(sorry als ik mensen hiermee kwets. Ik weet hoeveel mensen heel graag zwanger willen worden en bij wie het lang duurt of helemaal niet lukt. Ik wil niemand kwetsen) ....ben bang dat ik toch zwanger ben. Ik schrijf 'ben bang' omdat met 2 kinderen ons gezin compleet is voor ons. Ik slik de pil, tijd de mini pil geslikt (geef nog borstvoeding) maar sinds 2 maanden weer de normale pil. Tijdens de twee stopweken de eerste X niks gebeurd, tweede X heel klein beetje bloed. Dus eigenlijk al die tijd nog niet normaal ongesteld geweest. 15 augustus hebben wij voor het laatst gevreeën... (weet ik precies omdat het na een feest was). Gisterochtend at ik brood wat ik niet lekker vond, en moest kokhalzen en vervolgens overgeven.... Niet leuk. Ik geef nooit over, alleen in mijn beide zwangerschappen heel veel. Ook steeds wat misselijk,juist ook vanmorgen. Maar denk dat dat door honger komt. Eet normaal maar ivm afvallen wel wat minder snoepen tussendoor. Nu vanavond tijdens het eten, zat ik met lange tanden te eten. Groente waar ik niet dol op ben,maar elke week wel gewoon eet .Vanavond smaakte het me echt niet,maar door strijd met dochter over "bord wel leegeten", kon ik het niet maken om het zelf te laten staan . En toen ... Ja hoor, kokhalzen en alles kwam er uit.... Bah. Niet leuk, want dat was precies wat er in mijn zwangerschappen ook altijd gebeurde (en daar buiten nog nooit gebeurd is). Vanmorgen heb ik echter een test gehaald v clearblue met indicator, en die was negatief. Opgelucht was ik (nooit gedacht dat ik bij zo'n test op die uitslag hoopte). Maar nu vanavond dit en dan maak ik me toch een beetje zorgen. Maar hoe weet ik nu of ik te vroeg getest heb? Normaal reken je toch 4 weken na je laatste ongesteld zijn, maar dat gaat nu niet op. Of 2 weken na je eisprong, maar dat weet ik nu ook niet Ik weet alleen dat we 15 augustus hebben gevreeën.... Zou ik toch zwanger kunnen zijn en te vroeg getest? Die CB testen kunnen toch 4 dagen eerder van daar dat ik die gehaald heb. (overigens was ik tijdens mijn zwangerschappen pas vanaf 6 weken zo misselijk dat ik moest overgeven, vervolgens duurde dat wel tot week 30) Ik ben in de war...
Als je op 15 augustus sex hebt gehad en je had rond die tijd je eisprong welke tijdens pilgebruik niet komt, dan is je NOD dus 29 augustus. Tijdens correct pilgebruik heb je geen eisprong. Je test is negatief. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. Als je klachten door HCG komen, had je dus nu een positieve test moeten hebben. Je kunt tijdens de stopweek weinig tot geen bloed verliezen zonder dat je automatisch zwanger bent.. Dit komt doordat er geen eisprong plaatsvindt en je alleen wat baarmoederslijmvlies verliest. Je zou nog een gevoelige test kunnen doen van bijvoorbeeld Kruidvat 2 voor 5 euro. Is die ook negatief, dan ben je niet zwanger, maar heb je last van een virus. Er gaat namelijk eentje rond met maagklachten. Ik had dat vorige week en mijn vriend ook. Vandaag had mijn collega het ook en die is niet zwanger, want hij is een man. Kortom, nogmaals testen.
Ok, goede uitleg . Bedankt. Ik heb al 2 week last v diarree af en aan. Dus virus zou goed kunnen. Klachten door dat hormoon. En dat hormoon die juist de test positief moet maken had ik niet aan gedacht. Je hebt me wel gerustgesteld bedankt. Ik zal over een week opnieuw testen maar wel bedankt!
Zou wel veilig vrijen met je overgeven en diarree, want je weet dat als je binnen 4 uur na inname van de pil dit niet veilig is he ?
Ja dat weet ik, maar toch bedankt. Zo vaak komt het er echter niet van ivm zoon die vaak wakker wordt nét als wij op bed gaan. En eeuwig slaapgebrek. maar bedankt voor het waarschuwen.