Testneuroot: bang voor mk, graag jullie mening!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door wannaBmum, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik snap het, maar vorig jaar had ik ook mooie steeds donker wordende testen. Toch bleek ons kindje al 3 weken niet meer te leven bij de 1e echo. Ik was toen bijna 11 weken zwanger.
    De donkerte van een test zegt dus niets over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap.

Dus zullen we afspreken dat die onzekerheid ook een zwangerschapskwaal is en dat we vanaf nu geloof hebben in onszelf, ons lijf en onze beeb? Afdwingen dat geluk!

Amen ;)

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in mijn album staan mijn testen... die waar er van KV op staan, is gemaakt 3 dagen na NOD.. duurde nog week voor ik echt een mooie donkere test had
    vind die van jou er dus prima uitzien

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Als ik naar je tempkaartje kijkt zou ik zeggen dat je een late innesteling hebt gehad (10dpo). Dat zou natuurlijk wel kunnen verklaren dat je nog geen knaltest hebt gehad.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier nog zo 1:)

Gisteren een positieve test gehad. Licht maar zit nog voor Nod. Vanmorgen weer getest en net zo licht of iets lichter. Had wel anderhalf uur ervoor nog geplast maar voel me direct onzeker.
    Bij Nathan maar 1 streepjes test gedaan en daarna alleen een digitale met zwanger of neit zwanger. dat is eigenlijk veel beter geen gezeur met streepjes;)

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Bedankt voor jullie begrip allemaal. Want als ik het zo teruglees klinkt het wel heel neurotisch. Dan zou ik zelfs denken: "Mens, zeur niet, je bent toch zwanger! Wat wil je nog meer!"
    Probleem is dat ik bij mijn goeie zwangerschap vanaf het begin gewoon zeker wist dat het goed zat, weet ook niet waarom. De keren dat ik dat niet had, was het dus ook fout. Nu voel ik me ook niet zoals toen, daardoor twijfel ik en zoek ik houvast in die stomme testjes, om mezelf ervan te overtuigen dat mijn gevoel gewoon fout is.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Kuona: klopt, ik heb steeds innesteling op dag 10 (heb kennelijk hele lange eileiders, hahaha) Maar bij bij mijn goeie zwangerschap testte ik desondanks een stuk positiever dan dit keer.

Juffie: proficiat! Hartstikke mooi toch, als je al op 12 dpo positief test!

Limmeke: bedankt voor je reactie. Inderdaad bij jou netjes steeds iets donkerder testje.

Liesben: ik lees dat jij hetzelfde hebt meegemaakt, MA bij 11 weken. Wat naar zeg! En je hebt gelijk dat goede testen ook geen zekerheid geven!

7. Meiden, heel herkenbaar hoor... Ik ben ook zo'n (test)neuroot. De laatste keer zwanger werden mijn testen ook maar niet donkerder. Helaas is het bij mij mis gegaan. Ik hoop dat jullie testen heel snel mogen knallen!!!

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Marjolein: Ja, omdat ik dat dus eerder ook al heb gehad, ben ik bang dat het nu hetzelfde betekent.

Eerder dacht ik trouwens ook dat, met een beetje fantasie, de test van vandaag misschien een beetje donkerder was, maar nu hij opgedroogd is, net als de anderen, is er geen verschil meer (of zelfs eerder ietsiepietsie lichter)

Ik hou op te neuroten voor vanavond. Super bedankt voor alle reacties!

9. Ik snap je onzekerheid en ongerustheid... Ik bleef ook maar testen. Hopelijk kun je het toch een beetje van je af zetten. Dat de ene test donkerder is of juist lichter zegt niet alijd wat he..de ene keer is de urine misschien minder geconcentreerd dan de andere keer.. maar dat weet je natuurlijk allemaal wel. Heb je niks aan dat ik dat zeg.
    Ik had zelf de avond voor het bloed verlies ineens een hele donkere, goede test!!! Ik begon er dus eindelijk een beetje in te geloven, maar zegt dus echt niks. Wel had ik vanaf het begin eigenlijk al het gevoel dat het niet goed zat. Ik heb wel geleerd op mn gevoel te vertrouwen... Weet niet wat jouw gevoel is??

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik heb dus niet echt een goed gevoel in tegenstelling tot mijn goeie zwangerschap, toen wist ik om één of andere reden gewoon dat het goed zat. De twee miskramen had ik dat gevoel totaal niet. Ik had bij de laatste MK ook het idee dat mijn gevoel wel te vertrouwen was. Nu hoop ik dus van niet.
    We wachten af.

Weltrusten allemaal!

