Temperatuur daalt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jody79, 1 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    En kort vraagje:

Na je eisprong gaat je temperatuur omhoog, moet die dan hoog blijven tot je ongi of kan het ook zijn dat ie eerder zakt?

Vanmorgen was ie weer beduidend lager, net ook even getempt en nu is ie weer 6 tiende hoger. Ik weet dat je altijd op hetzelfde moment moet tempen, maar was toch even benieuwd....

2. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    kan zijn dat je eisprong nog niet geweest is..., anders gaat je tempvolgens mij omlaag als de duivels weer komen... ! ik denk wel dat je het beste s morgens kunt tempen (iedere dag op hetzelfde tijdstip)

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hoi Ing,

Leuk dat je zo snel reageert.
    Ik weet zeker dat ik mijn eisprong heb gehad. Was niet te missen zeg maar. Alles ging goed: meer slijm, duidelijk hogere temp, pijnlijke tepels, beetje misselijk, zware buik, noem maar op. Alleen vanmorgen was dus mijn temp lager. Dat had ik niet verwacht en daarom vroeg ik me af of dat mogelijk is zo ruim voor je NOD.
    Zijn er meiden die dit bekend voorkomt?
    Of zou het ook een 'foutje' kunnen zijn en dat ie morgenochtend weer hoger is?

4. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    sorry niet meegemaakt, misschien moet je ff kijken bij het onderwerp temperatuurkaartjes, ik zag daar dat de temp van een aantal damens naar beneden ging (en toch zwanger..!) misschien heb je er wat aan !
    Gr Ing

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dag 11 na mijn ei zakte de temp altijd, maar de laatste keer niet want toen was ik zwanger.
    Maar volgens mij is het bij iedereen anders, dus gewoon een paar rondes tempen en dan zie je er wel een logica in.

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Daar had ik idd ook al gekeken. Is wel interessant, maar ik ben meer opzoek naar bevindingen van de meiden hier.
    Ik merk dat ik veel antwoorden kan vinden hier. Erg fijn!

7. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    misschien een innestelingsdip............ [-o< ;)

8. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    soms kan je temp een dip vertonen dat doet ie bij mij ook regelamtig.. 2 keer na mij ei ofzo

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Dus, dat kan ook nog?!
    Nou, vanmorgen was ie skyhigh (voor mijn doen).
    Ik hoop op die innestellingsdip!

10. Niet meer actief

Hoi Jody

Het gaat er niet zo zeer om dat je precies op het zelfde tijdstip elke dag tempt. Belangrijk is dat je tempt zodra je wakker bent geworden. Dus niet eerst gaan plassen of opstaan om iets anders te gaan doen. Je doet je oogjes in de ochtend open en grijpt meteen naar die termometer die natuurlijk op je nachtkastje ligt ;) En of je nu om 8 uur wakker wordt of om 10 uur dat maakt niet zoveel uit. Belangrijk is gewoon dat je tempt na een paar uur slaap van minstens 5 uur. Van teveel beweging of inspanning gaat je temp omhoog en is dan niet meer correct. Als je dit elke dag op dezelfde manier doet, ongeacht het tijdstip, dan heb je altijd de juiste temp te pakken voor op je kaartje.

Een dipje tussen de 5e en 10e dag na je ei KAN een innestelingsdip zijn.
    Je temp blijft (uitgaande van een een normale cyclus) na je eisprong hoog. Op de dag dat je ongesteld gaat worden daald je temp weer. Ben je zwanger dan blijft ie hoog.

Succes met het tempen. Hopelijk krijg je zo meer inzicht in je cyclus.

Liefs,
    Gerrina

11. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    @ Gerrina: Bedankt voor je duidelijke uitleg! :thumup:
    Ik heb vandaag een thermometer gekocht (had er niet eens 1 :oops: ) en zodra ik ongi ben ga ik beginnen met tempen. En dankzij jou uitleg is het me duidelijk. Nu nog ongi worden..... :(

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Van hieruit ook bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Ik hoop jullie snel meer te kunnen vertellen, misschien is het idd een innestelingsdip [-o<

Deel Deze Pagina