Allereerst hoop ik dat ik niemand kwets.. Op dit moment willen mijn vriend en ik nog geen kindje krijgen dus ik slik de pil nu is het volgende gebeurd In week 3 van mijn strip heb ik op zondag en maandag (6 en 7 Jan) diarre gehad. Ik zat toen in mijn laagste twee dagen van mijn stopweek.. Ik heb geen nieuwe pil ingenomen maar wel op zondag seks gehad. Gezien mijn normale cyclus(met de pil) moest ik afgelopen vrijdag (11 Jan ongesteld worden) vorige maand was ik vrijdag 14 december ongesteld geworden.. Ik ben alleen niet ongesteld geworden.. Vanavond bij het afvegen (sorry voor de details) had ik rood bloed..zou ik dan nu toch ongeseld worden? Of was het een innesteling? Ipv van dinsdag (morgen) ben ik.gisteren (13 Jan) begonnen met de strip..als dus zondag en maandag geen pil heb genomen is mijn stopweek niet langer geweest dan 7 dagen. Ik heb zaterdag getest. Vanmorgen ook en vanavond na de bloeding nogmaals.. Als het dan wel het innestelingbbloed was dan zou ik nu positief testen. Allen keren was ik negatief. Of ben ik te vroeg met testen? Sorry voor het lange verhaal. En hoop dat jullie allen zwanger mogen raken en wij ook als we er aan toe zijn
Ik snap niet zoveel van je verhaal. Maar als op 6 en 7 januari de pil niet goed gewerkt zou hebben door de diaree dan zou je nu nog niet weten of je zwanger bent. Ik denk dat de kans heel erg klein is dat je zwanger zou kunnen zijn hiervan.
Wat snap je niet? Je bedoeld dat ik te vroeg heb getest? Mijn menstruatie bleef uit vandaar dat ik getest heb..
Met een pil heb je geen eisprong en feitelijk gezien ook geen menstruatie. Jij rekent nu de eerste dag van je ontrekkingsbloeding als dag dat je overtijd bent en dat is niet correct. De reden dat het onveilig is om een pil (of meerdere) niet binnen te krijgen door welke reden dan ook is dat je door het missen van de hormonen alsnog een eisprong krijgt. Maar dit is niet gelijk een uur na het vergeten van de pil. Je zou dus ruim na 6 januari nog een eisprong hebben moeten krijgen, en dan zou je op zijn vroegst een week erna met veel mazzel al postief kunnen testen. Maar dit is allemaal redelijk onlogisch omdat je behoorlijk heftige diaree moet hebben in een ongunstige tijd van je strip. Het einde van week 3 is geen ongunstige tijd van je strip. Week 1 en 2 wel.
Oké. maar dan hebben deze testen geen zin gehad bedoel? Zou het bloed van vanvond een innesteling geweest kunnen zijn of misschien eerder ongesteldheid.. Wanneer wel testen?
Ik vermoed dat je gewoon je normale bloeding hebt. Deze kan soms afwijken van andere maanden. Je lichaam is geen robot dus geen enkele bloeding is hetzelfde. Testen zou nu idd nog geen zin hebben. Maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Kans is zo enorm klein.. Wil je het zeker weten zou ik over 2 weken testen.
De pil vergeten in week 3 maakt niet uit. (Of in jouw geval dan diarree) je stopweek heeft niet langer geduurd dan een week zeg je dus je bent al die tijd beschermd gebleven door de pil. Er is dus geen "over tijd" en als je nu de pil weer slikt dan gaat dat ook niet komen. Daarbij, met pil krijg je geen eisprong dus je zal ook op de zondag dat je sex Had geen eisprong gehad hebben en de dagen erna hoogstwaarschijnlijk ook niet. Dus je zal niet zwanger zijn. Testen kan vanaf ongeveer 10 dagen na je eisprong, maar ook dat is erg vroeg. Edit: het is niet standaard bij iedereen zo dat met een keertje diarree of overgeven je pil niet meer werkt. Het KAN. Maar hoeft niet. En daarbij zijn week 1&2 van de strips het gevaarlijkst. Succes
Ik snap niet zo goed dat ze zeggen dat je kan testen vanaf het moment van de uitgebleven menstruatie...ik snap dat het met de pil anders is maar hoe weet je dan wanneer je kunt testen... Vreemd haha
Het is zondag en maandag gebeurd he.. Ik ben blij dat jullie zeggen dat het niet is gebeurd waarschijnlijk
Dit verhaal gaat alleen op als je geen pil gebruikt. Door de pil krijg je geen eisprong en kun je dus niet zwanger raken.. Bij diarree is de kans eigenlijk uitgesloten dat de pil niet werkt. Deze wordt zo snel opgenomen al in je maag dat de kans dat je hem mee uitpoept zonder werkzaam te zijn geweest eigenlijk nihil is. Daarnaast zat je al aan het einde van je strip dus die 2 dagen maken echt niks uit. Het is niet zo dat je in week 3 ineens 2 dagen na t stoppen een eisprong hebt. Dan zal er sowieso eerst een ontrekkingsbloeding komen. Als je niet zwanger wil worden start je na je stopweek gewoon met een nieuwe strip. Als je twijfelt doe je over een ruime week nog een test. Maar de kans is mega klein. Daarbij komt een innestelingsbloeding bij minder dan de helft vd zwangerschappen voor
Vreemd genoeg is het bij de pil meestal niet de bedoeling om te testen dus niet zo gek dat daar geen richtlijnen voor bestaan. Ik zou zeggen, als je echt blijft twijfelen, test dan een keertje 14 dagen na de ‘onveilige’ seks. Maar zoals hierboven al gezegd, zelfs als de diarree ervoor zou gezorgd hebben dat je pil minder werkzaam was, dan nog ben je veilig. Je stopweek begon dan gewoon een beetje vroeger. Volgens mij ben je gisteren dus gewoon ongesteld geworden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat testen met de pil niet echt normaal is Omdat het bloed maar zoooo weinig is en alleen maar bij het afvegen denk ik aan ontrekkingsbloed. Ik vloei bijvoorbeeld niet..
Ja dat denk ik ook ben natuurlijk alweer begonnen met de pil. Dus het zou zo kunnen dat het daarom zo weinig is.
Hoe kun je in week 3 in je laatste twee dagen van je stopweek zitten? Of slik je een pil met 4 weken waarvan de laatste week placebo is? (Yazz)
Dan gaan we daar van uit en ik zal eind van de week nog even een testje doen. Die is dan misschien niet nodig maar toch..