11. Ik hoop ook heel hard dat je gevoel het helemaal mis heeft... Ik duim voor je!!! Hou je me/ons op de hoogte?

Jij ook lekker slapen!

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik denk dat we allemaal je onzekerheid wel snappen..
    Zelfs zonder ooit een MK te hebben gehad heb ik na mijn positieve test zeker nog 3 of 4 testen gedaan , bevestiging zoeken.
    Toen mijn kruisje op de cb test er niet meteen stond raakte ik direct in paniek.

Tis denk ik makkelijker gezegd als gedaan om het los te laten , en niet meer te testen. Ik ga voor je duimen dat je een plakbeebje hebt dit keer. Het proberen te vertrouwen op je lichaam zal erg moeilijk voor je zijn.

13. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ga ook voor je duimen meid!

Mijn ervaring is ook dat je niet om testen kan verder gaan toch probeer ik zelf ook een houvast te zoeken!

Ik ben momenteel ook zwanger maar alles verloopt heel heftig omdat ik lichtjes op en af bloedverlies. Ik probeer me vast te klampen aan testen terwijl ik héél goed weet dat die niks zeggen. Ik heb het allemaal meegemaakt.

In februari moest ik naar de gyn met een zwangerschap van 10 weken. Even er voor deed ik nog lekker een testje en natuurlijk knalde die. Bij de gyn zelf bleek ik een missed abortion te hebben en had mijn lichaam nog niks door. Daar stond ik dan met mijn fantastische test...

Toen een maandje rust en daarna weer zwanger. Licht streepje maar duidelijk maar werd niet donkerder. Helaas een hele vroege miskraam...

Een maand later nu dus... Weer zwanger. Ik teste net hetzelfde als jij qua streepje maar verloor even later donker bloed. Daar gaan we weer dacht ik. Maar het stopte onmiddellijk. Ik bleef teste en de testen werden donkerder en op een gegeven moment kregen ze echt een boos van vrij licht naar donker. Ik dacht dus aan een innesteling ofzo. Maar helaas twee weken later begon ik terug bruin, roze te verliezen... Maar mijn testen blijven knallen en zwschapsymptomen blijven heel erg hangen. Maar dat kan dus ook allemaal als het misgaat. :(

Dus mijn kans is plots 10% geworden. Genieten is er niet meer bij.

Dus meid... testen zeggen niks. Al ken ik je gevoel zo zo zo zo goed. Het zou nu mijn derde miskraam op rij zijn...

Maar ik wens jou heel veel geluk toe dat het gewoon lekker goed gaat!!

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Lolieken: dank voor je berichtje.
    Helaas hier dus ook al meer ervaring met MK. Voor de geboorte van mijn zoontje dus een MA bij bijna 12 weken, misoprostol inductie (-auw-) en 1 week later alsnog curettage. Achteraf gezien voelde ik wel dat het een heel andere zwangerschap was dan die van mijn zoontje. Bij die zwangerschap wist ik van meet af aan dat het wel goed was. Na zijn geboorte veel problemen gehad met menstruatie. Toen kregen we te horen dat mijn FSH hoog was en ik mogelijk al in de overgang was, kortom, geen tijd te verliezen. Toen ik na een ruim half jaar weer zwanger was, was ik 1 dag superblij, maar de volgende dag begon het spotting al. Heeft twee weken geduurd met lichte testjes en toen zette het bij 6 weken door. Meteen daarna weer zwanger, twee dagen lang gevoel gehad dat het goed zou komen, maar nu is weer dat stemmetje dat zegt dat het niet oke is dit keer. Natuurlijk weet ik dat positieve testen geen garantie zijn, maar volgens mij is het wel zo dat lichter wordende testen omineus zijn. (Bij mij wel in ieder geval)

15. Hoe is het vandaag met je??

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Lief dat je vraagt! als ware neuroot natuurlijk vanochtend nog een testje aan gewaagd (geen KV test, die wil ik morgen doen)
    maar lijntje is echt heeeel licht. Zeker als je bedenkt dat ik 8 juni al positief testte, zou je verwachten dat je 'm 14 juni niet tegen het licht hoeft te houden om nog wat te zien. :(
    Maar ook nog geen ongi.
    Gelukkig is het heel druk op het werk....

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Goh wat een onzekerheid voor je.. fijn dat je toch wat afleiding hebt,.

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    WannaBmum: als je test is opgedroogd zie je dan je lijntje zonder dat je hem in het licht hoeft te houden?

19. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Beertje: heb je nog getest?

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pindakoek: als ik hem plat neerleg moet er wel goed licht op vallen, maar dan zie ik 'm nog wel. Heb nu geen foto van vanochtend, maar is vergelijkbaar met mijn test van 8 juni:

Deel Deze Pagina