hoe betrouwbaar is een bloedtest??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bezigbijtje, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo allemaal,

Morgen ga ik de dokter bellen voor de aanvraag van een bloedtest om te kijken of ik misschien zwanger zou kunnen zijn.

(wat denken jullie als ik zeg: 7 dagen hele lage buikpijn, soms krampjes erbij, soms last thv mijn darmen, soms steekjes in mijn rug(ongi gevoel) sinds vandaag een beetje misselijk?! Mijn buik voelt zo aanwezig en anders ik herken het helemaal niet zo.)

Gezien ik deze week een rongten moet maken van mijn voet, vroeg het ziekenhuis mij dit te vragen aan de arts.

Maar mijn vraag is nu: Hoe betrouwbaar zijn die testen?
    En wat denken jullie zou ik zwanger kunnen zijn??

Mijn NOD is as vrijdag 2 april.....
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Liefs, Mandii

2. Sillepil

Sillepil Actief lid

20 jan 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Een bloedtest is wel erg betrouwbaar. Volgens mij kan je nu ook wel een bloedtest toen als je NOD 2 april is, volgens mij kon je dat namelijk vanaf 4 dagen voor NOD doen.

Succes

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Op zich kun je best een bloedtest laten doen en is die ook 100% betrouwbaar, maar als je een foto van je voet moet laten maken, maakt het allemaal niet uit, dat mag gewoon in de zwangerschap.

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ja? waarom zouden ze dat dan willen weten?
    ze vroegen vanuit het zh of ik dat even wilde doen...

Is zon test ook betrouwbaar 4/5dagen voor nod??

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Oke,nou dankje wel voor de snelle reactie!
    Dan heb ik er wat meer vertrouwen in... Denken jullien dat die symptomen een zwangreschap zoude kunnen zijn?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Een bloedtest is betrouwbaar, mits je niet te vroeg bent. In uitzonderlijke gevallen kan een bloedtest bijv. 8 dagen na je eisprong nog negatief zijn. Weet je zeker wanneer je eisprong is geweest? 4/5 dagen zou dan moeten kunnen.

Ook hier geen rontgen zonder bloedtest en dan maakt het niet waarvan er een foto gemaakt wordt.

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    mijn ovu was 18/19mrt....

8. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Bloedtest is de betrouwbaarste test die er bestaat.
    Als die positief of negatief is dan is het ook echt zo.
    Bij mij hebben de bloedtesten nooit gelogen

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    op zich mag je best een rontgenfoto laten maken tijdens een zwangerschap, maar dan willen de artsen dit wel weten.. je moet dan nl een speciaal schort voor als bescherming.

Een bloedtest is errug betrouwbaar.. al zijn er natuurlijk uitzonderingen.. collega van mij had steeds zo'n buikpijn maar artsen konden geen oorzaak vinden en hebben toen urine test en bloedtest gedaan...om zwangerschap uit te sluiten.. diagnose.. niet zwanger...ze werd ook gewoon ongesteld.. tot ze na een paar maanden heel erg buikpijn kreeg.. toch wilden ze een echo van de darmen maken.. toen werd er gezwaaid.. 7mnd zwanger.. HOOOI.. die buikpijn bleek een bevalling te zijn...en werkelijk.. t was niet te zien aan dr....en ja.. een normaal postuur.... nou ja.. hoe dan ook.. er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.. overal bij.. dus ook bij in deze...

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Ichtus, dat kan best. als je al vergevorderd zwanger bent test je ook niet meer positief op een gegeven moment!

ik heb het ook meegemaakt, de zus van een vriendin van me beviel ineens van een voldragen dochter. ik heb haar een week voor de bevalling nog gezien en zag niet dat ze zwanger was, terwijl ze gewoon een normaal postuur heeft.
    ze kon volgens de gyn eigenlijk niet zwanger raken (geen ei en geen ongi, vandaar dat ze die ook niet miste 9 maanden lang) dus dit was echt een wonder!

een bloedtest aan het begin van je zwangerschap is 100% betrouwbaar.

Deel Deze Pagina