Bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hope, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo Mirjam en Japke,

Ik heb even een vraag.
    Ik voel zo nu en dan een soort van samentrekken / knijpen in mijn vagina.
    Is dat nou het gevoel dat je hebt als de baarmoeder groeit?

Nog een vraagje.
    Ik heb jullie vorige week verteld van mijn schimmelinfectie.
    Nadat ik een paar dagen het uitwendig ( op advies van HA ass) heb behandeld met creme, merkte ik geen verbetering.
    Nu heb ik de laatse 3 dagen toch de aplicator gebruikt om het inwendig in te brengen, ben alleen niet te diep naar binnen gegaan.
    Eergister heb ik de laatste aplicator gebruikt, gister had ik `s morgens echt rood bloedverlies.
    Meer dan de andere keren.
    Maar nog geen inlegkruisje vol, meer met afvegen en samen met de zalf die er weer uitkwam, leek het veel.
    Ik heb vandaag ook nog wat licht rose verlies.
    Zou het kunnen dat ik wat heb opengestoten vanbinnen?
    Ik heb geen krampen, ik hoef me dan toch geen zorgen te maken, toch?

Sorry voor al die vragen.
    Ik lees ook steeds dat jullie zeggen, als je veel bloedverlies met erge krampen dan gaat het fout.
    Nu heb ik dat niet, maar toch is er een zekere angst.

Alvast bedankt voor de tijd en het antwoord.
    Groetjes Hope

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Hope,

Het is begrijpelijk dat je ongerust bent, helaas ook na de 12 weken blijf je dat houden. Niet zozeer de angst om een miskraam maar of alles goed is en goed gaat. Zelfs als je kindje er is. Dus het is heel normaal dat je je zo voelt, praat er veel over en vragen staat vrij!

Het kan zijn dat je met de applicator toch de baarmoedermond hebt aangeraakt, waardoor je wat helder rood bloedverlies hebt. De baarmoedermond is goed doorbloed en soms kan zijn dat na bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap of zo'n applicator je toch de baarmoedermond raakt en er een vaatje knapt. Als ik jouw verhaal lees, verwacht ik de hierboven genoemde oorzaak. Maar mocht dit bloedverlies toenemen en/of je krijgt krampen neem dan even contact op met je huisarts. Omdat je toch schrikt van bloedverlies, zou ik je adviseren om een paar dagen even geen gemeenschap te hebben of zo'n applicator te gebruiken (tenzij de huisarts of gynaecoloog anders adviseert, gelukkig was het de laatste). Dan herstelt het wondje en na een dag of vijf is mag je gewoon weer vrijen of zo'n applicator gebruiken.

Succes,
    groetjes,
    Japke

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Japke, bedankt je antwoord stelt me al iets gerust.
    Vandaag heb ik idd al bruinverlies dus denk dat het wondje nu dicht is en dat er aleen nog wat oud bloed zit.
    Ik heb voor de zekerheid vandaag toch de VK gebeld, en mag morgen even langs komen.
    Dat geeft toch wel weer een geruststelling.

Misschien heb je over de 1e vraag heen gelezen, maar dat samenknijpen in mijn vagina, kan dat het groeien van de baarmoeder zijn?
    Het is maar af en toe.

Bedankt, ik vind het echt fijn dat je met vragen bij jullie terecht kunt.
    Jullie zijn toppers.
    Liefs Hope

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo mirjam en Japke,

Vandaag bij VK geweest.
    Het vruchtje is gestopt met groeien met 7 weken en 1 dag.
    Mijn voorgevoel en angst waren toch juist.
    Had natuurlijk liever gehad dat mijn voorgevoel niet klopte.
    Ben momenteel troosteloos. Onze tijd komt nog wel, hoop ik!!!

Bedankt, nogmaals.

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hope,

wat ontzettend verdrietig om te horen. Heel veel sterkte de komende tijd!

Mirjam

Deel Deze Pagina