Hallo allemaal, Ik moet echt even mijn verhaal kwijt.. We zijn af en toe erg bezig met zwanger zijn/worden.. maar we willen wachten totdat we (de titel zegt het al) getrouwd zijn en in ons eigen huis kunnen gaan wonen.. nou hebben mijn beide schoonzusje in het afgelopen half jaar een baby gekregen. Dan denk ik dat wil ik ook.. We willen het allebei heel graag maar ook willen we trouwen.. en samenwonen.. het is allemaal een beetje dubbel.. niet gedacht dat ik het hier van mij af zou schrijven maar soms kan ik zo jaloers zijn.. waarom anderen wel.. en waarom moet ik wachten... We willen onze kinderen graag een goede toekomst geven daarom wil ik perse wachten tot na onze trouwdag en er dan mee beginnen.. misschien zijn er hier meer dames die ook moeten of willen wachten totdat er iets in hun leven gebeurd. Het leek me leuk om daar eens mee te kletsen.. Gr, Kikelientje
Ik begrijp heel goed dat je eerst een eigen huis wilt betrekken, dit lijkt me zeker ook heel verstandig wil je een kind een eigen veilige kunnen geven om op te groeien met je eigen gezinnetje. Maar waarom ook trouwen dan? Als jullie kinderwens groter is dan kan trouwen altijd nog, toch?
Hi Kikelientje. Wat jij schrijft is heel herkenbaar en ik denk zeker niet dat jij de enige bent die daarmee te maken heeft. Wanneer gaan jullie trouwen? Is er al een datum bekend? En julllie wonen tot de bruiloft nog niet samen als ik het goed begrijp? Ik ( wij ) zijn wel al getrouwd dus dat is iets wat ik van mijn lijstje kan schrappen. Ik heb alleen nog geen conctract voor onbepaalde tijd en ben over een paar weken klaar met mijn studie. Zelf had ik hier wel moeite mee, voordat ik met de pil stopte. Maar na het lezen en zien van vele stellen bij wie het niet gebeurd zoals ze het willen, hebben wij toch de stoute schoenen aangedaan en gestopt met de pil. Tuurlijk, de ideale situatie zou zijn; vast contract en een koophuis ( hebben wij nu niet ). Maar aan de andere kant; je weet niet hoe het loopt en ik heb zoiets ' liever een kind zonder koophuis, dan geen kind met een koophuis'. Dat is natuurlijk niet waaruit we moesten kiezen, maar voor ons gaf het wel de doorslag. En daarbij zijn er zoveel mensen die het met veel minder dan wij gewoon redden ( ook al is het soms een hoop puzzelwerk ), maarja, waarom wij dan niet?