Ovulatiesten en periode tot NOD

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Brabootje, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Ha dames,

Ik snap er niks meer van...!
    Mijn vorige menstruatie begon op maandag 21 januari.
    Op zondag 3 februari heb ik een ovulatietest gedaan en kreeg ik een roze streepje. Geen knaller, maar wel duidelijk zichtbaar.
    Vervolgens kreeg ik op zondag de 10e wat zeurende pijn in mijn onderbuik, dus weer een ovutest gedaan en ja hoor, duidelijk positief.
    Nieuwsgierig als ik ben ;) heb ik op maandag de 25e een zwangerschapstest gedaan, die was en bleef maagdelijk wit. Vervolgens word ik ongesteld op vrijdag 22 februari... de logica is hier ver te zoeken of heb ik dat mis?

Ik gebruik de ovulatietesten van Sensitest, heeft iemand hier dezelfde ervaring mee, zijn deze wel betrouwbaar?! En hoe zit het met 2 weken na je eisprong menstrueren, gaat die vlieger bij jullie wel op?!

Groeten,
    Brabootje

2. Samantha80

6 dec 2009
    80
    0
    0
    Vruchtbaarheidscoach
    Brabant
  3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik begrijp niet helemaal wanneer je nou de zwangerschapstest hebt gedaan? de 25e van januari? Maar toen was je menstruatie net begonnen en de 25e van februari moet nog komen?

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    En hoezo is de logica ver te zoeken? Bedoel je dat omdat je niet na 14 dagen na je eisprong menstrueert maar na 12 dagen?
    Dat kan best gebeuren toch? Of begrijp ik niet helemaal goed wat je bedoeld?

5. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Ik heb me een maandag vertelt, 18 februari, 4 weken na mijn menstruatie moet dat zijn.
    Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik weet wanneer mijn eisprong is, dag is dus niet te zeggen? Dus of de test is niet betrouwbaar of de periode tussen eisprong en menstruatie is korter. Een ovulatietest die twee keer een roze streep geeft met een week ertussen zal dus duidelijk niet betrouwbaar zijn, dat blijkt ook uit de link die Samantha stuurt.

6. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik snap het probleem niet helemaal....
    Ovulatietesten geven altijd wel een streepje in minder of meerdere mate. Dat je op de 3e een licht streepje had zegt dus helemaal niks, het streepje moet donkerder zijn dan het controle streepje en dan pas is hij positief. Op de 10e zeg je een hele duidelijke streep te hebben gezien, dat betekend dat je eisprong op de 11e was.

11 dagen daarna ben je ongesteld geworden, daar is niks raars aan. Je luteale fase is dus 11 dagen.

Helaas ben je niet zwanger maar de ovulatietest heeft wel de piek van je ovulatie aangetoond, zoals het hoort.

Volgende maand dus weer zo testen!

7. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Dank je,Pindaatje. Ik ben er nooit vanuit gegaan dat mijn luteale fase korter dan 14 dagen zou kunnen zijn.
    Na mijn eerste zwangerschap is er behoorlijk wat veranderd in mijn cyclus en menstruatie op zich. Ik ben hier niet zo in thuis,omdat ik er nog nooit mee te maken heb gehad,dus bedankt voor je duidelijke antwoord!

Deel Deze Pagina