Positieve ovulatietest? Wanneer klussen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ava9494, 19 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Veel later dan verwacht heb ik vandaag (dag 19 van cyclus) volgensmij een positieve ovulatietest te pakken. Normaal is mn cyclus 25 dagen… En bovendien dacht ik mn ei eigenlijk al een week geleden te voelen.. maargoed, blijkbaar niet, als ik de test van vandaag zie. Ik weet alleen niet zeker of hij donker genoeg is zo? Hoorde dat hij echt moet knallen voordat je hem als positief mag zien.
    Gisteren had ik al een dikke streep, naar die van vandaag is wel donkerder nog.

We hebben gisteravond geklusd, maar nu vraag ik me af: is dat dan te vroeg geweest? Wanneer zou je om een positieve ovutest heen het beste kunnen klussen? En was die van gisteren dan op tijd? Of komt ei pas later, na de positieve test?

Heeel fijn als er iemand mee kan denken! ♥️
    AFF57465-D897-43D5-8E87-5CBCE7A193A8.jpeg

Bijgevoegde bestanden:

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.276
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik vind je test nog niet positief, de teststreep is nog een fractie lichter dan de controlestreep. Als het zaad van je partner goed is zit je met seks prima als je het om de dag of om de 2 dagen doet. Als je een positieve ovulatietest hebt springt je ei doorgaans zo'n 48 uur later.

3. MaybeThisYear

MaybeThisYear Actief lid

20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Vind de test ook nog nét ietsje te licht! En sluit me aan bij de reactie hierboven

4. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Deze inderdaad nog niet positief! Ik zou nog even doortesten, het lijkt wel alsof je LH stijgende is. Maar ik zou ook nog even seks hebben. Je test is nog niet positief en het kan inderdaad 24-48 duren voordat je ei daarna springt. Zaadjes kunnen een tijd goed blijven maar niet iedereen wordt zwanger als je 3/4 dagen voor ei seks hebt. Je hebt een grotere kans als je nog een keer seks hebt iets dichterbij je daadwerkelijke eisprong:)

5. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Dankjulliewel!
    Ben blij dat ik het even in de groep heb gegooid, twijfelde een beetje en dus blijkbaar terecht.
    Dank voor het snelle reageren!

6. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ben ik nog een keer.
    Ik heb zojuist nog een keer getest (zelfde tijdstip als gisteren), maar nu is de lijn aanzienlijk lichter en hij kwam ook langzamer tevoorschijn (zie foto voor vergelijking met die van gisteren).

Als die van gisteren nog niet donker genoeg was, maar die van vandaag al wel weer afneemt, kan ik er dan vanuit gaan dat er wel of toch geen eisprong was? En ben ik dan te laat als ik vanavond klus (eergisteren ook seks gehad). Er gebeurt wel vanalles in mn buik, maar wil me daar niet teveel aan vasthouden omdat het natuurlijk heel goed kan zijn dat je het alleen voelt omdat je ermee bezig bent..

Hoop dat jullie nog eens willen meedenken!
    D654F431-5133-4A90-B945-F35F095F2D99.jpeg

7. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Zou ik misschien nog eenmaal advies mogen vragen? (Zie mijn vorige post van vandaag in dit topic)

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.276
    5.872
    113
    Vrouw
    Helaas kan je niet van een test uitgaan of je eispong geweest is ja of nee. Een ovulatietest detecteert alleen je ovulatie of je piek, maar niet of je eitje daadwerkelijk springt. Als je dat zeker wil weten zal je er ook bij moeten gaan temperaturen.

Ovuilatietesten kunnen oplopen, om vervolgens weer af te lopen en dan vanuit het niets ineens positief te zijn. Het is dus lastig beoordelen of je nu een eisprong hebt gehad. Je hebt in ieder geval nog geen positieve ovulatietest gehad.

En zoals al eerder aangegeven, als je om de dag of om de 2 dagen seks hebt zit je altijd goed.

9. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.939
    3.085
    113
    Vrouw
    kan het zijn dat je misschien net je piek gemist hebt! Dat komt soms heel nauw. Ik had deze keer zaterdagochtend getest ook nog net niet helemaal positief. Toen s avonds nog een keer en toen precies hetzelfde en zondag was hij alweer een stuk lichter. Terwijl ik de dagen ervoor ook steeds een iets duidelijke lijntje had (zie foto) waarschijnlijk heb ik toen zaterdagmiddag m’n piek gehad en dus gemist. Maandag m’n eisprong gehad (met tempen ontdekt) Je kunt het beste al wat zaadjes klaar hebben staan dus al voor je eisprong seks hebben! Het duurt namelijk een tijdje voor de zaadjes in je eileider aankomen.

10. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.939
    3.085
    113
    Vrouw
    Ohja hier de foto van mijn ovu testen hihi

11. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
    Ik heb rond die bijna-positieve test wel typische dingen gevoeld die ik altijd voel rondom eisprong (steken aan één kant van mn onderbuik, klein beetje misselijk en een opgezette buik). Misschien dat ik de piek met testen inderdaad gemist heb. We hebben nu om de dag of om de twee dagen seks gehad, dus hopelijk is dat voldoende geweest. Wat is dit toch spannend allemaal haha.

12. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.939
    3.085
    113
    Vrouw
    oh dat zit dat wel goed! Kan het lange wachten beginnen hihi! Succes meid

Ava9494 vindt dit leuk.
  13. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    #13 Ava9494, 22 okt 2021
    Laatst bewerkt: 22 okt 2021
    Hoi allemaal,

Is er misschien iemand die even mee wil kijken met mijn temperatuurkaartje?

Na de bijna positieve test heb ik 24 uur later nog eens getest en vanaf dat moment is de lijn met de dag lichter geworden en helemaal verdwenen.
    Nu probeer ik uit mn temperatuurkaartje te halen of er wellicht een stijging te zien is en daarmee een ovulatie verklaart. Maar ik ben nog niet zo bekwaam in het interpreteren ervan haha.

Voel me overigens verder prima. Beetje rommelende buik en overdag wat steekjes hier en daar en een wat branderig gevoel bij mn linkerlies af en toe. Maar niet iets heel opvallends verder.

Ik vind het erg schommelend, zouden jullie het als stijging ervaren? Of een enorme rommel haha?

Bijgevoegde bestanden:

14. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.832
    8.486
    113
    Vrouw
    Temp je wel volgens de regels?

15. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Ja.. iedere ochtend tussen 06-07 nog voor ik uit bed ben en altijd met dezelfde thermometer (in mn mond).

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.832
    8.486
    113
    Vrouw
    Beter is rectaal of evt vaginaal... en slaap je even lang, ga je in de nacht niet plassen?

17. Ava9494

Ava9494 Lid

29 sep 2021
    56
    60
    18
    Vrouw
    Maakt dat echt zo’n verschil ja? Dat wist ik niet. Ik slaap nagenoeg iedere nacht even lang en hoef er snachts nooit uit (gelukkig)

Deel Deze Pagina