periode tussen eisprong en menstruate

Discussion in 'Zwanger worden' started by stampertje, Aug 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Niet meer actief

Hoe lang kan periode tussen de eisprong en de menstruatie zijn? Volgens mijn banner heb ik pas over 7 dagen mijn ei, maar ik had vrijdag ineens hele erge kramp in mijn onderbuik (= 9 dagen voor ei, volgens banner).
    Vorige maand had ik dat ook al. Toen had ik op 4 juli erge kramp, op 21 en 22 juli een klein beetje rozige afscheiding. En op 24 juli brak mijn ongi door. Ik tel vanaf de 24e.

Kan het zijn dat wat ik gevoeld heb mijn eisprong is? Of is het gewoon toeval dat ik die kramp voel? Heb verder de rest van de maand geen kramp meer gehad.

Hoop dat iemand hier antwoord op weet.

Liefs

2. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    dat had ik vanmorgen aan 1kant.....
    maar heb pas over 9 dagen mijn ei....
    ben ook wel benieuwd

grtjessss

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    tussen je eisprong en menstruatie zit ong 14/16 dagen

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Theoretisch wel maar dit kan verschillen. Ik had vorige maand slechts 11 dagen geteld tussen eisprong en menstruatie.
    Overigens kunnen kleine krampjes ook andere oorzaken hebben, ik zou me daar dus niet teveel op focussen.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De periode tussen je eisprong en ongi (=luteale fase) kan per persoon verschillen, maar ook per keer variëren. De een heeft een hele korte fase van misschien maar 9-10 dagen en de ander juist een lange van een dag of 16. Grofweg gezegd kan de luteale fase variëren tussen 10 en 16 dagen.

Je zou er achter kunnen komen hoe lang die van jou is door ovulatietesten te doen. Dan kun je precies kijken op welke dag je eisprong is. Op welke dag word je vervolgens ongi en dan berekenen hoe lang je luteale fase was. Over het algemeen is die fase per persoon wel behoorlijk stabiel, met soms een dag verschil per keer.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    ik heb ook een vrij korte luteale fase gemiddeld 13 dagen.

gr vruchtje

7. stampertje

Dank jullie voor de antwoorden. Ik kan inderdaad via ovulatietesten erachter komen wanneer mijn ei is. Maar dan mag je vaak 4 uur niet naar het toilet voordat je een test uitvoert en dit haal ik nooit. Dus weet niet of dat echt een optie is.

Het blijft bij mij denk ik dan gewoon gissen wanneer mijn ei is. Maar dat maakt ook niet uit.

Liefs

8. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Dat vroeg ik me dus af, de vorige 2 keer was het 11 en 12 dagen (doe ovu testen) en nu zit ik op dag 12 en ben heel benieuwd of ik nu dus vandaag ongi wordt. Ik dacht dat die fase wel kon verschillen misschien en dat ik nu misschien pas na 14 dagen ofzo na mijn ei sprong ongi kon worden.Ik hoop het niet want dan ben ik morgen dus echt over tijd! ( als ik niet vandaag ongi wordt tenminste...)
    bar

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Bar,

Je luteale fase hoeft inderdaad niet elke keer precies even lang te zijn, er kan wel eens een dag verschil in zitten. Dus ik zou zelf nog even wachten met testen totdat je in elk geval twee weken na je eisprong zit. Anders heb je ook kans dat je te vroeg test en het zwangerschapshormoon nog niet voldoende aanwezig is. Ik mocht zelf altijd twee weken na de eisprong testen, toen we nog met de behandelingen bezig waren.

Succes & ik hoop dat het raak is!

Groetjes,
    Jippie

10. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    4 juli - 24 juli is 20 dagen
    zou idd kunnen dat er bij jou 20 dagen tussen zit. Doorgaans is dat 14 dagen. Vrouwen met een lange cyclus hebben doorgaans een langere periode voordat het ei springt en niet na de eisprong. Maar het kan wel! Hou het even in de gaten. Wellicht herken je het volgende cyclussen ook. Dan moet je dus ook het klussen daarop aanpassen.

11. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    het zou best kunnen dat de kramp die je elke keer voelt je eisprong is hoor..

12. stampertje

dank jullie voor het antwoord. Zal het inderdaad de volgende maanden in de gaten houden. Heb toevallig deze maand de avond voor de kram geklust, dus wie weet heb ik geluk.

Liefs

13. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een luteale fase van 20 dagen is wel heel lang, hoor! :rolleyes: Dat kan eigenlijk niet, hooguit 18 dagen. Maar het gemiddelde zal ongeveer 14 dagen zijn.

Groetjes,
    Jippie

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je dit echt met meer zekerheid wil weten, moet je temperaturen, slijmwaarnemen en/of ovulatietests gebruiken. Een pijntje in de buik kan zoveel zijn, een spastische darm bijvoorbeeld (ongevaarlijk, hoor) of even en ander krampje in de darmen. Als vrouwen erop gaan letten, hebben ze opeens allemaal ovulatiepijn... maar de meeste vrouwen kunnen hun eisprong niet voelen.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Overigens zou ik ook niet teveel op je banner afgaan. Je kunt je eisprong wel degelijk een paar dagen eerder hebben dan je banner aangeeft. Die banners werken met gemiddelden, maar iedere vrouw is anders. Daarom is het natuurlijk wel slim om hier over na te denken en te voelen of je lichaam informatie geeft, op wat voor manier dan ook.

16. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    @ Jippie, gefeliciteerd dat het bij jou nou eindelijk is gebeurd, een baby! Tja, wachten is nou net zo moeilijk...ik had op mijn nod dag al een testje gedaan, tuurlijk negatief. Maar ik zou dan dus ook pas 11 dagen zwanger zijn dus is het logisch als er weinig zwangerschapshormoon is....Nu wacht ik maar gewoon af. Voel me totaal niet zwanger en ga er maar van uit dat ik gauw ongi wordt. Nieuwe ronde nieuwe kansen, maar er is nog een sprankje hoop voor deze keer....
    bar

Share This Page