Ik vraag me af waarom je met ovulatie testen rond het zelfde tijdstip moet testen. Is dat zodat je je piek niet mist? Ik ben namelijk begonnen met testen op dag 9 van mijn cyclus. Gisteren (dag 12) kon ik helaas niet testen voordat ik ging werken. Ik heb de test dus pas s avonds gedaan en deze was positief. Nu had ik gisteren ook rekbaar slijm dus ik denk dat de uitslag wel klopt. Daarnaast vraag ik mij af wanneer wij het beste kunnen klussen. Gisteren morgen hebben wij het gedaan maar toen wist ik nog niet dat de test positief zou zijn. Gisteren avond had vriendlief geen zin en nu zijn we pas vanavond weer in de gelegenheid. Hebben wij nou te vroeg geklutst of is het beter om het vanavond nog eveb gezellig te maken? Ik voel wel wat krampjes en aan de doorgekomen puistjes te merken heb ik nu mijn ei of komt deze er nog aan.
Het klopt dat het inderdaad beter is om iedere dag te testen. Dit omdat je anders kans hebt dat je je piek misloopt. Maar als jij inderdaad een posi ovu test hebt gehad is er niets aan de hand hoor. En denk dat het vanavond vroeg genoeg is om nog eventjes te knuffelen. De krampjes komen bij mij altijd als mn eitje op springen staat.. en als ie eenmaal gesprongen is, is het over... succes! xx
Een LH-piek kan heel kort zijn. Dus als je maar één keer per dag test en dan ook nog eens met een groot tijdsverschil, dan kun je hem makkelijk missen. Tevens moet je eigenlijk het begin van je LH-piek zien te vinden, aangezien daar mee gerekend wordt. Je eisprong is zo'n 36-48 u na het inzetten van de LH-piek. Pik je die piek pas op het laatste moment op (hij kan ook lang zijn), dan zit je er qua berekening naast, omdat je eisprong dan veel eerder komt dan die 36-48 u. Maar zo te zien heb je positief getest, dus je hebt hem in ieder geval niet gemist. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus qua timing zit je altijd goed, doordat je het gisterochtend gedaan hebt. Als je het vanavond weer doet, zit je prima. Succes!
Wat ik zelf altijd doe is bij sensitest de gevoelige dipsticks bestellen en tevens de clearblue ovulatie testen. Zelf test ik dan iedere dag met de gewone dipsticks en als ik in de gaten krijg dat het lijntje erg sterk wordt doe ik een ovulatie test van de claerblue. Perfecte combinatie. Als je voor de piek geklust hebt dan is er niks aan het handje, zaad van de man blijft zeker 24-48 uur in leven dus dat is prima. Zelf doen wij het ook al voor de piek en dan om de 2 dagen. Uit ervaring en testen in het ziekenhuis is toch wel bewezen dat dagelijks klussen een verminderde spermakwaliteit levert, je kunt er dus het beste een dag tussen laten. Succes!!!