Hallo meiden, even een vraagje, ik moet officieel woensdag mijn laatste pil van de strip innemen. Maar kan ik nu ook al vandaag al stoppen met het innemen van de pil als we willen proberen zwanger te worden? Ik hoef toch niet perse de strip af te maken? Normaal gesproken zou ik dan maandag ongi moeten worden, maar als ik dus vandaag stop komt dit dus eerder en dan kan ik die datum toch in mijn aankomende cyclusbanner gaan zetten? Zou graag jullie reacties willen horen.. Liefs,
Het is slimmer om de strip af te maken anders is je cyclus dadelijk nog meer in de war, ik zou dus die 3 pilletjes nog innemen Liefs daantje
He meis, thanks voor je snelle antwoord. Dan ga ik inderdaad de strip gewoon maar afmaken, het zijn er inderdaad ook nog maar 3, dus dat overleef ik ook wel weer Liefs,
je mag wel eerder stoppen hoor, je kunt je ongi met max een week vervroegen dus je kunt na 2 weken pil een stopweek inlassen. (of stoppen om voor een beebje te gaan natuurlijk) zie de bijsluiter van je pil. maar Daantje heeft misschien wel een punt.
Ja ik vind het nog allemaal een beetje ingewikkeld. Ik ga maar gewoon woensdag stoppen (laatste pil van de strip). Maar heb nu weer ergens gelezen dat je het beste eerst je normale regelmatige cyclus moet afwachten? Wij willen er nu al voor gaan, maar hoef niet perse mijn regelmatige cyclus te weten. Maar ook las ik dan weer een stukje dat je dan weer een verhoogde kans hebt op een twee-eiige tweeling. En er komen bij ons in de familie al heel veel tweelingen voor... iemand nog suggesties hiervoor?
Je kunt eerder stoppen maar slim is het idd niet, vooral omdat je cyclus waarschijnlijk al erg in de war kan zijn van het stoppen met de pil en je ooit lang op je eerste ongi na je onttrekkingsbloed moet wachten, ik was middenin de strip gestopt toen en later spijt van gehad door tussentijds bloedverlies etc en toen was alles nog meer in de war. Je lichaam is nu een 28 daagse cyclus gewent Liefs daantje
Dat " eerste cyclus afwachten" zeggen ze alleen omdat als je meteen zwanger wordt na het stoppen je vaak niet precies kan zeggen hoever je bent, daarmee heeft het te maken En alleen twee eiige tweelingen zijn erfelijk aan de vrouw haar kant ( vrouwen krijgen immers een dubbele eisprong dan) maar de kans KAN dan iets verhoogd zijn als je er meteen voor gaat, maar de kans dat het meteen raak is is ook klein, of je hebt geluk hihi Liefs daantje
Nou of ik dat dan geluk mag noemen weet ik niet (niet verkeerd bedoeld, want ik weet natuurlijk dat er meiden hier zijn die heel erg graag zwanger willen worden, dus je mag het inderdaad wel geluk noemen). Maar zou het zo fijn vinden als er eerst 1 kleine beeb zou komen, dat je daar dan alle aandacht aan kan schenken. Maar daarentegen is een tweeling natuurlijk van harte welkom hoor! De zus van mijn moeder is 1 van een tweeling, zij heeft zelf een tweeling gekregen. De broer van mijn moeder heeft 2 dochters als tweeling en een van die dochters heeft ook weer een tweeling gekregen. En dan zeggen ze dat het een generatie overslaat, is dus ook niets over te zeggen. Overigens zou ik toch bijna denken dat je een verloskundige bent, je hebt overal antwoord op liefs,
Haha, was ik maar een vk haha, Maar ik bedoelde meer met " geluk" dat het de eerste keer raak zou zijn na het stoppen met de pil En dat een tweeling een generatie overslaat is ook een fabeltje Bij mij was het ook even spannend of het er twee zouden zijn aangezien er bij ons ook veel tweelingen voorkomen, maar gelukkig is het er maar eentje, ik denk er hetzelfde over als jou, liever eerst eentje haha Liefs daantje
Ok gelukkig, ik ben dan niet de enige die er zo over denkt. Wilde het ook niet verkeerd laten overkomen bij andere lezers hier. Niet dat mensen zich dan gekwetst zouden gaan voelen die al heel erg lang bezig zijn om zwanger te worden. Ok je bent geen vk dus..had maar zo gekund hoor. Zijn er redenen waarom je geen verloskundige bent? Of had je vroeger die wens niet? Liefs,
Oh ja nog even iets; maar je hoeft dus niet perse te wachten tot je een regelmatige cyclus hebt? Door middel van een echo kunnen ze dan toch achterhalen sinds wanneer je zwanger bent?
Hoi meid Je hoeft niet je cyclus af te wachten, op de echo kunnen ze de termijn precies zien, dus gewuon ervoor gaan als je wil beginnen Ik heb de opleiding onderwijsassistent gedaan, had nooit de wens om vk te worden haha Liefs
Ok dat wordt dus hard klussen de komende tijd hahaha. Oh ja onderwijsassistent is wel wat anders inderdaad. Nou ja ik benoem jou hierbij tot de verloskundig van dit topic haha.