Beste verloskundige, Inmiddels ben ik bijna 28 weken zwanger. Toen ik ongeveer 16 weken zwanger was, ontdekte ik op één van beide tepels (dus niet op de tepelhof, maar op de tepel zelf) dat één van die ronde 'bolletjes' die tussen de openingen van de melkgangen liggen (beetje vage omschrijving maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel) een beetje ophoog was komen te liggen en ietwat gezwollen was. Het ziet er een beetje uit als een los fliebertje wat ik ook een beetje heen en weer kan bewegen. Eerst voelde het wel als een wat gezwollen bolletje, maar inmiddels is wel gewoon zacht, en ziet het er eigenlijk uit als een los stukje vel wat ik nog steeds een beetje heen en weer kan bewegen. Het ziet er dus redelijk hetzelfde uit als die andere structuren/bolletjes tussen de openingen van de melkgangen in, behalve dat deze nu dus hoger ligt en ik het heen en weer kan bewegen. Ik heb wel gelezen dat je kliertjes van Montgomery meer omhoog kunnen komen te liggen, maar dit losliggend 'bolletje' is niet wit maar rood zoals de rest van de tepel en zit ook niet op mijn tepelhof maar op de tepel zelf (weliswaar een beetje aan de zijkant van de tepel, dat wel). Ik heb me er een tijdje eigenlijk niet zo'n zorgen over gemaakt en aangenomen dat het bij de zwangerschap hoort, maar nu ik wat vochtverlies uit beide tepels begin te krijgen viel het me weer op en maak ik me er toch een beetje zorgen om. Is dit gewoon normaal? alvast heel erg bedankt!
hoi het lijkt mij heel onschuldig allemaal. Stel voor de zekerheid even deze vraag in het forum van de lactatiekundige, ook op deze site. Zij weten er net iets meer van! Mirjam