Hcg waardes

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Angellaatje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellaatje

Angellaatje Nieuw lid

31 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Ik heb een vraagje. Dinsdag was mijn nod. Toen had ik een super lichte test. Gister was is iets donkerder. Vanochtend weer getest, en de test was weer lichter. Toch de naar de ha geweest. En die zei negatief. Maar dat was een half uurtje nadat ik naar de wc was geweest. Kunnen de hcg waardes schommelen per dag??

Groetjes angela

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hcg schommelt niet per dag , wel kan de hoogte van het hcg beinvloeden door veel te drinken , of in de plaats van s ochtends opeens s avond te gaan testen!
    ook zou de ene test meer hcg nodig hebben dan een andere test waardoor het streepje lichter lijkt
    hcg verdubbelt elke 2a 3 dagen en zou je dus moeten zien dat de test donkerder word.

als ik jouw was zou ik aan de huisarts vragen om bloed te laten prikken en kijken of er hcg in je bloed word gevonden , zo ja dan laat je na 3 dagen nog is prikken en kan je zien of de waardes goed verdubbelen !

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    HCG verdubbelt om de dag en de testen worden bij de meeste mensen donkerder. Dit verschilt echter per persoon en per merk test. Twee verschillende testen (eigen en die van de huisarts) zou ik dan ook niet met elkaar vergelijken.

Ik zou inderdaad ook vragen om een bloedtest. En dan na 3 of 5 dagen weer een test, dan kun je zien of de waardes goed stijgen. Ze moeten elke 48 uur verdubbelen, om die reden raadde mijn vk aan om na 5 dagen weer opnieuw te prikken zodat ze echt een goede stijging konden zien.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Zou ook vragen om een bloedtest.
    Maar een streepje is toch een streepje?
    Die komt toch alleen tevoorschijn als er hcg in de plas zit?
    Dan ben je gewoon zwanger, maar misschien iets te vroeg met testen.
    Even een vraagje, heb je ochtendurine gebruikt of een gewoon tussendoor plasje?
    Dat kan de uitslag ook behoorlijk beinvloeden!!
    Succes en sterkte met deze onzekerheid!

5. Angellaatje

Angellaatje Nieuw lid

31 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu 3 x getest vandaag. En de streepjes blijven het zelfde. Maar woensdag was het streepje duidelijker als vandaag. Dus ben nu super onzeker. De laatste test, was het streepje het zelfde als vanochtend. Het blijft het zelfde. Maar goed. Denk maar afwachten tot na het weekend.

Deel Deze Pagina