Wanneer beginnen met ovulatietesten/temperaturen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by GeoLilly, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Hoi allemaal

Wij zijn net begonnen aan ronde twee voor een eerste kindje. :D

Nu vroeg ik me af wanneer jullie de tijd rijp vonden om te starten met ovulatietesten en/of temperaturen?
    Hebben jullie eerst een aantal maanden op "goed geluk" geklust of meteen begonnen aan het testen/temperaturen?
    Combineren jullie beide methodes? Wat vinden jullie het effectiefst?

Benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wij zijn in mei 2012 begonnen en in okt 2012 ben ik begonnen met tempen.
    Ovutesten heb ik vanaf de 2e ronde al gebruikt, omdat die ronde erg lang duurde en ik werd gek van onzekerheid toen ;) ik wilde gewoon weten wanneer m'n ei was geweest, zodat ik me ergens op kon instellen.
    Als ik een stabiele cyclus had gehad, dan zou ik er nog niet mee begonnen zijn denk ik.

Tempen is fijn om bevestiging te hebben dat je eitje is gesprongen. Ovutesten zijn fijn om te weten wanneer je ei komt en dus kunt klussen voor een beeb ;)

3. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Hier geen ovutesten gebruikt of getemperatuurd, gewoon lekker geklust en met resultaat ;) Wij hadden wel de mazzel dat ik mijn eisprong voelde.

Is er een reden waarom je het wilt doen? Of wil je graag weten hoe je cyclus is?

4. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Bedankt voor je berichtje Flora01.
    Wat leuk dat het zo vlug al raak was Klein!

Om zo vlug mogelijk een beebje te krijgen ;)
    Nu even serieus, ik probeer een beetje inzicht te krijgen in mijn (onregelmatige) cyclus en volg het nu via een app. Maar denk erover om misschien (afhankelijk van de reacties hierop) later ermee te beginnen. Maar ben ook een beetje bang dat er dan zo'n "druk" wordt opgelegd.

5. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0

Ja dat is wel een beetje het risico, dat de je er constant mee bezig bent. En dan opeens 'moet' je omdat de tijd rijp is:D:p

Maar op zich, inzicht krijgen in je cyclus lijkt me niet verkeerd. Maar dat kan ook door je ongi af te wachten

6. nev

nev Actief lid

Apr 5, 2013
    295
    2
    18
    Ben begonnen zonder. Tweede cyclus wilde ik gaan temperaturen, maar alleen omdat ik rare lange menstruaties had en daarvoor naar de gyn moest.

Share This Page