Blijvende lage tempratuur...?Wanneer ovuleren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Valerie28, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie28

Valerie28 Lid

29 jan 2009
    14
    0
    0
    Zeist
    Even een praktische vraag waar misschien iemand anders ook ervaring mee heeft...?

Ik ben halverwege januarie begonnen met tempraturen zodat ik weet wanneer ik ovuleer. We zijn pas vanaf januari bezig met proberen, maar we houden van een praktische aanpak :)
    Mijn temp. lag toen rond de 36.8 en een paar dagen later werd ik ook ongesteld, dus dat klopte.

Echter volgens de berekeningen zou ik de 5e ovuleren(1e menstruatie dag was 22-1). MAAR mijn tempratuur is in die dagen laag gebleven....Het ziet er zo uit:

1-2-09:36.3
    2-2-09:36.3
    3-2-09:36.4
    4-2-09:36.3
    5-2-09:36.3 (berekende ovulatiedag)
    6-2-09:36.4
    7-2-09:36.5
    8-2-09:36.3
    9-2-09:36.3
    10-2-09:36.3
    11-2-09:36.2
    12-2-09:36.4

Hoe weet ik nu wanneer ik ovuleer, want op internet lees je steeds iets anders... Of ben ik misschien al zwanger en blijft hij daarom laag(op 23-01-2009 getest en toen was hij negatief)...?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey!
    Ik zit in mijn 5e ronde tempraturen en heb tot op heden ook nog geen stijging gehad en dus ook nog geen eisprong. De andere 4 keren was dit wel heel duidelijk.
    Jij hebt ook nog geen ei gehad en aangezien je pas net bent gestopt met de pil kan het wel even duren helaas. Je kunt niet zwanger zijn als je temp lager is geworden en laag blijft.
    Mijn tip is om gewoon door te tempraturen en te blijven klussen. Ik gebruik deze ronde trouwens zelf naast het tempraturen ook ovulatie testjes om het in de gaten te kunnen houden wanneer ik mijn ei kan verwachten. Dit doe ik niet elke ronde anders word het een duur grapje maar voor nu (omdat hij zolang uitblijft) is het wel even handig.

Liefs!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Als je net bent gestopt met de pil kan je cyclus nog heel erg wisselen in lengte. Het kan dus zijn dat je ovulatie nog komt. Als ik je temp zo bekijk dan is t in ieder geval duidelijk dat je nog geen eisprong hebt gehad deze maand!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Aan je lijstje te zien heb je nog geen eisprong gehad. Na de eisprong stijgt je temperatuur met minimaal 0,5 graden. En dat komt uit je lijstje niet naar voren. Als je zwanger bent, heb je juist een hoge temperatuur. Meestal 37 graden of meer. Aangezien je nog maar net met de pil gestopt bent, is het dus even afwachten totdat je cyclus regelmatig wordt en wanneer je eisprong is. Maar dat kan wel een paar maanden duren, helaas.

5. Valerie28

Valerie28 Lid

29 jan 2009
    14
    0
    0
    Zeist
    Het zal waarschijnlijk wel door de nuvaring komen. Ik heb deze 6 jaar lang gebruikt dus het zal inderdaad wel ff duren voor alle hormonen uit mijn lichaam zijn.

Ik had mezelf nog zo voorgenomen om hier heel relax onder te blijven, maar ik vind het allemaal toch wel spannend ;)
    Blij dus om te horen dat dit nog "normaal" is! Wie weet wordt het deze maand toch nog wat :)

Bedankt!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Je lichaam moet inderdaad even op gang komen weer. De nuvaring heb ik ook gebruikt maar kon er helaas niet tegen. Daar zitten wel de helft minder hormonen in dan in de pil en dat vond ik zelf wel een voordeel. Toch even afwachten, ik weet het, het is vervelend maar er zit niks anders op.

Deel Deze Pagina