naar de gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loessje1987, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

Vorige week ben ik bij de HA geweest omdat ik bultjes heb ontdekt op mijn baarmoedermond. Hij zag bij inwendig onderzoek niets, alleen wat roodheid.
    nu heeft hij mij voor de zekerheid wel doorgestuurd naar de gyn voor verdere beoordeling van mijn baarmoedermond en een uitstrijkje...
    we hebben wel gewoongeklust en heb als het goed is afgelopen zaterdag/zondag mn ei gehad. Stel dat het raak is deze keer, kan dat onderzoek dan kwaad?
    Kunnen ze zien of ik misschien zwanger ben? (Lijkt me sterk want het is dan nog niet ingenesteld)
    En wat kan ik verder verwachten bij dit onderzoek? Vind het echt doodeng namelijk... :(:(:(

Moet er morgen heen...

2. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe heb je zelf kunnen onderzoeken of je er bultjes hebt? Kun je dat voelen?
    Vraag me altijd af hoe mensen het verschil kunnen voelen.

Wens je veel succes bij het onderzoek!

3. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ja ik had gelezen dat je aan de hand van het voelen van je baarmoedermond kan bepalen of je vruchtbaar bent... Dus ik heb dat geprobeerd en voelde toen die bultjes, soort speldenknopjes leken het. Zodoende..

Dank je wel :)

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je nog nooit bij gynaecoloog geweest?
    Die gaat jou wel gerust stellen en als je zegt dat je probeert zwanger te worden, gaat die zeker niets doen wat dat zou kunnen belemmeren. Geen zorgen dus!

5. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Nou het viel gelukkig mee idd, de bultjes zijn 'ovula nabothi' ofzoiets, verstopte kliertjes op de baarmoedermond en kan geen kwaad :) uitslag van uitstrijkje komt volgende week maar de gyn verwacht geen afwijkingen!
    Was wel heel naar gevoel trouwens dat uitstrijkje, bij de HA een paar jaar terug voelde ik er niets van en nu bloedde het gewoon!
    Nouja ik ben gerust gesteld en we klussen vrolijk verder ;)

6. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Dit is een ander soort uitstrijkje. Voor bmhk hebben ze weefsel nodig dat op kweek moet. dit duurt gemiddeld 1 tot 3 weken ligt eraan waar ze allemaal op testen. Het uitstrijkje bij de huisarts nemen ze wat slijm weg bij de bmm. Vandaar het verschil en dat je nu beetje bloed verloren hebt.

7. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ah oké, weer wat geleerd :) is het dan ook normaal dat je een soort menstruatie achtig gevoel heb daarna? Voelde me echt naar :( volgende week krijg ik de uitslag al dus hoef gelukkig niet zo lang te wachten :)

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Een uitstrijkje is een uitstrijkje en dat is bij de gyn en ha exact hetzelfde. Wat bij ook nog weleens is gebeurt is een kweek op bacteriën of soa en dat is dat slijm weghalen met een soort mini stokje wat van een watten staafje weg heeft.
    De ene keer doet een uitstrijkje wat meer pijn dan de andere en soms heb je bloedverlies en soms niet. Daar hoef je je verder geen zorgen over te maken!

Succes!

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ja dat is normaal als het langer dan 48 uur aanhoud moet je even contact opnemen met de arts. Je kan paracetamol slikken.

10. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    @siepie dit is zeker niet altijd hetzelfde... ik leg ook duidelijk mijn verhaal uit. En voor een kweek van baarmoederhalskanker hebben ze weefsel nodig en geven ze een klein krasjes. Dit kan wat bloeding veroorzaken maar is meestal minimaal.

11. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Heb nu inderdaad geen last meer gelukkig en de bloeding is ook gestopt! Ik kan me idd herinneren dat de HA het met een soort wattenstokje deed en daar voelde ik helemaal niks van, gisteren deed ze het met iets anders ik geloof van kunstof en leek op een soort kammetje?! Vond het een heel avontuur hoor haha :p

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Klopt dat kammetje is voor het uitstrijkje!

Jezzebel88, misschien dan nog maar eens aan je huisarts vragen want je info klopt echt niet. Ik zelf heb als arts op de gyn gewerkt en geregeld deze onderzoeken gedaan;)

13. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Hoe noem je een onderzoek met een wattenstaafje dan ? Siepie

14. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Het is namelijk hetzelfde idee. Alleen je heb twee verschillende doeleinden.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Het zogenaamde wattenstaafje is een swab en daarmee neem je een kweek af, voor bacteriën of soa's.
    Een uitstrijkje is echt alleen voor baarmoederhalskanker screening, omdat je hiermee echt de cellen van de baarmoederhals meeneemt zowel van binnen en buiten.
    Kort samengevat;)

16. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Kijk zo worden we weer wat wijzer :) bedankt!!

Deel Deze Pagina