toe aan zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door born to be mam, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born to be mam

born to be mam Actief lid

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi moeders en bijna moeders,

Ik ben nu 5 jaar samen met mijn vriend en wonen nu 2,5 jaar samen. Ik ben echt al toe aan kinderen, maar hij lijkt er nog niet echt aan toe.
    Hoe pak ik dit onderwerp aan. Ik wil ook niet te opdringerig zijn omdat ik vind dat we er samen voor moeten gaan.
    Heeft iemand tips voor me?

Groetjes

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hi born to be mam,

Klinkt bekend :p Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is eerst praten over wanneer hij er aan toe zou zijn. Uiteindelijk hebben we dat op een half jaar na dat gesprek gezet. Toen het idee eenmaal in z'n hoofd zat zijn die 6 maanden al snel terug gebracht tot 'laten we nu maar gaan proberen'!

Succes!

3. born to be mam

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey pretty muffin,

Ik heb het er al eens over gehad met hem over wanneer hij kinderen zou willen en dan krijg ik geen concreet antwoord. Hij zegt dan dat hij dat niet weet of.. nu nog niet. Dat is al weer een tijdje geleden dat ik het vroeg maar wil natuurlijk niks pushen. :s

groetjes

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hmm ja snap dat je niks wilt pushen, maar ik neem aan dat hij wel kan begrijpen dat jij wilt weten waar je aan toe bent?
    Ik heb het toen echt helemaal uitgedacht en h'm heel duidelijk uitgelegd waarom ik dacht dat we er dan aan toe zouden zijn. Denk aan, vast contract, eigen bedrijf wat bepaalde tijd bestaat, huis waar het in kan etc.
    En kies het moment goed uit! Je kent je vriend zelf het beste, dus je weet wanneer hij open staat voor een gesprek en wanneer niet :)

5. born to be mam

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Super bedankt pretty muffin,

Hier kan ik denk ik wel wat mee. Ik wil inderdaad wel eens weten waar ik aan toe ben.
    Hij weet namelijk al sinds dat we samen wat kregen dat ik graag kinderen wilde. Dat gelijk al duidelijk gemaakt omdat ik denk dat een relatie anders niet gaat werken (niet voor mij tenminste) als je daar samen niet achter staat.

Groetjes

6. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha same here, de planning was 'begin volgend jaar' en uiteindelijk ook maar gewoon vast begonnen. Bleek het nog in een keer raak te zijn ook ;)

7. born to be mam

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Rubi

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Klinkt zoo herkenbaar!! Toen ik 21 was en net klaar met school was ik er ook echt aan toe. We waren toen al 6 jaar samen en woonde 3 jaar samen. Toen ik 24 was was hij er ook eindelijk aan toe na een hoop gezeur van mij haha. Morgen word ik echter alweer 28 en er is nog steeds geen kindje terwijl we er al bijna 3,5 jaar beide aan toe zijn en ik zelf dus al 6,5 jaar. Hoop dat hij er "snel" klaar voor is en jullie geduld niet zo op de proef gesteld gaat worden. Dikke knuf!

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Volledig mee eens. Is bij ons ook zo gegaan. Mijn vriend is spaans (catalaans eigenlijk) en hier is er echt een cultuur die duidt op heel laat pas aan kinderen beginnen. Vrouwen pas vanaf hun 30-35 jaar en mannen soms zelfs pas later.
    Dus voor mij wennen. We begonnen met dit gesprek toen hij 28 was en hij wou wachten tot hij 30 was. Dat vond ik lang, zeker omdat ik 1,5 jaar ouder ben dan hij. Uiteindelijk heeft hij na een jaar gezegd dat het nu eigenlijk ook wel kon want "waarom nog wachten". Hij heeft dus ook een tijdje aan het idee kunnen wennen en die datum die we geplakt hadden was dus eigenlijk niet meer nodig.

Deel Deze Pagina