hoelang zwanger op echo te zien?

Discussion in 'Zwangerschap' started by elledeco5, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Ik heb een zeer onregelmatige cyclus en aangezien ik niet in mijn agenda noteer wanneer ik mijn laatste maandstonden nog gehad heb en wanneer ik vrij met m'n vriend, heb ik dus geen idee wanneer precies ik mijn laatste maandstonden moest gehad hebben.
    Ik vermoed begin april, dat betekent - 14 dagen, dus rond 20 maart is de bevruchting gebeurd. Ik ben dus ongeveer 6 weken zwanger... maar het kan ook 5 of 7 weken zijn...
    Als ik over 2 weken een echo laat nemen, zal de verloskundige mij reeds kunnen zeggen hoe ver ik precies zit?

2. Suus81

Suus81 Actief lid

Jun 22, 2006
    265
    0
    0
    De verloskundige kan aan de hand van de grote van het vruchtje zien hoever je bent.

3. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Maar het ene vruchtje groeit sneler dan het andere dus de preciese dag zullen ze niet weten toch?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tot 12 wk ongeveer groeien alle ukkies even hard. Vandaar dat ze je vaak voor 12 wk willen zien ;)

5. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Alle vruchtjes zijn tot 13 weken allemaal gelijk van grootte, dus voor 13 weken kunnen ze precies inschatten hoelang je in verwachting bent.

Groet Mona

6. Niet meer actief

Volgens de vk die ik sprak loopt de ontwikkeling tot 14 weken gelijk op. Pas daarna komen er evt. verschillen (kindjes die voor of achterlopen in groei). Met de echo kan met een afwijking van ongeveer 3 dagen tot op de dag bekeken worden hoe ver je bent.

7. Suus81

Suus81 Actief lid

Jun 22, 2006
    265
    0
    0

De exacte dag kunnen ze niet zeggen (helemaal niet als je onregelmatig bent geweest) maar ze meten het vruchtje en dan ben dus zoveel weken en dagen.

Zoals de andere ook zeggen het vruchtje groeit de eerste weken altijd gelijk.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

omdat ik een onregelmatige cyclus had hebben ze mij ook gezien met 7 weken en met 12 weken.

beter is om het met 12 weken te laten meten, een mm verschil kan al een week eerder of later betekenen. en als je ukkie 12 weken is, is het wat eenvoudiger om te meten.

vandaar dat ze dat rond de 12 weken doen.

toen wist ik ook dat ik eigenlijk 5 dagen verder was dan gedacht.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb tijdens me 2e echo 4 verschillende leeftijden gehad. het schilde maar dagen maar toch. me kleintje was eerst 11 wk en naar een paar keer uitrekken werd hij steeds langer en uiteindelijk was de kleine 11 wk en 5 dg met een lengte van 4.98 cm. dus houdt er rekening mee dat het ongeveer een week kan schillen ook voor de 12 wk. bij me eerste echo was hij ik trouwens 8 wk en dus precies 3 wk later 11,5 wk.

10. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Als ik je berekening zo lees ben je niet zes weken maar dik 8 weken zwanger. Ze rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.. en als de bevruchting gegokt wordt op 20 maart, gok ik je laatste maandstond op 6 maart.

Ben benieuwd naar de uitkomst van de echo! :D

11. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Dit wist ik dus niet :oops:
    Ik ga binnenkort toch maar een afspraak maken dan heb ik meer zekerheid.

Bedankt alleszins :thumup:

Share This Page