Ik denk dan echt dat je eerste kindje een meisje is geweet hoor! Als je dat zo sterk gevoeld hebt, dan geloog ik daar echt wel in! En wat mooi dat ze nu bij je vader is... Dat zal vast veel steun en troost geven! Jouw vader past vast heel goed op je lieve kleine meisje! Kan me voorstellen dat je angstig bent voor een vervroegde overgang. Jee moet er toch niet aan denken. Wat is je leeftijd als ik vragen mag? Ik heb aan mijn gyn gevraagd of ze preventief progesteron voorschrijven, maar hij gaf aan dat ze dat alleen doen bij vrouwen met een herhaalde miskraam. Nu heb er ik er ook 2 gehad, maar mijn gezonde dochtertje zat ertussen, vandaar dat ik het niet krijg. Mocht het nu weer gebeuren, dan ga ik daar zeker wel om vragen, ik hoor er toch wel goede verhalen over! Misschien ook een idee voor jou? Aangezien bij jou wel echt aangetoond is dat je slijmvlies niet dik genoeg is. Maar goed, we hopen dat al deze hulpmiddelen niet nodig zullen zijn he, dat we heeeeel snel zwanger mogen worden en een helemaal gezond en levend kindje op de wereld mogen zetten!!! De afwijking van mijn baarmoeder heeft trouwens helemaal niks met Luna* te maken. Dat was ook het eerste wat ik dacht, maar ze zeiden echt 100% zeker van niet. En dat ze onderzocht hebben of het erfelijk was, dat doen ze altijd (iig in een academisch ziekenhuis, maar volgens mij eigenlijk wel overal). Gelukkig was het niet erfelijk!
Weet je wel wat er met Luna mis is gegaan? lijkt me zo frustrerend, zo machteloos om met die termijn je kindje te verliezen als je niet weet waarom het is gebeurd. Ik ben pas 35, nog niet zo oud dat ik al rekening hield met overgang in ieder geval. Er is inderdaad even gesproken over hormonale ondersteuning van mijn cyclus. Om voldoende slijmvlies op te bouwen zou dat injecties in het eerste deel van de cyclus betekenen, heb ik begrepen.Na een cyclusanalyse met seriële meting van dikte van slijmvlies, zeiden ze dat er met mijn slijmvliesdikte onvoldoende bewijs was dat zoiets behulpzaam zou zijn, dus zien ze er bij nader inzien van af. Er is ook even gesproken over progesteron in het tweede deel van de cyclus, omdat ik inderdaad een paar cycli heb gehad met een korte luteale fase. daarom kreeg ik eerst een cyclusanalyse met echo controles van de ontwikkeling van mijn follikel. Uitgerekend die cyclus ben ik dus wel zwanger geraakt (hoewel dus wel later mk) maar daardoor was de lengte van mijn LF dus niet meer te bepalen. Er is toen ook besloten af te zien van progesteron. Bij mijn MA is wel genetisch onderzoek gedaan (ook academisch ziekenhuis) maar daar kwam gelukkig niks bijzonders uit.
Das dan wel lastig zeg... Eigenlijk heb je dus geen duidelijkheid. Kun je niet aan je gyn vragen of je het mag proberen, met hormonen of progesteron? Ik zou het denk ik wel fijn vinden, maar alleen als het verder geen kwaad zou kunnen.... Of wil je het graag zelf op deze manier nog proberen? Wat ik me overigens ook goed kan voorstellen hoor! en wat is mis is gegaan met Luna*. Ja eigenlijk is het een ontwikkelingsfout geweest rond de 6 weken. De neurale buis is niet goed ontwikkeld. Anencephalie is de ergste vorm van neurale buisdefect (bijvoorbeeld ook open ruggetje, buikje of hazelipje). Foliumzuur verkleint de kans hierop, maar dat slikte ik netjes. Dus waarschijnlijk is het gewoon puur pech hebben... Trouwens, ik zie dat je 35 bent... Ik zit op het 30+ kippehok met meiden die zwanger willen worden (en enkele al zijn), dus als je zin hebt...: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/209401-30-kippenhok-voor-alle-30-meiden-2-a-432.html#post7723697
Marjolein; jeetje, anencephalie... Dus na de 20 weken echo ben je waarschijnlijk ingeleid? heb je Luna nog wel gezien? Lijkt me erg heftig. lief dat je aan me denkt om me uit te nodigen voor jullie topic. Ik klets al een tijdje mee in "30-plussers en zwanger worden" (inmiddels al deel 4), maar ik heb al wel eens meegelezen met jullie topic. lijkt me ook een gezellige club. Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Dit keer wat minder actief geklust (1 of 2 dagen voor ovulatie). daardoor en doordat het me statistisch gezien onwaarschijnlijk lijkt dat ik 3 cycli achtereen zwanger zou raken, heb ik niet zoveel hoop dit keer. We wachten maar weer af.
Ja, na de 20 weken echo hadden we verplicht een aantal dagen bedenktijd en toen ben ik ingeleid. We hebben Luna* die avond nog uren bij ons gehad, dat was echt heel erg fijn. Ook hebben we haar gecremeerd. Heel erg verdrietig was dat, maar ook wel een hele mooie crematie. Je kan altijd een kijkje nemen op www.onzeluna.vlindersite.nl. Deze heb ik in die periode gemaakt. Het is nu geen betaalde site meer, dus helaas zijn alle plaatjes weggehaald... Ik zit nog net niet op het wachtbankje. Ben vandaag alleen op mn meest vruchtbaar, zit mn man in het buitenland:x Morgennacht komt ie terug, een dagje eerder dan gepland, dus hopelijk maken we toch nog een kansje deze maand. Ook voordat ie wegging hebben we wel nog even geoefend, dus wie weet. Iedere maand doen we het precies en vaak in de juiste periode en dan lukt het niet en nu is het eens omgekeerd, dus wie weet helpt het... Voor jou ook! Iedere maand evenveel kans he! Ik duim voor je hoor!! En je bent dus al een behoorlijk druk bezet vrouw op dit forum Nouja, mocht je je een keer vervelen, je bent van harte welkom hoor! Het is heel gezellig bij ons!!