Hallo, De laatste weken heb ik behoorlijk veel stress en spanning gehad. Dit uit zich in duizeligheid, een lichaam dat strak van spanning staat, hartkloppingen enzovoort. Voor de zwangerschap had ik dit ook ivm een burnout en toen heb ik medicijnen geslikt. Ik weet dat ik de zwaardere medicijnen ( zoals Lorazepam) niet mag innemen, maar ik dacht dat ik valdispert wel mocht nemen, op de bijsluiter stond echter dat dit ook niet mocht. Weten jullie of er natuurlijke medicijnen zijn die ik wel mag nemen om de spanning iets minder te voelen? Ik doe al heel rustig aan omdat ik veel last van harde buiken heb, maar dat gevoel maakt me weer heel angstig. alvast bedankt. celiene
hoi Celiene, Wat naar dat je zo gespannen bent en daar zoveel klachten van hebt. Is er een reden voor? Het liefst hebben we dat je helemaal geen medicijnen gebruikt in de zwnagerschap. Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en uitleggen wat er aan de hand is. Hij kan je verwijzen voor fysiotherapie. Daar kun je ademhalings- en ontspanningsoefeningen krijgen die je kunnen helpen. Hij kan je ook verwijzen naar een maatschappelijk werkster of iets dergelijks om te praten over je spanningen. Dat lucht vaak ook al erg op. Als het echt nodig is kan hij medicijnen voorschrijven. Maar neem dus niet zelf maar iets, maar overleg dat altijd met je huisarts. Sterkte! Mirjam