ik heb met 13 week een echo gehad en nu hoorde ik van mijn ha dat mijn placenta te laag ligt en ik met 32 week nog weer een echo krijg om te kijken of ik een natuurlijke bvalling kan doen of dat het een keizersnede moet worden.... mijn ha zegt wel dat ik me niet ongerust moet maken en dat doe ik ook niet echt, maar zou er wel graag meer over willen weten! heeft iemand ervaring? hoe groot is de kans dat de placenta voor de uitgang gaat liggen?
de mijne lag ook erg laag en had daardoor bloedverlies in het begin van de zwangerschap... Met de 20 weken echo was al te zien dat ie mooi mee gegroeit is naar boven en er dus niets meer aan de hand is ...
Bij mij lag de placenta ook heel laag... maar door de groei van de baby is er een grote kans dat je placenta hoger gaat liggen..dit was bij mij gelukkig ook het geval.
Mijn placenta lag bij mijn jongste zoon ook te laag. Bij mij is hij helaas niet mee omhoog gegroeid mede omdat hij in een kronkel lag. Mijn zoon is met de KS geboren omdat normaal bevallen niet mogenlijk was. In week 30 van mijn zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies wat veel voorkomt bij een laag liggende placenta. Nu ligt de placenta goed en kan ik normaal gaan bevallen mits de kleine mied nog gaat draaien want ze ligt momenteel dwars.
Mijn placenta lag ook vrij laag, heb met week 11 en week 14 bloedingen gehad. Met week 28 kreeg ik een extra echo en daarop was te zien dat de placenta mooi omhoog getrokken was door het groeien van de buik/kindje. Heb gewoon een normale bevalling gehad.
Bij mijn zwangerschap van serjenka had ik ook een placenta die laag lag. Bij mij is hij ook niet meer naar boven getrokken en ben uiteindelijk ook met een keizersnede moeten bevallen. Als je vragen hebt ofzo, mag je me altijd pb'en hoor.
IK kreeg met 20 weken echo te horen dat mijn placenta laag ligt ben nu 32 weken zwanger en geen bloedverlies gehad moet over 2 weken een echo laten maken om te kijken hoe de placenta er bij ligt wel vertelde mijn verloskundige dat het kindje al een stuk was ingedaalt zei zegt dat als de placenta nog laag had gelegen het kindje niet had kunnen indalen! Komt vaker voor lage placenta S
Bij mijn eerste zwangerschap was dit ook zo, en is mooi omhoog gegroeid, nu wederom en hoop dat ie weer netjes omhoog groeit.