Testen ....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kardeem, 2 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kardeem

kardeem Lid

30 apr 2006
    7
    0
    0
    Hallo ,

Ik had een vraag ik snap er namelijk niets meer van :(
    Ik heb normaal gesproken een cycles van 29 dagen. Deze maand was ik 5 dagen overtijd na 4 dagen overtijd een test gedaan heeel licht positief. Op dag 5 begon ik wat bloed te verliezen een maandverbandje vol donker van kleur dag 2 en 3 nauwlijks wel heel donker bijna bruin maar een paar druppels maar heb ook geen buikpijn of iets gehad en geen stolsels. Ik wist dat dit geen ongesteldheid was en vond het ook raar want voelde me zo zwanger dus ik een test gedaan de volgende dag licht positief na 2 dagen nog een x gedaan positief geen vette streep maar wel een streep van een ander merk meteen die zelfde dag weer een test gedaan en ook een streep zwanger dus zou je zeggen ?!? Maar ik voelde me zo onrustig en raar dat ik vandaag 2 weken overtijd? toch nog een test heb gedaan en die is negatief ??? Ik snap er niets meer van heb geen bloed meer verloren heb wel veel hoofdpijn gevoelige tepels klein beetje misselijk. Als ik dus nog wel zwanger ben zou ik vandaag 6 weken moeten zijn maar heb me hoop nu al opgegeven na de negatieve test van vandaag ! Wat moet ik hier nu van denken word gek van de onzekerheid !!!!
    Alvast heel erg bedankt voor het antwoord :D

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kardeem,

ik snap dat je hier heel onzeker van wordt. Ik zou je huisarts even bellen en de situatie uitleggen. Hij kan je verwijzen voor een (inwendige) echo, waarop gezien kan worden wat er aan de hand is. Omndat je positivieve testen hebt gehad, ben je in elk geval zwanger geweest. Het feit dat de test nu negatief is kan erop duiden dat het helaas is misgegaan. Soms duurt het dan een poos voordat je lichaam daarop reageert en je een miskraam krijgt. Je mag daar rustig op wachten, maar ik denk dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Alleen een echo kan dan duidelijkheid geven. In overleg met de gynaecoloog kun je dan ook bepalen, dat als het mis is, je nog afwacht of een afspraak maakt voor een curettage of medicijnen om de miskraam op te wekken.

Veel sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina