volgt 1-2 dagen daarna je eisprong.

Ps. Stel dat de piek gisterenavond was dan is je ei niet vannacht al gesprongen hoor. Dat duurt dan nog 1-2 dagen ;)

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ben ik niet met je eens Rogi
    Ik had altijd mn eisprong gelijk de ochtend erna

4. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Ik ga straks rond etenstijd weer ff testen, kijken wat ie dan doet

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe weet je dat zo stellig? Eisprong voelen is totaal niet betrouwbaar namelijk! Vaak is het de laatste groeispurt wat je voelt. Van je eisprong zelf merk je helemaal niks in de meeste gevallen. Of beschik jij over een test die je eisprong zelf meet of een echoapparaat waardoor je zo zeker weet dat je eisprong altijd in de ochtend erna springt? :( Het lichaam is bovendien geen robot.
    En dat jouw lichaam dat wel exact zo doet, wil niet zeggen dat het bij een ander ook zo is.

Verstandiger is om er vanuit te gaan dat je eisprong binnen 48 uur na positieve ovulatietest plaatsvindt. Zo loop je ook niet het risico dat je je eisprong misloopt!

6. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Het gekke is.. die sensitest ovulatietesten knalden bij mij vaak in 1x, en dit lijkt op te lopen ofzo..

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Gister nog geklust.. vanavond ook nog maar dan? Denk dat ik mn man vanavond nog wel kan overhalen, maar morgen niet meer haha

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Zo ook hallo.

Allereerst heb ik het niet over eisprong voelen gehad. Dus nee dat is niet waardoor ik het weet, maar omdat ik temperatuur.
    Vind jou antwoord erg bijzonder, je kan het ook normaal vragen
    Daarnaast heb ik toevallig wel eens een echo gehad na mijn lh piek

En verder beweer ik nergens dat iedereen dit heeft.
    Rogi geeft aan dat het na 1 en 2 dagen is
    En omdat dit bij mij anders is, geef ik dit aan

9. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

Dec 22, 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die actiontesten hebben bij mij nooit geknald terwijl ik echt wel mijn lhpiek had. Bij een andere test wel zichtbaar.

10. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Heb ook ovupijn sinds begin vanmiddag, dus denk echt dat ie vanavond/vannacht springt..

11. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ovupijn is alleen de groei van de follikel, niet de eisprong zelf he ;)

12. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Ja dat weet ik, daarom denk ik dat ie vanavond of vannacht springt ;)

13. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Dit zijn ze nu.. de onderste is van net.. :(

14. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Vandaag nog klussen of wachten tot morgen?

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ik heb nooit een knaller gehad met de action testen.
    Ik zou gaan voor morgen ochtend denk ik.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,922
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou wachten en morgen klussen.

En ik heb je eerste bericht verkeerd gelezen.
    Ik dacht dat je zei dat als je piek gisterenavond was, je ei dan ook die avond/nacht zou zijn ;)
    Vandaar dat ik zei dat dat niet juist was en het vanaf dan 1-2 dagen duurt.
    Maar je bedoelde gisteren piek en dan vanavond je sprong.
    Dat zou dus na 1 dag zijn en dat kan dan idd wel kloppen.

Vooralsnog denk ik dat je piek nog moet komen ;)

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    We gaan het afwachten :) ik denk als mijn piek nog zou moeten komen hij wel heel lang blijft haken op veel LH.. Ik denk zelf dat mn piek wel ergens tussen die testen zit.. Eerste maand met die testen, maar vind ze nu al niks! Die van sensitest gaven bij mij in 1x een knaller en voor de rest niet!

Ben ook aan het temperaturen, dus zou morgenochtend al eventueel kunnen zien of ik mn eisprong heb gehad of niet..

Maar nu twijfel ik.. Ben toch geneigd om vanavond te klussen en morgen niet, weet niet waarom :) Omdat ik denk ik mn ei ga missen ofzo ik weet t niet..

18. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Ik heb vanmiddag trouwens gelezen dat wanneer je lh stijgt, dat al een piek heet. En na het begin van die piek springt je ei binnen 24-36 uur.. Stond op de site van clearblue. Je ziet mn testen vanaf gistermiddag langzaam oplopen. Dus als ik dan 24-36 uur reken vanaf de lh-toename, dan denk ik dat ie ergens vannacht of misschien morgen in de loop van de ochtend springt..

Haha wat een theorieën! Maar leuk om erover na te denken :)

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,922
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat is niet waar. De piek betekent het hoogste punt en dat betekent dus de donkerste streep op een ovu test (even donker of donkerder dan de controlestreep).
    Pas dan spreek je van een piek.

Een oplopende test is geen piek ;)

20. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Dit staat er:

"Naarmate de ovulatie nadert, produceert je lichaam steeds meer oestrogeen, een hormoon, dat ervoor zorgt dat de binnenwand van je baarmoeder dikker wordt en niet langer vijandig is voor sperma.
    Deze hoge oestrogeenniveaus zorgen voor een plotse toename van een ander hormoon, LH (luteïniserend hormoon). Door de zogenaamde LH-toename laat het volgroeide eitje los van de eierstok. Dit is de ovulatie.
    Ovulatie doet zich normaal zo'n 24 tot 36 uren na de LH-toename voor, waardoor de LH-toename een goede voorspeller is voor de piekvruchtbaarheid."

En als je dan dit plaatje ziet, dan zie je het lh-hormoon stijgen (teststreep wordt dus langzaam donkerder). De stijgende en weer dalende lijn vinden plaats op slechts 2 dagen.

Share This Page