Hallo! Ten eerste beste wensen, op een vruchtbaar jaar! Ook hier wordt de draad weer opgepakt na een paar stille maandjes met zeer onregelmatige cyclussen. Prompt gisteravond ontdek ik mega rekbaar slijm, eerste dag deze cyclus was 16 dec. maar gister niet geklust... Nu is de info wel zeer verwarrend (uhh, voor mij). Want ben je nou vruchtbaar op het moment van het slijm (ja toch)? of moet je ei dan nog gaan spingen? (hoop ik) Ik ben bang dat ik nu te laat ben voor deze maand....
ik zit een beetje met hetzelfde zou ei week begin vorige week hebben.. vrijdag ineens vruchtbaar slijm en gisteren steken in mijn buik.. gisteren geklust dus volgens mij een klein kansje?
Als ik in mijn laatste cyclus iets heb geleerd, is dat dat je er niet vanuit moet gaan dat je te laat bent
Dit vond ik op en andere website: Uit onderzoek is gebleken dat een bevruchting vrijwel altijd optreedt in de periode van zes dagen voor de eisprong tot en met de dag van de eisprong zelf. Maar liefst 94 procent van de zwangerschappen ontstaat zelfs uit sperma dat minder dan drie dagen oud is. De kans op een bevruchting is vijf dagen voor de eisprong 1 op 10, en op de dag van de eisprong 1 op 3. Overigens komen uit oud sperma even gezonde babys voort als uit vers zaad. Dus eh...klussen met die hap!
haha ik moet wel lachen zouden er de volgende cyclus voor gaan ( eind januari) maar in nieuwe jaar afscheid genomen van de condooms haha ik dacht eisprong is al geweest maar die steken gisteren leker er toch erg op dus we hebben gewoon al kans haha
Bedankt voor alle reacties! Ik dacht (waarom weet ik niet hoor) maar dat je in principe best kan klussen vóór helder slijm, en dat dag erna dus al te laat kán zijn... Wanneer eisprong nu precies is weet ik niet; ik heb erg wisselende cyclus (tussen 3 en 6 weken) en ben nu sinds april min of meer bezig... Heb even pauze gehad want er was er 1 besmet met het "help misschien word ik papa syndroom" haha... Maarre, klussen dus!? Niet vervelend
en geklust? ben benieuwd of het dan nog wat wordt voor je deze maand.. ik zit in hetzelfde schuitje haha
Ja geklust... Althans, poging tot maar t ging niet helemaal volgens wens... In ieder geval verwacht ik hier weinig uit hahaha! Maaaarrr, dacht ik dus ei al gehad te hebben, vandaag toch weer slijm en nu ook de steekjes die ik altijd heb. Misschien was ik wel te vroeg enthousiast, dus nog een kansje vandaag.... Wat ik overigens onnoemelijk verwarrend vind; al die onderzoeken en bevindingen op het interenet... Als je alles gaat lezen staat nergens echt hetzelfde. Nu weet ik best dat een lichaam (zeker dat van mij) niet volgens het boekje gaat, maar ik ben zo gaan twijfelen wanneer ik precies mn eissprong heb. Dan weer slijm, dan niet, dan weer pijn en ander slijm, de eetbuien en pms-achtige aanvallen heb ik nu 1 dag gehad, ik word hier echt knettergek van! xxx
ja ik ken het... eerst dacht ik ik kan nooit zwanger zijn van 1 keer klussen tijdens de eisprong.. bijna overal staat dag voor de eisprong ben je het vruchtbaarst maar ergens anders vond ik dat de kans op zwangerschap tijdens deeisprong 1 op 3 is en daarvoor 1 op 10.. ja dan ga je wel twijfelen.... en nu heb ik continu steekjes in mijn buik iets wat ik normaal ook niet heb...
Het kan in ieder geval geen kwaad om het vanavond nog een keer te oefenen! Haha... @Berna1981, ik neem aan dat dat je geboortejaar is? Owja, 25 ben je zie ik... Ik ook Ben je al wel eerder gestopt met de pil (je had het over condooms) of gebruikte je die helemaal niet? Ik dacht aan het hele ontpildrama te ontkomen maar het begon pas na 3 maanden (of heb een mk gehad maar dat blijft een raadseltje)... Tis nu nog steeds een rommeltje maar ik geloof dat dat ook wel past bij mij haha... Probeer er dus nu (dwangmatig) een beetje inzicht in te krijgen maar ik snap er hoe langer hoe minder van! Gaat wel over tegen de tijd dat ik een jongetje word!
dit is mijn 4 de pilvrije maand inderdaad... daarvoor nuvaring waar weinig hormonen inzitten ik heb geen enkel verschil gemerkt toen ik ben gestopt.. ja het kan ontpillen zijn wel gek na zolang maar je weet nooit.. ik ga nergens vanuit,... hoop alleen een klein beetje al zouden we pas volgende maand er voor gaan
Ah wat een toevlligheden! Ik had ook nuvaring, omdat ik zo gevoelig bleek voor bijwerkingen pil. Hielp wel iets! Maar als je nagaat dat ik niet gewoon een huilbuitje heb ofzo, ik eet geen chocola maar wordt bijna agressief tijdens PMS momentjes! Leuk voor thuis ook; als je net staat te stampen van woede en je wil liefdevol klussen! hahaha... maar vandaag valt het een soort van mee, heb het ergste gister al gehad (maar zou dát dan de beroemde LHpiek zijn vraag ik me nu af? dan klopt het wel! hihi) Jaja, tis niet nix allemaal (cynisch knipoogje naar mezelf)! Hahaha